probleem met dvi aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Eerst even spec: Evga 7900GT==> grafische kaart
Acer AL2051w==> beeldscherm

Mijn probleem: ik wil dvi op mn scherm toveren.
Ik had eerst geen signaal toen ik de dvi kabel in hjet scherm plugde, ik heb eerst een tijdje D-sub gebruikt wat ook al mooi beeld levert vind ik. Maar bij sommoge spellen had ik last van verschuivingen in het beeld zoals bij het laatste Broken Sword spel.

Ik had hier op het forum gelezen dat het kon helpen om de driver van de videokaart te deïnstalleren en dan te rebooten met de dvi kabel aangesloten. Heb ik gedaan en voor het eerst kreeg ik signaal.

Nu mooi was het niet, het beeld was volledig rood met horizontale strepen die aan het flikkeren waren.In windows aangekomen, nieuwste driver geinstalleerd. Reboot en beeld nog altijd even slecht.
Ik had toen ook al het signaal in de scherminstellingen op digitaal gezet.
Daarna de refresh rate op het hoogste gezet. Het beeld was al niet rood meer maar er waren wel nog diverse rode puntjes op het scherm. Ik heb alle refreshrates geprobeerd maar hoe lager de rate hoe slechter (logisch).

Ik heb nu weer de D-sub kabel aangesloten omdat ik toch wel beetje schrik heb om het scherm om zeep te helpen.
Videokaart is niet overklokt. Scherm is 3 weken oud.

EDIT:
Ik denk dat mn videokaart of scherm niet deftig werkt. Als ik gewoon in windows een schermpje van links naar rechts beweeg zie ik al verschuivingen aan de randen van het kader enzo 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door crazyheinz op 21-09-2006 17:43 ]