Toon posts:

Geen internetverbinding 12Move ADSL icm Speedtouch 585G

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende stituatie:

1 pc, WinXP home SP2
1 Speedtouch 585G
12Move ADSL abonnement

Oude situatie:
1 pc, WinXP home SP2
1 Sagem Ethernet Modem
12Move ADSL abonnement

Het lukt mij niet om hiervoor een wired/wireless Internetverbinding op te zetten in de 'nieuwe' situatie. Ik kies hiervoor de PPPoE met routing configuratie en heb de juiste gegevens ingevuld. Het interne netwerk draait zonder probleem, ik krijg netjes een IPadres vanuit de 192.168.1.x range. Op de Speedtouch zie ik ook dat ik een buiten adres van 12Move krijg; 82.x.x.x Ook geeft de Internet connectivity check aan dat de verbinding goed is en kom ik informatie over de lijn tegen (up/down snelheid, transferred bits enzo)

Inmiddels heb ik de Speedtouch omgeruild voor een nieuwe, ook dit heeft niet mogen baten. Deze oplossing heeft overigens nog nooit gewerkt (ben nu zo'n 2 weken bezig). De helpdesk van 12Move kon mij ook niet meer vertellen dat aan hun kant alles ok is.

Wat mij wel gewoon lukt is om een Internetverbinding via de oude situatie op te zetten. Ook lukt het mij om met de Speedtouch een Internetverbinding op te zetten via de 'bridge' configuratie. Echter, ik wil het via PPoE met routing configuratie. Pingen via deze configuratie lukt niet: 'destination host unreachable'. Vanaf met modem naar buiten pingen is ook niet mogelijk.

Iemand ervaring met bovenstaand probleem? Ik kom er niet meer uit en ontvang graag tips en/of oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Even omhoog schoppen.
Iemand die mij kan helpen??

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 07:24:
Even omhoog schoppen.
Iemand die mij kan helpen??
Firewall uitgezet op je pc? (al zou dat niet mogen uitmaken als je ook van af het modem niet kunt pingen)

Voor de rest kun je de configuratie wizzard van speedtouch gebruiken:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#585

Verwijderd

Topicstarter
Firewall op pc staat idd uit. Ook configureren met de wizzard van Speedtouch helpt niet, zelfde probleem.

• canonball
  • Nu online
Hoe gaat een trace, tot waar gaat het?

starten vanuit de dospromt:
tracert 62.69.184.129

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 07:54:
Firewall op pc staat idd uit. Ook configureren met de wizzard van Speedtouch helpt niet, zelfde probleem.
De wizard in je modem zelf? Of de wizard van http://www.speedtouch.nl/drivers.html#585 heb je het dan over? Daarmee moet je hem kunnen instellen, want het is geen PPPoA of PPPoE etc.

De wizard in je modem zelf is nogal wat 'beperkt' en de configuratie-wizard van speedtouch.nl zou uitkomst moeten bieden.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 25-09-2006 08:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:04:
[...]

De wizard in je modem zelf? Of de wizard van http://www.speedtouch.nl/drivers.html#585 heb je het dan over? Daarmee moet je hem kunnen instellen, want het is geen PPPoA of PPPoE etc.

De wizard in je modem zelf is nogal wat 'beperkt' en de configuratie-wizard van speedtouch.nl zou uitkomst moeten bieden.
Klopt, de wizard van de speedtouch website. Hier kan je zelfs de provider selecteren en wordt alles automatisch geconfigureerd. Ik blijf echter tegen het probleem aanlopen.

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op maandag 25 september 2006 @ 07:57:
Hoe gaat een trace, tot waar gaat het?

starten vanuit de dospromt:
tracert 62.69.184.129
Probeer ik vanavond even.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:04:
[...]

Nog meer tips?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren nog contact gehad met de helpdesk van 12Move. Volgens hen lag het aan de Speedtouch. Aangezien zij dit merk nl. niet verkopen kan het best zo zijn dat dit niet naar behoren op hun ADSL netwerk functioneert.... 8)7

Anyway, ik kom er nog steeds niet uit. Iemand nog tips voor mij?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je hebt wel een IP staan toch van 12Move in je modem? Je zou bijna denken dat het perfect werkt, behalve nog even tussen je PC en je modem....

Krijg je geen reactie als je vanaf je pc in een dos-box doet: ping 194.109.21.51<enter> ?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• canonball
  • Nu online
wat was de uitslag van de trace?
Pagina: 1