Toon posts:

Videokaart kapot, blackscreen syndrom

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb zo'n 2 jaar geleden een 6800LE bij 4launch gekocht. Na ongeveer anderhalf jaar begon deze kuren te vertonen. Hij viel uit als ik "counter-strike" opstartte. Zelfs mijn computer herstarten haalde niets uit. Ik had in die tussentijd niets speciaals gewijzigd in mijn computer. Nu heb ik deze een week geleden teruggebracht naar 4 launch (vanwege omstandigheden had ik niet eerder tijd) en ze hadden de klacht als geaccepteerd aangeschreven. Ze zouden enkele testen uitvoeren om te kijken of de kaart wel echt kapot is, daarna zouden ze de kaart verzenden. Alleen nu zeggen ze dat de kaart niet kapot is. Ik weet zeker dat deze exact dezelfde problemen geeft als in het blackscreen syndrom beschreven staat. Hier is een link naar dat probleem: Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24 .

Weet iemand hoe ik nu kan zorgen dat ze de videokaart wel als kapot accepteren? Ik heb de videokaart bij een ander bedrijf ook laten testen en daar gaven ze zonder dat ik er iets over had gezegt dezelfde conclusie. De laatste e-mail die ik ontvangen heb is deze:
"Ik heb zojuist het testrapport terug gekregen van mijn collega’s van de technische dienst en deze hebben zelfs met langere tijd zware 3d programmas als 3dmark geen defect ontdekt. Zij gaven aan dat waarschijnlijk of uw koeling te weinig was of dat u wellicht de molex aansluiting achterop de kaart was vergeten aan te sluiten. Wij hebben echter wederom geen defect gevonden."

Ik heb een half jaar nadat ik de kaart heb gekocht bij 4launch een andere koeler (bij 4launch gekocht en van te voren gevraagd of het was toegestaan deze erop te zetten) omdat deze minder lawaai maakte en VEEL beter koelde. Daarnaast werkt een andere videokaart met dezelfde instellingen ook gewoon goed.

De vraag: wat moet ik doen als een bedrijf je niet gelooft dat iets kapot is maar het is wel degelijk kapot?

Bedankt

Verwijderd

ja dat is een goeie dat heb ik zelf ook gehad met mijn 6800 le

xfx 6800le problemen

tot op de dag van vandaag nog niks kunnen vinden het enige wat wel een oplossing was is wanneer ik er een grote tafel ventilator op liet blazen.

en dat was wanneer ik er ook een zalman op had.

en als ik het goed heb heb je 1 jaar garantie en 1 jaar bij de fabrikant nog,was wel met mijn xfx maar ik had nergens meer de bon.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bon nog maar het lullige is dat deze over een week ongeveer afloopt.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik ben bekend met het blackscreen syndrom, maar weet je zeker dat het geen ander onderdeel is in je pc wat dit probleem veroorzaakt? Voeding lijkt me een kanshebber, maar dat is ook altijd het eerste waar ik aan denk bij 'black screens' O-)

daarnaast heeft 4launch natuurlijk een puntje, als het probleem niet reproduceerbaar is, is er geen probleem :P flipt je kaart alleen bij CS, of zijn er ook andere games (of 3d belasting in het algemeen) die deze symptomen veroorzaken? Heb je je kaart al zelf in een ander systeem kunnen testen en het probleem kunnen nabootsen?

Verwijderd

Topicstarter
jeroen__online schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:17:
ik ben bekend met het blackscreen syndrom, maar weet je zeker dat het geen ander onderdeel is in je pc wat dit probleem veroorzaakt? Voeding lijkt me een kanshebber, maar dat is ook altijd het eerste waar ik aan denk bij 'black screens' O-)

zit nu een andere videokaart in het zelfde systeem

daarnaast heeft 4launch natuurlijk een puntje, als het probleem niet reproduceerbaar is, is er geen probleem :P flipt je kaart alleen bij CS, of zijn er ook andere games (of 3d belasting in het algemeen)
die deze symptomen veroorzaken? ja, andere games ook. Lineage onder andere. Daarnaast heb ik het gehad als ik een film ging kijken. Ik werk nu met het zelfde systeem als hiervoor alleen een andere videokaart en het gaat toppie (wel slechtere videokaart en dat merk ik wel).
Heb je je kaart al zelf in een ander systeem kunnen testen en het probleem kunnen nabootsen? Nee, maar ik heb heel de PC wel naar een gerenommeerd bedrijf in de buurt gebracht. Deze gaven exact hetzelfde aan als mij. Ik wou namelijk zeker weten dat het echt kapot was.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hopelijk heeft iemand tips voor me.. Ik heb een Geforce 6600GT, deze vertoont dezelfde problemen.. Tijdens het gamen valt soms het beeld weg, dit wordt zwart.. De rest gaat gewoon door, je hoort het geluid nog. Pas als je de stekkker van de pc eruit haalt en daarna de pc weer opnieuw opstart dan geeft hij weer beeld.. Er worden geen logs aangemaakt. Ik heb de videokaart aangemeld voor RMA, maar deze wordt niet geaccepteerd.. Ze hebben als tip om de voeding van de pc te vervangen, maar dit is al 2x(!) gedaan en dat helpt niet. Je kunt 3dmark 24 uur achter elkaar laten lopen, en dan gebeurd er helemaal niks...

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
indien je zeker bent dat de voeding het aan kan (3D mark is echt geen garantie omdat de meeste tests zonder geluid zijn, minder geheugen gebruiken en veel minder disk IO veroorzaken dan zware games)

anderzijds: rommel eens in de biosinstellingen
zet bv alles eens zo conservatief mogelijk
in mijn bios heb ik een aantal vage opties (zoals bv "byte merge"), in 99% van de gevallen is er niks aan de hand en het lijkt ook ietsje sneller, maar die 1% van de software geeft er problemen mee: het beeld valt uit, maar het geluid gaat door...

Verwijderd

metallicelmo schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:54:
Hopelijk heeft iemand tips voor me.. Ik heb een Geforce 6600GT, deze vertoont dezelfde problemen.. Tijdens het gamen valt soms het beeld weg, dit wordt zwart.. De rest gaat gewoon door, je hoort het geluid nog. Pas als je de stekkker van de pc eruit haalt en daarna de pc weer opnieuw opstart dan geeft hij weer beeld.. Er worden geen logs aangemaakt. Ik heb de videokaart aangemeld voor RMA, maar deze wordt niet geaccepteerd.. Ze hebben als tip om de voeding van de pc te vervangen, maar dit is al 2x(!) gedaan en dat helpt niet. Je kunt 3dmark 24 uur achter elkaar laten lopen, en dan gebeurd er helemaal niks...

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Dat Blackscreen-gedoe ligt waarschijnlijk aan je drivers.
Mijn broertje heeft dit probleem ook gehad.
Hij had (al een hele tijd kapot) een Radeon 9800 pro en speelde vaak C&C Generals.
Zodra die microwave-tanks in het spel schoten, werd het scherm tijdelijk zwart.
Na een nieuwe driverupdate was dit probleem verholpen.

Ik zou zeggen, check even voor nieuwe drivers 8)

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Nou waar ik al bang voor was is dus gebeurd.. De videokaart ( Geforce 6600 GT ) precies 1 jaar oud heb ik teruggestuurd naar de leverancier i.v.m. dat "black screen" gedoe.. Ze hebben de videokaart een aantal uur aan 3dmark 05 en 06 gehangen en geen probleem gevonden... Het leuke is dus dat dit "black screen" gedoe alleen voorkomt tijdens heb echt spelen van spellen.. Nu moet ik dus de onderzoekskosten betalen en krijg de videokaart weer terug.. Zijn er nog mensen die goeie tips hebben? Bios is geupdate.. Geheugen vervangen, voeding vervangen, is nu een 460W.. Alle nieuwste drivers geprobeerd.. PC opnieuw ingericht.. Zelfs de monitor hebben we een tijdje vervangen voor de zekerheid.. Dit helpt allemaal niet...

Nu zit ik dus nog steeds met een pc die af en toe uit valt...
Pagina: 1