Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Power Supply ?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een dag of 2 geleden rebootte ik m'n pc met het idee daarna even met de webcam m'n nieuwe kamer te laten zien.

Helaas ging dat niet helemaal goed, m'n pc ging niet meer aan en is nog steeds niet aangegaan.

Een paar kleine dingen erover:

Als ik hem aanzet, checkt ie even al z'n porten, maar gaat daarna niet de bios in.

Ik heb alle kabeltjes nagekeken, bios gereset, stroom eraf en er weer aan, ander stopcontact gebruikt, niets hiervan heeft geholpen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Grtz,

Sab

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09

bakvis

Tweakers.Nerd

config?

Mijn Specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijk me dat dit weinig met Electronica te maken heeft (afgezien dan van het feit dat PC's op electriciteit werken ;) )
Had je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gevonden en doorgenomen :?
En drop ook even je systeemspecs, want zo kunnen we d'r weinig mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Sorry, niet aan gedacht ^^

MSI k9n nog wat moederbord
AMD Athlon 64 2800+
Ati Radeon 9800 pro 256 MB
1280 MB DDRII ram
Sound Blaster Audigy 4
ASUS WL-138G (wireless lan)
En een of andere 400 Watt voeding

Ik ben op het moment niet thuis dus weet niet precies welk moederbord erin zit, maar aangezien m'n pc geen zak meer doet post ik ff vanaf een maat van me. Hoop dat iemand iets weet of herkend.

Grtz,

Sab

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

alleen stroom, toetsenbord, monitor evt. netwerk, en evt. muis aansluiten.. meer ook écht niet! probeer m dan maar eens aan te zetten...

moet je de knop inhouden om de computer aan te kunnen laten staan?? of blijft ie gewoon aanstaan na één keer erop te drukken???

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

Topicstarter
InjecTioN schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:57:
alleen stroom, toetsenbord, monitor evt. netwerk, en evt. muis aansluiten.. meer ook écht niet! probeer m dan maar eens aan te zetten...

moet je de knop inhouden om de computer aan te kunnen laten staan?? of blijft ie gewoon aanstaan na één keer erop te drukken???
Heb alles al losgehaald en gekeken met alleen nodige dingen, hij komt niet verder dan een zwart scherm en verder niets.

Ik hoef de knop niet ingedrukt te houden om hem aan te laten staan.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Controleer eens of er bolle of geklapte elco's op je mobo zitten.
Dat wil nl nog wel eens dit type problemen opleveren.

Iig is het even een tip om zoveel mogelijk in je PC los te koppelen.
Trek de HDD's en DVD/CD's los, 1 latje RAM, videokaart en verder geen insteekkaarten.
Ook er buiten zoveel mogelijk afkoppelen. Alleen muis/tobo, scherm en power stekker er in laten.
Als het dan nog niet boot heb je iig het probleem geisoleerd naar dat ene stripje RAM, je mobo, videokaart en CPU.

edit: Als dat niets mag baten, probeer dan eens een andere voeding (das nog redelijk goedkoop).
Probeer dan zoveel mogelijk onderdelen in een andere PC te testen.
Heb je zelf geen extra PC, probeer dan vrienden of kennissen te vragen of je daar dingen mag testen.
Doe het wel onderdeeltje voor onderdeeltje. Niet alles tegelijk.
Dan kan je per onderdeel gaan kijken of daar de fout in zit.
Mocht geen van de los verwijderbare onderdelen fout zijn, dan is het hoogstwaarschijnlijk het moederbord.

[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 21-09-2006 13:05 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:01:
Controleer eens of er bolle of geklapte elco's op je mobo zitten.
Dat wil nl nog wel eens dit type problemen opleveren.

Iig is het even een tip om zoveel mogelijk in je PC los te koppelen.
Trek de HDD's en DVD/CD's los, 1 latje RAM, videokaart en verder geen insteekkaarten.
Ook er buiten zoveel mogelijk afkoppelen. Alleen muis/tobo, scherm en power stekker er in laten.
Als het dan nog niet boot heb je iig het probleem geisoleerd naar dat ene stripje RAM, je mobo, videokaart en CPU.

edit: Als dat niets mag baten, probeer dan eens een andere voeding (das nog redelijk goedkoop).
Probeer dan zoveel mogelijk onderdelen in een andere PC te testen.
Heb je zelf geen extra PC, probeer dan vrienden of kennissen te vragen of je daar dingen mag testen.
ps. Je vergeet de voeding.

Aangezien hij aan gaat lijkt me neit dat het de voeding is, maar het kan best dat deze te weinig vermogen geeft om het zaakje aan de gang te brengen. Door je systeem zo kaal mogelijk te starten ontzie je je voeding ook van onnodig stroomgebruik waardoor deze problemen zou kunnen geven

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Check iig eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ; verder hoort dit niet in Elektronica plaats omdfat het een generiek computerprobleem is en niets met de onderdeeltjes an sich te maken heeft.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.