Bootable DVD met daarop verschillende bootable ISO's

Pagina: 1
Acties:

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 19:37
Hallo mensen,

ik heb het volgende probleem: op mijn werk hebben we een hele hoop CDroms met rescue/boot/installers (Ghost,Partition Magic, UBCD, 911, WinXP/2K etc.) spul erop. Al deze CDRoms zijn bootable en worden gebruikt om problemen op te lossen. Ik wordt alleen een beetje gek van de berg CD's die ik moet meeslepen als ik ergens langs ga. Daarom zou ik graag het volgende willen hebben:

1 bootable DVD met daarop een hoop ISO's van de CDRoms. Tijdens het booten vanaf de DVD zou ik dan graag de ISO willen selecteren waarvan ik wil opstarten.

Nu zijn er verschillende tools (BootCD, MagicISO, etc) die het mogelijk maken om meerdere bootable CD's te combineren tot 1 bootable DVD, maar daarbij
  • moet je steeds de inhoud van de CD's kopieren naar de DVD en dat maakt het updaten van een enkele CD op die DVD een beetje lastig
  • krijg ik problemen met dubbele folders/files conflicten tussen de verschillende CD's.
Met 1 DVD met ISO's heb je dat niet, omdat je dan gewoon een iso kunt vervangen.

Ik kan alleen geen tooltje vinden om dit te maken. Ik heb al naar Linux bootmanagers gekeken om de DVD te laten booten met behulp van LILO/Grub en die dan laten doorverwijzen naar een van de ISO's, maar daar kom ik niet echt verder mee.

Heeft er iemand idee-en?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als het ergens mee kan; dan zal het de GRUB oplossing zijn. Heb je hier naar gekeken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 19:37
Spider.007 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:32:
Als het ergens mee kan; dan zal het de GRUB oplossing zijn. Heb je hier naar gekeken?
Ik heb al vanalles bekeken, maar niks lijkt te werken? Grub/Lilo etc. Andere idee-en?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 16:10
Gewoon gebruik maken vd middelen die er al zijn. Hirens bijvoorbeeld.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Je zou je probleem van het slepen kunnen oplossen door één universele bootdisk (cd/usb stick) te gebruiken en centraal op je netwerk de tools beschikbaar te maken.

Dan heb je maar één plek van onderhoud.
Dat gaat niet werken voor alles wat je noemde, maar het is een idee. (en of je wel alles nodig hebt vraag ik me af.)

Daarnaast is het een beetje kijken wat het meest voorkomt, en welk gereedschap je het meest gebruikt, zodat je weet waar je het meeste gemak vandaan haalt als je dat zou optimaliseren.

Hoe dan ook, een mapje cd's is nu ook weer niet het einde van de wereld, voorheen had je alleen floppies (en het netwerk, lang leve Bart's Modboot diskette)

Abort, Retry, Quake ???

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:59
Het is mogelijk om meerdere versies op een DVD te proppen heb dit zelf ook gedaan.

tot dat ik Bart(x)PE via RIS heb laten lopen. dit is een veel mooiere oplossing. _/-\o_

Heb hier trouwens een Plugin voor gemaakt als je interesse hebt post ik hem wel ;-)
Pagina: 1