Toon posts:

[XP] BSOD's 0x08e en missing hall.dll bij herinstall*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

SInds ik gister alles heb gescand en dacht hersteld te hebben is het helaas nu weer mis :( :( :( :'(
ik mag dan wel geen spyware meer hebben,maar heb zo een vermoeden dat mijn windows xp beschadigt is.

ik kreeg wederom al 4 bsod's. met de fout code:

STOP : 0x0000008E (0xC0000005, 0x8054B18F, 0xB9AC782C, 0x00000000)

Nu ben ik het dus zat en dacht aan een nieuwe installatie. Dus ik een nieuwe installatie uitvoeren, kan windows hal.dll niet vinden in system 32. '
dus kan de installatie niet verder gaan.

Ik krijg zolang zamerhand het vermoeden dat of mijn geheugen gaar is of mijn harde schijf, aangezien mn pc ook wellus wil zeuren over corrupt files.

heeft iemand tips over de code of de missende hal.dll?

alvast bedankt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De code an sich kunnen we niet veel mee; daar hebben we meer informatie voor nodig (uit datzelfe scherm) zoals welke dll/exe/vxd/whatever het probleem veroorzaakt. Een missende hal.dll (Hardware Abstraction Layer) is zo ongeveer het ergste wat je kunt missen in een Windows installatie.
Ik vermoed dat je schijf (of wellicht inderdaad je geheugen) gaar is. Maar dat kun je zelf gelukkig makkelijk testen door je geheugen/schijf eens te "mishandelen" met wat test-software zoals Memtest e.d.

Los van dat alles is er (uiteraad) zat te vinden:
http://www.google.com/search?hl=en&q=hal.dll
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
http://www.google.com/search?hl=en&q=STOP+0x00000008e+

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 21-09-2006 13:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die BSOD duid imo op brak geheugen ja. Over hall.dll is ook genoeg te vinden, dus kijk daar eens verder naar.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:36:
ik kreeg wederom al 4 bsod's. met de fout code:

STOP : 0x00000008e (0Xc00000005, 0x8054B18F, 0xB9AC782C, 0x00000000000)

heeft iemand tips over de code of de missende hal.dll?
Google op hal.dll missing : http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm
BSOD-foutcode kun je hier proberen op te zoeken, maar even zoeken wijst ook naar het advies om je RAM en HD even te controleren. Overigens hoort dit topic in dit forum: Windows Clients :)

teveel zooi, te weinig tijd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft niets met servers te maken.

Windows Servers en Software >> Windows Clients

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry voor het verkeerd plaatsen.

ik heb net de memtest uitgevoerd -+ 20 minuten en gelijk al 18 errors. Zegt mij genoeg.
Mijn geheugen is gaar. Chkdsk scan leverde geen fouten of problemen op.
hmp, nieuwe kaarten kopen dus.

dat zal nog een heel gedoe worden aangezien mijn phoenix msi mobo erg dwars is met geheugen kaartjes.

nu had ik er 2 exact dezelfde in (vdata ddr333 (2.5) 256mx8
maar goed dat is helaas de enige oplossing :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Weet je ook zeker dat het aan beide geheugenplankjes ligt? Misschien is er maar 1 van stuk, en kan je voorlopig nog even doorwerken met de ander ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Er is beduidend 1 geheugen module kapot :) hij draait nu op 256 mb, en met deze module doet hij het uitstekend :)

dat word dus even een nieuwe kopen

wat mij betreft mag dit toppic dicht :)

bedankt!
Pagina: 1