Toon posts:

Probs met PX-760SA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb mij deze week een plextor dvd writer gekocht.
bij installeren lukte alles goed, hij werd gedecteerd door windows en gaf ingevoerde cd's goed terug.
maar toen ik een dvd'tje wou branden begon het probleem.
De HDD buffer liep vlotjes vol.... en daar bleef het bij. verder was alles op de pc vastgelopen.
Dus uitvoeren van een reset was noodzaak.

na contact met plextor zelf zeidden ze me dat dit aan de sata controller kon liggen.
dus heb ik mijn mainboard manufacturer gecontacteerd (tenminste de support daarop)
en daar vertelde ze me. het enige dat je van optical drives op cd juist veel koppijn kon krijgen.
en veel meer wou hij dan ook niet loslaten.
dan ben heb ik gereplied naar plextor of er geen andere mogelijkheid was.
Ik heb wat zitten zoeken in de bios maar tot hiertoe nog geen succes gehad.
toen dacht ik misschien hebben de jongens op tweakers.net wel een oplossingke, want nu weetk niet meer wat ik moet doen.

vanavond ga ik eens proberen om mijn buffer-underrun uit teschakelen en nog eens een dvdtje proberen schrijven (op hoop van zege)

meer info mainboard: DFI Lanparty ULTRA-D met NF4 chipset. 4 sata aansluitingen.
heb net de nieuwse biosversie eropgezet om te testen of het daaraan niet lag. (geen succes gehad)

hartelijk dank,

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
PCI kaartje kopen die ondersteund wordt:
http://www.plextor.com/en...patability%20listing.html

Verwijderd

Topicstarter
hebben ze mij bij plextor ook gezegd... maar ik wou er geen geld meer aan vasthangen.
na lang zoeken heb ik eindelijk toch een oplossing gevonden. gewoon de IDE stuurprogramma ge uninstalled. en werkt hij degelijk.

en ik ben er blij om
lol