Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twee maanden fulltime werken tijdens HBO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn stage ga ik 2 maanden fulltime werken bij mijn huidige stagebedrijf voordat ik het laatste jaar lessen van mijn HBO opleiding Technische Informatice ga doen.

Het gaat om een middelgroot ICT bedrijf en normaal stond ik hier in het weekend in de particuliere showroom als bijbaan.

Ik weet nog niet wat ze voor werkzaamheden van me gaan verwachten tijdens deze twee maanden, maar wat voor afspraken zou ik moeten maken op het gebied van salaris en dergelijke?

Is het reeel om hier meer van te verwachten dan het bijbaan salaris? Ook kijkend naar te betalen belasting bij het werken van 2 volledige maanden?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Datgene wat je collega's krijgen, lijkt me niet meer dan normaal. Lager ingeschaald kan logisch zijn,
maar kan me niet voorstellen dat dat hetzelfde is als iemand uit de showroom.

Vraag het na bij personeelszaken. Die moeten ze wel ergens hebben neem ik aan. Het is normaal om vragen te stellen over salaris.

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Ik denk dat je het handigste gewoon hetzelfde contract krijgt als je collega's die hetzelfde werk verrichten.
Verder is het wellicht handig beetje rekening te houden met het maximum wat je kan verdienen wil je je eventuele studiefinanciering niet in gevaar brengen n even navragen bij de belastingdienst wat je max als student kunt verdienen voor je er belasting over gaat betalen (voor zover ik heb begrepen is daar een regeling voor bij de belastingdienst).

Verwijderd

Topicstarter
Dat maximum belastingvrij bijverdienen heb ik al nagevraagd. Hier zat ik net onder met de verdienste uit mijn bijbaan. In principe ga ik dus over alles wat ik in deze twee maanden verdien gewoon belasting betalen.

Is dit nog van invloed op het salaris?

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Zet je beurs even 2 maanden stil dan, kun je die 2 maanden na je werkperiode weer gebruiken om verder te studeren of eventueel voor iets extra gebruiken.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bangkirai schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:42:
Zet je beurs even 2 maanden stil dan, kun je die 2 maanden na je werkperiode weer gebruiken om verder te studeren of eventueel voor iets extra gebruiken.
Hoeveel mag ik bijverdienen in 2006?
Naast je studiefinanciering mag je in 2006 € 10.527,57 netto verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering.
Nou is het een flink hoog bedrag, maar ik weet niet hoeveel je hiernaast nog gewerkt hebt. Probleem is als je ook maar 1 euro over dat bedrag zit mag je je studiefinanciering terugbetalen over de maanden waarin je teveel verdiend hebt. Ook heb je de OV onrechtmatig ontvangen, en je betaalt hier dus een boete over van iets van 70 euro per maand.
Ik ontvang studiefinanciering. Wat zijn de gevolgen van teveel bijverdienen?
De IB-Groep controleert jaarlijks je inkomensgegevens bij de Belastingdienst. Als blijkt dat je in 2005 teveel hebt verdiend -terwijl je je studiefinanciering niet hebt stopgezet- heeft dat de volgende gevolgen:

- je krijgt een boete van 76,48 euro per maand over de maanden dat je de OV-studentenkaart in je bezit had of gebruik hebt gemaakt van een vergoeding voor je OV-studentenkaart
- naast de boete van 76,48 euro per maand, moet je het bedrag dat je verdiend hebt boven de grens van 10.461,66 euro terugbetalen. Natuurlijk hoef je nooit méér terug te betalen dan je in het betreffende kalenderjaar ontvangen hebt aan basisbeurs en aanvullende beurs
- een bedrag aan rente. De rente wordt berekend over het bedrag dat je te veel hebt bijverdiend en over het bedrag dat je voor de OV-studentenkaart moet terugbetalen. De renteberekening start de maand nadat je van de IB-Groep een Bericht hebt gekregen over de hoogte van de boete.
Ook belangrijk voor jou !
Ik ontvang studiefinanciering. Telt het inkomen tijdens studie-onderbreking mee?
Onderbreek je in een kalenderjaar je studiefinanciering en heb je voor en na de onderbreking studiefinanciering gehad? Dan telt het inkomen dat je tijdens de onderbreking hebt gehad wel mee voor je bijverdiensten.
Komt allemaal van de Ibgroep website, maar voor het gemak heb ik het er toch even neergezet

Verwijderd

Topicstarter
Dit was mij wel bekend. Meer dan ruwweg 10.000 euro per jaar kost jeje studiefinanciering. Maar bij een bedrag hoger dan ongeveer 6700 euro dient er al belasting te worden betaald.

Mijn studiefinanciering komt echt niet in gevaar want de 10.000 euro ga ik echt niet halen. DIe 6700 ga ik echter wel overschrijden.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Reden dat ik aanraad om studiefinanciering stop te zetten is niet om problemen met belasting te voorkomen, dat is geen punt in jou geval.

Maar:
Je verdient, dus hebt het niet nodig.
Je krijgt toch kilometervergoeding als het goed is van het bedrijf, dus ov is ook niet nodig, is op dat moment gewoon luxe.

En als je dan stopt met die baan, heb je die 2 maanden studiefinanciering nog steeds te goed.
Dus heb je iets meer ruimte om iets na je hoofdstudie te doen of om eventuele uitloop beter op te vangen en heb je op dat moment dus ook nog een OV kaart etc.

Als iemand op dit moment begint met studie, zou ik hem zelf aanraden om elke keer rond de zomervakantie/kerstvakantie financiering stop te zetten, als je in die vakanties werkt bijvoorbeeld. Dan heb je misschien wel 1 a 2 weken altijd iets lastige overbrugging, maar je kunt wel makkelijker in het eind van je studie, een vervolgjaar er aan knopen of problemen opvangen.

Studiefinanciering heb je gewoon X maanden, die kun je dus zelf uitsmeren.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
bangkirai schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:46:
Reden dat ik aanraad om studiefinanciering stop te zetten is niet om problemen met belasting te voorkomen, dat is geen punt in jou geval.

Maar:
Je verdient, dus hebt het niet nodig.
Je krijgt toch kilometervergoeding als het goed is van het bedrijf, dus ov is ook niet nodig, is op dat moment gewoon luxe.

En als je dan stopt met die baan, heb je die 2 maanden studiefinanciering nog steeds te goed.
Dus heb je iets meer ruimte om iets na je hoofdstudie te doen of om eventuele uitloop beter op te vangen en heb je op dat moment dus ook nog een OV kaart etc.

Als iemand op dit moment begint met studie, zou ik hem zelf aanraden om elke keer rond de zomervakantie/kerstvakantie financiering stop te zetten, als je in die vakanties werkt bijvoorbeeld. Dan heb je misschien wel 1 a 2 weken altijd iets lastige overbrugging, maar je kunt wel makkelijker in het eind van je studie, een vervolgjaar er aan knopen of problemen opvangen.

Studiefinanciering heb je gewoon X maanden, die kun je dus zelf uitsmeren.
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Je kunt het beter zo snel mogenlijk allemaal ontvangen. Dat je daarnaast wat probeert te sparen als je over hebt is logisch. Maar als je telkens je studiefinanciering stop zet en je rondt je studie toch op tijd af dan heb je ook geen recht meer op de rest. Dus dan loop je het geld mis.

Dan kun je het dus beter gewoon ontvangen hebben en op een spaar rekening gezet hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

With stupid ^^

Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan. Lekker twee maanden fulltime werken en ondertussen toch studiefinanciering ontvangen. Ik weet (bijna) zeker dat ik op tijd klaar ben (en misschien nog eerder) dus voor eventueel langer doorstuderen heb ik het niet nodig.

Noem mij egoïstisch of niet, maar als ik er recht op heb, ondanks dat ik werk, dan wil ik het ook ontvangen. En voor eventuele moreelridders die hier over vallen... ik heb slechts 1 kwartiel les gehad vorig jaar, maar ik moet wel de volle mep aan collegegeld betalen, dus heb ik in mijn ogen ook wel recht op die studiefinanciering terwijl ik aan het werk ben.
Pagina: 1