Toon posts:

Voeding testen zonder computer (alle lijnen)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijd zit ik met het probleem dat wanneer ik een voeding volledig wil testen dat ik hem dan in een kast moet inbouwen en moet aansluiten op alle apparaten.

Want ik wil namelijk niet alleen de moederbord connector testen maar ook de andere lijnen (HD, mobo 4 pins, en fdd connector).

Nu zou het mooiste zijn als er een of ander apparaat zou zijn waar ik al die lijnen in kan stoppen en dat er dan een lampje oid zou gaan branden als het werkt.
(Of nog beter, een display die het voltage aangeeft zodat je kan kijken of hij stabiel is.)

Echter heb ik op internet/conrad/GOT lopen zoeken alleen niets tegengekomen wat dit kan.

Iemand suggesties?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Antec heeft een blokje, echter die laat alleen zien of de voeding werkt. Dan gaat er een lampje branden.
Daar kan je niet elke connector mee testen. Je kan de voeding toch gewoon naast de kast leggen en dan testen?

Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/A18159.jpg
Eerste hit op google, ze zijn er dus wel, kost 25 euro :)

[ Voor 45% gewijzigd door ID-College op 21-09-2006 11:40 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Neem een multimeter om de spanning/stroom te bekijken.

echter stabiliteit van de voeding kun je alleen testen onder belasting van a) computeronderdelen b) sterke weerstanden.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon met een multimeter ??

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:37:
Antec heeft een blokje, echter die laat alleen zien of de voeding werkt. Dan gaat er een lampje branden.
Daar kan je niet elke connector mee testen. Je kan de voeding toch gewoon naast de kast leggen en dan testen?

[afbeelding]
Eerste hit op google, ze zijn er dus wel, kost 25 euro :)
Ah perfect.. dit lijkt te zijn wat ik zoek..
echter staat deze op het plaatje niet op de antec site :(
ah het is geen antec maar te koop op http://www.ateck.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 12:00 ]