[MCE 2005] loopt vast bij tvkijken

Pagina: 1
Acties:

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-03 20:23
Ik heb een probleem met mijn media center computer, sinds ik het moederbord vervangen heb, een ASRock P4DUAL-880PRO, hiervoor had ik een asus moederbordje die aan vervanging toe was.
het systeem loopt perfect, nooit vastloper oid. alleen als ik media center opstart en
ik wil tv kijken, dan loopt het systeem binnen enkele seconden vast.

Ik heb al verschillende drivers voor mobo, vga, etc geinstalleerd maar dit wil niet helpen
mijn configuratie
Intel Pentium 4 3,0
1024MB DDR
Hauppauge PVR500 Tuner
Geforce 6200 PCI-X
Soundblaster Audigy 2

iemand enig idee?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heb je MCE al helemaal opnieuw geinstalleerd?
Misschien is de chipset anders op het nieuwe boardje (en misschien ook de video kaart?).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:48
Via chipset toevallig? Die PVR kaarten produceren een enorme stroom van DMA requests. Via chipsets hebben een hardware bug waarbij ze zich verslikken in die stroom en het systeem vast laten lopen. Met de Via chipset drivers (4in1 heet dat geloof ik) zou je om dit probleem heen moeten werken.

Zelf had ik exact hetzelfde onder Linux met MythTV. Zeer reproduceerbaar. Helaas heeft Via geen Linux support, dus moest ik moederbord wisselen.

• Kampen
Windows heb ik meerdere malen opnieuw geinstalleerd, dus dit zal het probleem niet zijn
denk ik

• Kampen
tsjoender schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:29:
Via chipset toevallig? Die PVR kaarten produceren een enorme stroom van DMA requests. Via chipsets hebben een hardware bug waarbij ze zich verslikken in die stroom en het systeem vast laten lopen. Met de Via chipset drivers (4in1 heet dat geloof ik) zou je om dit probleem heen moeten werken.

Zelf had ik exact hetzelfde onder Linux met MythTV. Zeer reproduceerbaar. Helaas heeft Via geen Linux support, dus moest ik moederbord wisselen.
Ik dacht dat ik deze had geinstalleerd, maar zal het vanavond nog eens proberen

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Kampen schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:30:
[...]

Ik dacht dat ik deze had geinstalleerd, maar zal het vanavond nog eens proberen
Zelfs dan zijn die via chipsets 1 brok ellende. Had zelf een Shuttle SK41G (VIA KM266 chipset) en dat wilde ook niet zo goed met mijn tvkaart (pvr250), daarna met een pvr350 geen problemen, maar later met de pvr500 dual tuner ook dubbel problemen...
Pagina: 1