De afgelopen jaren heb ik met name met deze twee pakketten gewerkt voor het backuppen van servers: Veritas/Symantec BackupExec en CA ARCserve. Bij mijn huidige werkgever werken we met ARCserve en zijn niet echt tevreden. Mijn ervaring met BackupExec is veel beter maar ook veel beperkter, ik weet dus niet goed hoe representatief mijn ervaringen zijn. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Om een voorzetje te geven: de standaard database van ARCserve is erg instabiel en kwestbaar. De interface is niet echt eenvoudig en je kunt geen testrun van een job doen. BackupExec is een prettig pakket, stabiel en werkt vanzelfsprekend. De support van Veritas/Symantec is matig en je kunt geen updates doen via remote desktop.
Het gaat me om alle recente versies, laten we zeggen vanaf BE 9.1 en ARCserve 9 en om verschillende OS-en maar natuurlijk met name Windows 2000 en Server 2003. Agents voor SQL, Exchange en Open Files, backup naar tape en naar externe disks.
Hoe zijn jullie ervaringen met:
- stabiliteit van applicatie
- stabiliteit van de onderliggende database
- logging, duidelijkheid, rapportage
- etc.
Ik zou het prettig vinden als je de poll aanklikt en je keuze vervolgens toe wilt lichten. Svp. alleen over deze 2 pakketten en niets anders.
Poll: BackupExec of ARCserve
• BackupExec
• ARCserve

Ook een poll maken? Klik hier
Om een voorzetje te geven: de standaard database van ARCserve is erg instabiel en kwestbaar. De interface is niet echt eenvoudig en je kunt geen testrun van een job doen. BackupExec is een prettig pakket, stabiel en werkt vanzelfsprekend. De support van Veritas/Symantec is matig en je kunt geen updates doen via remote desktop.
Het gaat me om alle recente versies, laten we zeggen vanaf BE 9.1 en ARCserve 9 en om verschillende OS-en maar natuurlijk met name Windows 2000 en Server 2003. Agents voor SQL, Exchange en Open Files, backup naar tape en naar externe disks.
Hoe zijn jullie ervaringen met:
- stabiliteit van applicatie
- stabiliteit van de onderliggende database
- logging, duidelijkheid, rapportage
- etc.
Ik zou het prettig vinden als je de poll aanklikt en je keuze vervolgens toe wilt lichten. Svp. alleen over deze 2 pakketten en niets anders.
Poll: BackupExec of ARCserve
• BackupExec
• ARCserve
Ook een poll maken? Klik hier