Toon posts:

[XPe] Arcom Apollo booten van flash disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb een probleem met het boot van flash disk met eigen gemaakte XPe image. Tijdens het booten krijg ik een BSOD met het volgende: "Technical information: *** Stop: 0x0000007B (0xF8959528, 0xC0000034, 0x0000000, 0x0000000)" Met andere woorden: 0x0000007B = INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Nu is het zo dat het Arcom moederbord is geleverd met een demo dvd. Hierop staat de benodigde hardware componenten (*.sld) en een voorbeeld project (*.slx) Nu zou je kunnen denken dat er iets mis is met de flashdisk of de indeling (bv MBR) ervan. Dit is niet het geval aangezien het mogelijk is om het voorbeeld project te bouwen (met oa het geleverde hardware component) en te booten. Het lijk als of mijn eigen image iets mist. Ik kan me voorstellen dat het booten van een flashdisk (die overegens via een apparte controller als harddisk wordt herkent) vereist dat er speciale instellingen of bestanden aanwezig zijn. (bv wanneer je van een RAID wil booten, hiervoor moet je tijdens de windows xp installatie speciale dirves voor de controller mee leveren)

Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand hoe je in target disigner kan aangeven dat er een apparte controller gebruikt wordt bij het booten?

PS Ik heb getracht de projecten met de hand te vergelijken, dit leverde geen resultaat op.

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal uren heb ik het demo project na gemaakt. Nu heb ik 2 projecten die qua componenten het zelfde zijn. Wanneer ik de gebouwde images vergelijk op basis van bestanden blijk dat de map: c:\windows\system32\config totaal anders is. De zelfde bestanden zijn wel aanwezig alleen de inhoud van die bestanden zijn anders. Helaas is de inhoud onbegrijpbaar. Wanneer ik mijn image (die dus niet werkt) uitrust met de inhoud van c:\windows\system32\config van de werkende image, functioneert mijn image naar behoren. Het lijk alsof er ergens in het project register instellingen aanwezig zijn. Het lijkt me onbegonnen werk om alle componenten te bekijken en te vergelijken. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit verder moet aanpakken?

PS Natuurlijk heb ik de support afdeling benadert van Arcom, dit kost alleen erg veel tijd!

Verwijderd

Na 64 uur heb ik de oplossing gevonden. :*) De "Texas Instruments PCI-4510 CardBus Controller", waar het mobo gebruik van maakt, moet geregistreerd worden als critical device in de CriticalDeviceDatabase in het register. Dit is te doen in Target Designer door op de button "Advanced" te klikken van het component "Texas Instruments PCI-4510 CardBus Controller". Hier staat een instelling die "cmiIsCriticalDevice" heet. Wanneer deze op "TRUE" wordt gezet zal het component deel uit maken van de CriticalDeviceDatabase in het register.

Registersleutel (na laden component als "System" in regedit):

\HKEY_USERS\SYSTEM\ControlSet001\Control\CriticalDeviceDatabase\pci#ven_104c&dev_ac44
[HKEY_USERS\SYSTEM\ControlSet001\Control\CriticalDeviceDatabase\pci#ven_104c&dev_ac44]
"ClassGUID"="{4d36e977-e325-11ce-bfc1-08002be10318}"
"Service"="pcmcia"