Ik heb een nieuw systeem inelkaar gezet met een P5W erin. Ik heb het probleem dat het opstarten van het BIOS varieert tussen de 10 seconden en de oneindigheid. Hij loopt niet vast, maar start niet meer door.
Het wachten gebeurt ná het checken van het geheugen (1024 OK), en komt dan met de melding 'USB devices 1 keyboard, 1 hub' en daarna de opsomming van de aangesloten IDE drives.
Ik heb al diverse topics gelezen en de tips nagevolgd, maar bij het topic waar ik het meeste baat had, besloot de TSer het moederbord op te sturen. Zover wil ik nou ook weer niet gaan.
Wat ik heb geprobeerd:
Nieuw Bios: versie 1305
Alles maar dan ook alles wat uit te schakelen was uitgeschakeld in het BIOS
Het BIOS helemaal goed ingesteld, inclusief CPU, Geheugen, Power settings, BIOS instellingen, IDE instellingen en etc.
BIOS reset gedaan (
)
Alle apparaten losgekoppeld inclusief USB, FireWire, IDE apparaten en Wireless
en er staat een nieuwe Windows installatie op en alle drivers staan geinstalleerd en geconfigureerd.
Dit probleem was er al voordat ik Windows heb geinstalleerd.
Nu mijn vraag aan de community, wat kan ik nog proberen? Ik wil het niet terugsturen aangezien ik hem vrijdag behoor af te leveren aan een kennis
Wat ik sinds ik jullie tips heb gedaan:
Memtest gedraaid, 4 passes 0 errors. Lijkt mij niet het probleem
CPU fan losgehaald, krijg nu wel een CPU fan error maar hij start nogsteeds traag (of niet) op
IDE support op SATA only gezet, en niet geinstalleerde devices als Not Installed aangegeven, geen oplossing
Oplossing:
In mijn geval iig:
De fanheader (aansluiting) onder de SouthBridge en de fanheader onder het IDE poort moeten zijn aangesloten! Verder heb ik de meest rechtse header naast de NorthBridge in gebruik voor de casefan en heb ik de CPU fan in gebruik. Bij gebruik van deze fanheaders start het systeem weer normaal op.
De spekkies:
OCZ 450 Watt voeding
Corsair 5300 2*512 Matched Pair bankjes
Maxtor SATAII schijfje
Asus P5W DH Deluxe
Conroe Allendale 1,86Ghz
X1900XT videokaart
Het wachten gebeurt ná het checken van het geheugen (1024 OK), en komt dan met de melding 'USB devices 1 keyboard, 1 hub' en daarna de opsomming van de aangesloten IDE drives.
Ik heb al diverse topics gelezen en de tips nagevolgd, maar bij het topic waar ik het meeste baat had, besloot de TSer het moederbord op te sturen. Zover wil ik nou ook weer niet gaan.
Wat ik heb geprobeerd:
Nieuw Bios: versie 1305
Alles maar dan ook alles wat uit te schakelen was uitgeschakeld in het BIOS
Het BIOS helemaal goed ingesteld, inclusief CPU, Geheugen, Power settings, BIOS instellingen, IDE instellingen en etc.
BIOS reset gedaan (
Alle apparaten losgekoppeld inclusief USB, FireWire, IDE apparaten en Wireless
en er staat een nieuwe Windows installatie op en alle drivers staan geinstalleerd en geconfigureerd.
Dit probleem was er al voordat ik Windows heb geinstalleerd.
Nu mijn vraag aan de community, wat kan ik nog proberen? Ik wil het niet terugsturen aangezien ik hem vrijdag behoor af te leveren aan een kennis
Wat ik sinds ik jullie tips heb gedaan:
Memtest gedraaid, 4 passes 0 errors. Lijkt mij niet het probleem
CPU fan losgehaald, krijg nu wel een CPU fan error maar hij start nogsteeds traag (of niet) op
IDE support op SATA only gezet, en niet geinstalleerde devices als Not Installed aangegeven, geen oplossing
Oplossing:
In mijn geval iig:
De fanheader (aansluiting) onder de SouthBridge en de fanheader onder het IDE poort moeten zijn aangesloten! Verder heb ik de meest rechtse header naast de NorthBridge in gebruik voor de casefan en heb ik de CPU fan in gebruik. Bij gebruik van deze fanheaders start het systeem weer normaal op.
De spekkies:
OCZ 450 Watt voeding
Corsair 5300 2*512 Matched Pair bankjes
Maxtor SATAII schijfje
Asus P5W DH Deluxe
Conroe Allendale 1,86Ghz
X1900XT videokaart
[ Voor 20% gewijzigd door Gamo op 03-10-2006 10:30 ]