Toon posts:

Automatisch Updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een flashfilmpje ontwikkeld dat continu op een pc draait. Dit filmpje wil ik graag ('s nachts) automatisch laten updaten. De bedoeling is dus dat er niemand op knoppen kan drukken maar dat die pc uit zichzelf herkent dat er een nieuwere versie van het bestand is, en deze dan gaat downloaden (en installeren of overschrijven). Tot nu toe heb ik nog maar 1 programma gevonden waarmee ik dit kan en dat is Qsetup van Pantaray.com. Qsetup is eigenlijk meer een programma om een installwizard te maken, en het auto-update is meer een bijkomstigheid, en met een prijs van $ 299,- vind ik het nogal duur omdat ik de installwizard functie dan niet eens zal gebruiken..

Heeft iemand een goed idee?

Alvast bedankt,

Teun.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 07:40
updaten waarvan?
internet/netwerk neem ik aan?
laat hem dan direct dat swfje van af die plek afspelen, jij update die swf, en hij draaid direct de nieuwe versie. toch, of heb ik het dan helemaal mis?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

welk OS draait de PC? met Windows kan je via scheduling gewoon een .cmd of .bat bestand schrijven dat gaat kijken of er een nieuwe file is.
Onder Linux kan zoiets ook, maar dan via Cron (ook een scheduling agent) icm een shell scriptje dat hetzelfde doet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

automatisch laten updaten? waarvan? je bedoelt dat ieder nacht dat flashfilmpje wordt vervangen door een ander :?

wat dacht je van wget via windows taakbeheer ieder uur te laten draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf het internet laten afspelen gaat niet lukken want het bestand is zo'n 70mb groot (en groeit per update),
de updates zullen waarschijnlijk maandelijks zijn..
De nieuwe versies zullen op een server komen te staan, en dus via het internet moeten worden verspreid.

Het draait onder windows..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 10:35 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat van het filmpje wil je automatisch updaten? In principe is het niet al te moeilijk als je de tekst en plaatjes direct uit het filesystem (tekstbestand/jpeg) uitleest, dan kun je een flash-object maken die een simpele http of ftp transfer uitvoert elke x frames om de nieuwe content op te halen en in de folder te zetten.
Daarnaast zou je kunnen kijken naar een RSS achtige constructie om de tekstcontent + urls naar de plaatjes vanaf een webserver te halen. Hier zit gelijk je wijzigingsalert/versiecontrole in.

[ Voor 22% gewijzigd door MissingDog op 21-09-2006 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:35:
Wat van het filmpje wil je automatisch updaten? In principe is het niet al te moeilijk als je de tekst en plaatjes direct uit het filesystem (tekstbestand/jpeg) uitleest, dan kun je een flash-object maken die een simpele http of ftp transfer uitvoert elke x frames om de nieuwe content op te halen en in de folder te zetten.
Daarnaast zou je kunnen kijken naar een RSS achtige constructie om de tekstcontent + urls naar de plaatjes vanaf een webserver te halen. Hier zit gelijk je wijzigingsalert/versiecontrole in.
Opzich wel een goed idee, maar dat gaat met de structuur van het bestand niet lukken, ik kan het niet goed onder woorden, maar het is (helaas) geen optie. Het gewoon overschrijven van het gehele bestand is het eenvoudigste en het meest effectieve.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:39:
[...]

Opzich wel een goed idee, maar dat gaat met de structuur van het bestand niet lukken, ik kan het niet goed onder woorden, maar het is (helaas) geen optie. Het gewoon overschrijven van het gehele bestand is het eenvoudigste en het meest effectieve.
Ok, volgend scenario:
Movieclip maken die jouw filmpje inlaadt en afspeelt; deze movieclip kun je jouw filmpje ook laten stoppen en sluiten. Hierna kan deze clip het nieuwe filmpje downloaden en opnieuw openen en verdergaan met afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:42:
[...]

Ok, volgend scenario:
Movieclip maken die jouw filmpje inlaadt en afspeelt; deze movieclip kun je jouw filmpje ook laten stoppen en sluiten. Hierna kan deze clip het nieuwe filmpje downloaden en opnieuw openen en verdergaan met afspelen.
Goeie tip, dat kan ik wel eens gaan proberen..
Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:27:
automatisch laten updaten? waarvan? je bedoelt dat ieder nacht dat flashfilmpje wordt vervangen door een ander :?

wat dacht je van wget via windows taakbeheer ieder uur te laten draaien?
Ik heb even gekeken naar wget, wat wel een goede optie zou kunnen zijn,
maar is wget ook in staat om te herkennen dat er een nieuwe versie is?
Of kan hij alleen gewoon overschrijven op een tijdstip dat ik moet aangeven?

Want de updates zullen niet altijd op exact hetzelfde (vooraf in te schatten) moment klaar zijn..

Het mooiste zou zijn dat hij alleen gaat downloaden en overschrijven als er iets nieuws is..

Verwijderd

beetje zelf research doen zou ook geen kwaad kunnen (lees de wget handleiding snel door)

maar wget kan wat jij wilt http://www.editcorp.com/Personal/Lars_Appel/wget/wget_5.html
If the file does exist locally, Wget will first check its local time-stamp (similar to the way ls -l checks it), and then send a HEAD request to the remote server, demanding the information on the remote file.

The Last-Modified header is examined to find which file was modified more recently (which makes it "newer"). If the remote file is newer, it will be downloaded; if it is older, Wget will give up.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 11:25 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Je kan ook andersom denken, zet een ftpserver op die machine waar het filmpje draait (servu ofzo) en ftp het filmpje ernaartoe (kan je evt met een batchfile en de windows takenplanner automatisch doen op tijdstip x)

Als je met de windows taakplanner op die machine waar het filmpje draait 's nachts op tijd x het filmpje afbreekt en weer opnieuw start, speelt hij de nieuwe versie ?
Pagina: 1