Toon posts:

[WORD2000/2003] Bulk Template-pad aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ivm het wijzigen van een servernaam moeten 18474 word-documenten aangepast worden. In die documenten staat een template-pad (bijv. \\server\templates\template.dot, deze is te zien onder menu Extra=>Sjablonen en invoegtoepassingen en dan onder documentssjabloon. Nu is het de bedoeling dat in al die documenten de servernaam van het pad gewijzigd moet worden.

Ik heb al uitgevonden dat ik de documenten in xls formaat kan opslaan en dan gewoon met notepad het pad kan wijzigen.

Is het mogelijk dat dit met een tooltje uitgevoerd op een map met submappen?
18474 documenten open en handmatig aanpassen gaat een klein beetje te veel tijd kosten.

De servernaam aanpassen naar de naam in het pad is ook geen optie, omdat dit problemen geeft in het netwerk.

wie o wie kan mij hiermee van grote dienst zijn?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tamelijke omweg via xls. Eenvoudiger is het om direct de sjabloonverwijzing aan te passen.

Anyway, zoek even verder in office en je komt een topic tegen met hetzelfde probleem. Eerste stap is dan het verbinden van een dns-alias of een extra netbios naam aan je server. Anders zal je tooltje wel even bezig zijn met het aanpassen. Openen van bestanden met verkeerde verwijzing duurt namelijk hum, eventjes.

En, crossposten is niet de bedoeling. Iig is het simpeler om je tooltje te debuggen dan bogus bestanden aan te maken en te verwijderen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland