Welke merken laptops gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
We zijn een beetje uitgekeken op HP. Goeie service met Care Packs e.d., dat wel, maar het komt nu steeds vaker voor dat als er een moederboard vervangen is, er andere problemen de kop opsteken. Hardware die ineens incompatible is, drivers die niet meer werken, enz..

We zijn een bedrijf met +/- 50 mensen en ongeveer 30 daarvan gebruiken een laptop.

Dus we willen overstappen naar een ander merk, maar ik heb alleen met HP ervaring. Dus... welke merken laptops gebruiken jullie? En zijn er echt grote problemen mee, of ben je juist erg tevreden over de (zakelijke) service van het merk?

Misschien is een betere vraag: welk merk laptops kan je het beste hebben voor zakelijk gebruik? Ik weet dat je daar erg lang over kan discussiëren, dus geef me maar je subjectieve mening in plaats van harde technische argumenten :) Discussie over de technische kant mag natuurlijk, maar ik wil eigenlijk een beetje weten of er concensus bestaat onder IT'ers over wat de beste zakelijke laptop is of dat het echt heel erg verdeeld is.

(Edit: we zijn een adviesbureau en werken met Microsoft Office en internet. Geen zware grafische dingen, gewoon licht kantoorwerk.)

Poll: Welk merk laptop kan je het beste hebben voor zakelijk gebruik?
Acer
Apple
Asus
BTO
Compaq/HP
Dell
Fujitsu Siemens
IBM
inNote
Packard Bell
Sony
Toshiba
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=145852&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Elke kwaliteit heeft z'n prijs. Ik denk dat je eerst de afweging moet maken wat je ervoor over hebt en dan is gaan kijken wat welke merken aanbieden in die prijsklasse.

Met een beetje eigen zoekwerk moet je hier toch uit kunnen komen.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 08:46
Wij gebruiken hier Acer. Bevalt mij eigenlijk goed, weinig tot geen problemen en een goede service als er toch een probleem is. Enige nadeel imo is de docking opties, die zijn niet echt handig, het is niet een 'klik' systeem, maar een kabel die je aan moet sluiten. Werkt wel, maar is niet zo handig.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik gebruik mijn notebook niet zakelijk, maar ik zie het verschil ook niet echt zo. Als ie bij mij betrouwbaar is, dan zal ie zakelijk ook wel betrouwbaar zijn. Ik heb in ieder geval goede ervaringen met Asus en ik zag vorig jaar op tv bij een Duits consumentenprogramma ook dat Asus ook echt betrouwbaar is en daarnaast een goede service biedt.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:19

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik maak zowel privé als zakelijk gebruik van Dell laptops. Thuis heb ik 2 laptops (Inspiron 5150 en een Latitude D400). Zakelijk hebben we 8 laptops in huis waarvan het grootste deel Latitude's zijn. Daarnaast hebben we ook zo'n 40 tal Dell werkstations.

Bij gebruik van het zakelijke account heb ik goede service van Dell. We hebben ook een eigen account manager bij Dell wat communicatie er makkelijk maakt.

De service is gewoon goed. Apparaat stuk? Volgende dag een nieuwe. Of het nou een Docking is of een complete laptop, ze zijn er de volgende dag. Ook financieel maakt Dell aantrekkelijke deals voor ons.

Ik moet ook meteen zeggen dat ik niet veel ervaring heb met andere merken. Behalve Acer (die bij een zakelijk Next-business day garantie de laptop toch 4 weken lang weg haalt (per ongeluk) ) en Flybook (slecht bereikbaar en domweg items niet leveren).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40
Dit is niet echt een discussie voor SG. De collega's van CSL mogen er even naar kijken :)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De service is gewoon goed. Apparaat stuk? Volgende dag een nieuwe. Of het nou een Docking is of een complete laptop, ze zijn er de volgende dag. Ook financieel maakt Dell aantrekkelijke deals voor ons.
Mits je wel de juiste garantie (next business day on site) afgesloten hebt. Maar inderdaad, wij gebruiken hier ook Dell (20laptops en zo'n 40 pc's), tot nu toe alleen positieve ervaringen. Een eigen accountmanager is handig (maar die zul je ongetwijfeld ook bij andere grote merken hebben.

Verder zijn de laptops (de latitude serie in ieder geval) stabiel en stil, hebben een lange accuduur. Wel relatief duur, maar voor een bedrijf is die investering niet echt erg als je zien wat je er voor terug krijgt.

-

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb zaklijk meerdere laptops gehad. Ben zelf altijd het meest tevreden met HP en IBM (lenovo)geweest. De Thinkpads zijn super lomp en sterk. Echter wel ietsje duurder. Ik vind dat voor zakelijk gebruik wel verantwoord. HP's vind ik ook altijd prettig en best stevig.

Wij gebruiken nu Dell op mijn werk. Persoonlijk vind ik de vormgeving/afwerking wat minder dan bij HP. (Nogal lomp, grote kieren, slappe behuizing etc etc.)

Een leuk detail van HP is dat ze altijd erg goede speakers gebruiken. Dat is voor de zaak echter niet belangrijk.

Elk merk heeft zo zijn slechte series. Toshiba had de ellende met de sattelite pro 7100.

Privé gebruik ik overigens Fujitsu-Siemens. Dat heeft meer te maken met bang for the buck en vormgeving.

Als ik zakelijk zou kiezen:
1: Lenovo Thinkpad
2: HP
-----------Grote afstand----------
3: Toshiba
4: Fujitsu-Siemens Lifebook
5: Dell Precision
6: Fujitsu-Siemens Amilo serie
7: Dell Inspiron
8: Dell Latitude Duur, niet echt beter dan een inspiron)

Acer/Aopen etc etc zou ik niet zakelijk overwegen.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ik heb veel met Dell als met IBM gewerkt. IBM spant de kroon kwa kwaliteit, heb mijn eigen T40 al een aantal keer per ongeluk bruusk laten vallen (1 meter hoog zelfs een keertje). Ding draait nog steeds als een tierelier. Behuizing is oerdegelijk, kan geen HP of Dell tegenop. Software is van uitmuntende kwaliteit: licht en doeltreffend. Er zijn legio handige tooltjes die samenwerken met IBM laptops. Zo heb je een driver update center, welke automagisch drivers installeerd. Verder kan je alles configureren, zoals toetsenbord, touchpad, etc. Goede toevoeging voor bedrijven is de security welke gewoon goed is geimplementeerd.
Dell daarentegen is goedkoop en redelijk in service, alleen heeft minder goede laptops. Ze gaan sneller stuk en ze leveren door de prijsoorlog met andere fabrikanten simpelweg mindere kwaliteit. Ook de software welke meegeleverd word is stukken minder, bijna bloatware.

TweakBlog

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
@Roys: het gaat er niet om dat ik een bepaalde laptop zoek, ik wil gewoon weten wat jullie denken dat zakelijk goeie laptops zijn. Onze criteria zijn simpel: de laptop moet goed werken; de garantie moet zodanig zijn dat je nooit langer dan één werkdag zonder zit; de laptop moet er niet al te fancy-schmancy uitzien, dus geen tijgerprint met paarse knoppen. In die volgorde.

@Oscar Mopperkont: het verschil tussen zakelijk en privé zit 'm voornamelijk in de service. Privé maakt me het niet uit als mijn laptop een week weg is voor reparatie. Zakelijk kan dat gewoon niet omdat je voor de kosten van drie gemiste werkdagen al een nieuwe laptop had kunnen kopen.

Bloed, zweet & koffie

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 16:09
Mijn zakelijke ervaring is dat Lenovo/IBM laptops het degelijkst zijn, het langst meegaan en de minste problemen geven...

----end subjectieve mening----
:P
Pagina: 1