Configuratie Speedtouch V5 niet compatible met V6

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik ben hier bezig om een configuratie van een Speedtouch V5 te plaatsen op een V6 router. Ik upload het .ini bestand, daarna gaat de Speedtouch bezig. Op een gegeven moment houdt Mozilla het voor gezien, en lijkt er verder niets te gebeuren. Het veranderen van het IP adres van de router lijkt ook niet te gebeuren. Deze configuratie werkt uitstekend op V5 routers (al een stuk of 15 geconfigureerd zonder noemenswaardige problemen) maar op V6 blijkt het niet te werken.

Op internet kom ik eigenlijk niet veel verder, waarschijnlijk omdat dit een heel specifiek probleem is, en nog niet echt veel mensen gebruik maken van V6 firmware.

Weet iemand hoe het zit met de compatiblity wat betreft Speedtouch V5 en V6 routers, en hoe ik dit kan verhelpen ?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:35

Edgarz

Tweako-active since1986

Zoals de website al zegt: V5 ini is niet compatibel met V6. Maar dat heb je dus al gemerkt. handmatig opnieuw configureren. dus.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Edgarz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:32:
Zoals de website al zegt: V5 ini is niet compatibel met V6. Maar dat heb je dus al gemerkt. handmatig opnieuw configureren. dus.
Ik ben dus benieuwd wát er niet compatible is. Het is makkelijker om m'n config even aan te passen, dan dat hele ding opnieuw te schrijven.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:35

Edgarz

Tweako-active since1986

Mailtje naar Speedtouch/Alcatel zou een optie kunnen zijn. MIsschien dat ook een van de admins van adslgg.nl het je kan vertellen. Zijn adsl pro's.

[ Voor 43% gewijzigd door Edgarz op 21-09-2006 16:04 ]

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb hier wel een voorbeeld config voor je (heb m encoded password en mn username wegge****

Ik vind de v6 trwns wel helemaal ok, een lekker uitgebreide cli interface!

petersmit.eu