Toon posts:

laptop keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb dringend een laptop nodig voor mijn studies. Ik moet namelijk regelmatig naar het buitenland om presentaties te geven en ben op zoek naar een redelijk goedkope laptop de toch een tijdje mee gaat kunnen. Ik verblijf in Engeland dus de prijzen zijn in pond (1 pond is ongeveer anderhalve euro).

Ik had volgende laptops op het oog, kan iemand aanraden welke de beste keus zou zijn of als ik voor een andere goedkopere processor zou kunnen gaan. Het is voornamelijk voor presentaties en rekenintensieve toepassingen en af en toe wat photoshop e.d. niet voor gaming.

TOSHIBA A110-233 Laptops ( # Intel Core Solo T1350 1.86GHz
# 533 MHz FSB
# 2MB Cache
# 512 MB RAM
# 40 GB Hard Drive
# DVD ReWriter MultiDrive
# 15.4" Widescreen Display
# Microsoft Windows XP Home
# 128mb Intel 945 Graphics Card
# 1 Year FREE Warranty

470 pond

TOSHIBA SATELLITE A110-252 Laptops
Intel Core Duo T2050 1.6 ghz
2MB Cache, 1.60GHz, 533 MHz FSB
- 60 GB Hard Drive
- DVD ReWriter MultiDrive
- Wireless Enabled
- Microsoft Windows XP Home
- 128mb Intel 945 Graphics Card Type
- 3 of USB Connections
- 2.72 kg Weight
- 15.4" Widescreen Display
- 1 Year FREE Warranty

550 pond

of zij ik beter voor een oudere pentium mobile based laptop gaan of amd processor?

enige tips?

bedankt

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Tjah ze kunnen allebei wat jij wilt, alleen de duurdere doet het sneller... Ik denk dat je zelf moet kiezen, puur op het budget.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad, alleen in hoe verre zijn die rekenintensieve toepassingen intensief? Want dan kun je imo beter voor de Intel Core Duo gaan, aangezien het sneller werkt. Maar als het echt niet zo zwaar is, kan je beter voor de eerste gaan :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorteren van grote reeksem meetdata en java applicaties voor het verwerken van data e.d.

moeilijk uit te leggen, het zijn grote hoeveelheden data in excel is een file 30 mb.

of zou het voldoende zijn om voor een snelle pentium mobile te gaan, of gaat de batterijduur dan achteruit?

moeilijke keus, ik wil gewoon iets degelijks dat toch een aantal jaar kan meegaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:47:
ok, sorteren van grote reeksem meetdata en java applicaties voor het verwerken van data e.d.

moeilijk uit te leggen, het zijn grote hoeveelheden data in excel is een file 30 mb.

of zou het voldoende zijn om voor een snelle pentium mobile te gaan, of gaat de batterijduur dan achteruit?

moeilijke keus, ik wil gewoon iets degelijks dat toch een aantal jaar kan meegaan.
Dan is de keuze mijns inziens makkelijk ga voor de Core Duo daar zal je veel plezier van hebben.

Ik zou er wel 1 gig gehugen instoppen als je het bovenstaande combineert met ander applicaties maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.