Toon posts:

gesproken tekst omzetten in digitale tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of er digitale voice recorders of andere audioopnemers zijn die gesproken tekst van een seminar bijv, om kunnen zetten in digitale tekst (bv. word)?
Ik heb er wel iets vaags over gehoord, maar dan moet de spreker van tevoren soundcheck doen of iets dergelijks, klopt dit?

Bij voorbaat bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

google is your friend.
http://www.iglou.com/vrsky/

en er zijn nog wel programmatjes. Dacht dat philips dit vroeger ook had.
En zelfs bij mijn oude soundblaster zat zoiets.
Vaak moet je wel even trainen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Bosanceros, probaj Dragon NaturallySpeaking.

Nuance Communications heeft de release van Dragon NaturallySpeaking 9 voor Windows bekend gemaakt. Nuance claimt met versie 9 een herkenningspercentage van maar liefst 99 procent.

Volgens Nuance is Dragon NaturallySpeaking 9 de eerste spraakherkenningsoftware die geen leerfase nodig heeft.

Met Dragon NaturallySpeaking kunnen volgens Nuance bijna alle computerzaken geregeld worden zonder dat daarvoor het intikken van opdrachten nodig is. De software zet elke gesproken opdracht om naar computertaal die door bijna alle Windows-toepassingen worden begrepen. Nuance claimt dat haar Dragon met een invoersnelheid van zo'n 160 woorden per minuut in veel gevallen sneller is dan menig secretaresse.

Het meest opvallend aan versie 9 echter is dat het programma zijn werk kan doen zonder dat er eerst een leerfase doorlopen moet worden. Tot nu toe was het bij spraakherkenningsoftware zo dat deze software eerst moest wennen aan de stem van de gebruiker. Dragon NaturallySpeaking 9 kan zonder deze leerfase zodat het programma direct in gebruik kan worden genomen.

Eveneens interessant is dat Dragon NaturallySpeaking 9 nu ondersteuning biedt voor mobiele apparaten zoals PDA's en Tablet-PC's.

/edit
Hier nog een oud topic met een soortgelijke vraag.

[ Voor 85% gewijzigd door Sinner op 22-09-2006 22:46 . Reden: meer info gevonden ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

beetje zelfde vraag maar met als extraatje: is er een progsel waarmee je je pc (zo'n beetje) met je stem kunt bedienen?

maakt me overigens niet uit ik dan NL of EN moet praten

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 22-09-2006 22:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zonder te weten aan welke kant van het seminar je zit eventjes wat getalletjes die uit interne testen gekomen zijn.

Met training van spreker + microfoon bij spreker : 97 %
Zonder traing maar met microfoon bij spreker : 85%
Met training maar microfoon in publiek : 50%
Zonder training maar microfoon in publiek : 10 %

En dit was met een publiek van ong 200 man en dan in het midden getest.

Ik weet niet wat je doel is, maar als je vanuit de college zaal iets wilt doen , dan denk ik dat het vrij hopeloos is. Je hebt te veel last van je medestudenten.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

bartgrefte schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:43:
beetje zelfde vraag maar met als extraatje: is er een progsel waarmee je je pc (zo'n beetje) met je stem kunt bedienen?

maakt me overigens niet uit ik dan NL of EN moet praten
Talk 2 Desktop
Grappig programmatje, heb het (in een ver verleden) ook gebruikt. Werkt goed.

Verwijderd

Windows Vista heeft deze technieken ook standaard al aan boord. (Kan zijn dat niet alle versies het hebben, maar de Ultimate in ieder geval wel)

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:50:
Zonder te weten aan welke kant van het seminar je zit eventjes wat getalletjes die uit interne testen gekomen zijn.

Met training van spreker + microfoon bij spreker : 97 %
Zonder traing maar met microfoon bij spreker : 85%
Met training maar microfoon in publiek : 50%
Zonder training maar microfoon in publiek : 10 %

En dit was met een publiek van ong 200 man en dan in het midden getest.

Ik weet niet wat je doel is, maar als je vanuit de college zaal iets wilt doen , dan denk ik dat het vrij hopeloos is. Je hebt te veel last van je medestudenten.
bedankt voor de reacties mensen

@opa: hvala samo to je 'omslachtig'

ja ik heb het nodig voor studie, ik kan op 7-8 meter afstand zitten van de bron (professor)
heb je een bron/link van die interne testen? het zal toch niet zo hopeloos zijn.. ik lees op amerikaanse fora's dat veel studenten een voicerecorder gebruiken zonder enige problemen en dat ze er veel baat bij hebben..
gezien de reacties staat de technologie mbt spraakherkenning e.d. nog in kinderschoenen..zouden jullie adn een goede voicerecorder kunnen aanraden, of gewoon dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van zon ding
Pagina: 1