De situatie is als volgt: Wij werken hier met een klein domein, 1 x W2k3 + ca. 10 werkstations (WinXPPro). Een collega van een andere dienst komt hier een enkele keer werken. Andere dienst heeft ander domein (geen trust, helemaal niks, willen wij ook niet). Collega heeft een account op ons domein. Ik heb reeds uitgevonden dat collega resources op ons domein zou moeten kunnen gebruiken door lokaal op haar laptop (XPPro)in te loggen en daarna via mijn netwerklocaties een resource (map of printer) van ons domein kan benaderen. inloggen met: domein.local\accountnaam. Dit lukt; collega kan shares benaderen. Vervolgens blijkt dat collega alleen leesrechten blijkt te hebben, terwijl ik haar vanuit ons domein zeer zeker lees, schrijf en wijzig rechten heb gegeven (zowel op share als op NTFS).
Wanneer collega werkt op één van de werkstations is er dus geen enkel probleem. Alleen als zij haar laptop gebruikt.
Wanneer collega werkt op één van de werkstations is er dus geen enkel probleem. Alleen als zij haar laptop gebruikt.