Toon posts:

Psu maakt storend geluid bij scrollen

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd verhaal maar met mijn nieuwe PSU Thermaltake Thoughpower CM 750w als ik met mijn muis scrol in internet explorer maakt de Psu een soort click geluid.

Ook als ik 3D spellen draai maakt de PSU een soort gelijk storend geluid maar als ik gewoon op mijn desktop of in windows explorer van WinXp scroll is er geen storing te horen.

Hoe langer de Pc aanstaat hoe minder het wordt.

Het lijkt Grafisch gerelateerd.

Iemand een idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is je PC, je monitor en evt ook je speakerset wel geaard :? Wil namelijk nog wel eens uitmaken bij storingen :)
En wat gebeurt er als je je muis op een andere USB-poort zet :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:33:
Is je PC, je monitor en evt ook je speakerset wel geaard :? Wil namelijk nog wel eens uitmaken bij storingen :)
En wat gebeurt er als je je muis op een andere USB-poort zet :?
Ik neem aan van wel het is een Thermaltake Xaser II die is wel voornamelijk van aluminium maar met mij vorige voeding 420W had ik nergens last van.

Nee maakt niets uit op welke Usb mijn muis zit en ik heb niet alleen met scrollen het os ook als ik een 3dmark doe zonder de muis aan te raken.

Ik dacht in eerste instantie dat er een speakertje in mijn voeding zat daar leek het althans op.

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

ik heb dat probleem ook, én ik heb mijn PC nóg niet geaard... (volgende week verhuis ik naar de zolder waarbij de contactdozen wél geaard zijn) k zal straks eens ff kijken of dat het verschil maakt.. :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:43:
[...]

Ik neem aan van wel het is een Thermaltake Xaser II die is wel voornamelijk van aluminium maar met mij vorige voeding 420W had ik nergens last van.

Nee maakt niets uit op welke Usb mijn muis zit en ik heb niet alleen met scrollen het os ook als ik een 3dmark doe zonder de muis aan te raken.

Ik dacht in eerste instantie dat er een speakertje in mijn voeding zat daar leek het althans op.
Ik bedoelde eigenlijk mer te zeggen: zitten de stekkers in een geaard stopcontact? ;)
Want anders heb je dus geen aarding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Met scrollen heb je wat meer cpu gebruik en dus ook stroom gebruik. Het zijn spoeltjes in je voeding die dit geluid maken, omdat ze resoneren (trillen). Weinig aan te doen zonder de garantie te verbreken (en anders zou je kaarsvet op deze spoeltjes kunnen doen had ik gelezen, maar meestal nog moeilijk te traceren).

Heeft volgens mij verder weinig te maken met aarding.

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2006 13:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:58:
Met scrollen heb je wat meer cpu gebruik en dus ook stroom gebruik. Het zijn spoeltjes in je voeding die dit geluid maken, omdat ze resoneren (trillen). Weinig aan te doen zonder de garantie te verbreken (en anders zou je kaarsvet op deze spoeltjes kunnen doen had ik gelezen, maar meestal nog moeilijk te traceren).

Heeft volgens mij verder weinig te maken met aarding.
Ja aarding leek mij ook al sterk want zoals ik al eerder zij ik had het niet met mijn vorige voeding.

Zou het kunnen komen door een Terminal Sensor kabeltje die ik aan de CPU koeler heb bevestigd die gaat naar een digitale meter die in mijn kast zit?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:04:
[...]

Ja aarding leek mij ook al sterk want zoals ik al eerder zij ik had het niet met mijn vorige voeding.

Zou het kunnen komen door een Terminal Sensor kabeltje die ik aan de CPU koeler heb bevestigd die gaat naar een digitale meter die in mijn kast zit?
Nee, dat lijkt me heel stug.

Het komt wel zeker te weten uit je voeding, niet vanuit je cpu/rondom_socket zelf ?

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1