[HTPC] - Apart systeem of huidige "ombouwen"?

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Op dit moment heb ik voor mijn muziek en films 2 kabels van 6 meter liggen tussen mijn PC naar de versterker & TV. Geluid gaat via glas en beeld via S-VHS via de TV-out van mijn 7800GTX/TOP. Nou ga ik binnenkort verhuizen waardoor ik niet meer de mogelijkheid heb om de betreffende kabels te gebruiken en heb een nieuwe oplossing nodig om 30m via UTP te overbruggen van mijn werkkamer (waar mijn PC staat) naar de huiskamer (waar de TV / versterker staat).

Nou kan ik natuurlijk naar de Mycom/Dynabyte/whatever lopen, een 500 Euro op de toonbank leggen en een kleine PC halen en die bij de TV plaatsen en via het netwerk de bestanden streamen maar eigenlijk zit ik hier niet op te wachten. Ten eerste vanwege het design van mijn audio-apparatuur i.c.m. het nieuwe audiomeubel (allemaal zwart, matglas en chroom) maar ook omdat ik, volgens mij, wel wat CPU-power heb staan waar ik ook mee uit de voeten kan. Ten tweede is mijn PC in ieder geval zwaar genoeg om veel taken realtime uit te voeren en achter mijn TV komt de XB360 te staan. Nou heb ik zitten kijken en zoeken naar Transcoding maar dat is nogal specifiek en niet "op aanvraag" als ik even een ander videootje wil aanzetten. Ik ben er ook nog niet helemaal achter hoe mijn XB360 gebruik kan maken van mijn MP3-indeling. Middels de MCE Extender moet je alle losse directories apart sharen voordat het snapt; recursive scanning wordt niet echt ondersteund.

Oftewel; wat is wijsheid? Zijn er al mogelijkheden om alles via mijn XB360 te laten lopen "op aanvraag" en zo ja, wat zijn dan de eisen aan software op mijn PC?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Anyone?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 15:42

mvds

Totally awesome!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt begrijp wat je wilt. Wat bedoel je met transcoding? En hoezo op aanvraag?

Waarom neem je niet een media center PC voor het afspelen van audio/video op je TV? Je hebt genoeg soorten kasten en er zit er vast een bij die naar je zin is. Ik lees dit als een "ik doe het graag moeilijk als het ook makkelijk kan"

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
obsidian schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:06:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt begrijp wat je wilt. Wat bedoel je met transcoding? En hoezo op aanvraag?

Waarom neem je niet een media center PC voor het afspelen van audio/video op je TV? Je hebt genoeg soorten kasten en er zit er vast een bij die naar je zin is. Ik lees dit als een "ik doe het graag moeilijk als het ook makkelijk kan"
Ik snap het ook niet echt :$

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Goed, ik ga even wat extra uitleg geven want blijkbaar is het niet helemaal duidelijk maar het komt er inderdaad redelijk op neer dat ik liever de moeilijke dan de makkelijke weg zoek. Desondanks vraag ik hier om een advies om af te wegen of de mogelijke moeilijke weg(en) af te wegen zijn tegen de eenvoudige weg.

De eenvoudige weg:
Haal een HTPC voor x honderd Euro, zet Windows MCE erop, aansluiten met DVI en klaar.

De moeilijke weg:
Uitzoeken wat er nodig is om een XB360 te gebruiken als HTPC, maar met zo min mogelijk aanschafkosten in licenties voor de server. In het grote XB360-topic wordt gerept over Transcode360 maar dat leunt weer op Windows MCE en eerlijk gezegd heb ik geen zin om mijn 2003-server te voorzien van MCE om (ik neem aan) vrij duidelijke redenen.

Mijn vraag dus:
Wie heeft er een idee om geluid (MP3/WMA) of beeld (AVI/MPEG) over een afstand van 30 meter via de netwerkkabel "uiteindelijk" via DVI of Component op mijn LCD te laten zien? En "op aanvraag" is dus dat ik niet op hoef te staan van de bank om naar de server te lopen om daar een nieuwe job te starten om het e.e.a. om te zetten naar leesbaar/streambaar formaat.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-02 22:14
is een pinnacle showcenter niks voor je?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

philips heeft geloof ik ook zoiets...misschien met beter design.
Er zijn wel meer van dit soort oplossingen verkrijgbaar..

Of je zou een de tv draadloos met zo'n gamma zender moet versturen icm een draadloze afstandbediening met extender maar ik zo voor een showcenter oplossing gaan.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Je hebt zeker best wel een groot huis ;)

Maar volgens mij zijn er wel dingen waarmee je het draadloos kunt versturen.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zijn een aantal UPnP servers (oa TVersity) die realtime transcoding doen voor formaten die de renderer niet snapt. Ik weet alleen niet of de Xbox360 überhaupt wel UPnP video ontvangt (ik heb begrepen dat-ie wel audio en fotos via elke willekeurige UPnP server doet, maar dat video kunstmatig beperkt is tot MCE machines).

Is een Xbox + XBMC als client icm TVersity op de server niets voor jou? Sinds een paar maanden zit er UPnP support in XBMC. Nadeel is dat de Xbox niet snel genoeg is voor H.264, maar Xvid/etc doet-ie prima (en H.264 kan je natuurlijk via TVersity transcoden).
Pagina: 1