Toon posts:

Dynamische Partitie wil niet terug naar Basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist mijn Maxtor 80GB schijf op mijn nieuwe Asus P5W DH mobo aangesloten ( waar ook een SATA WD Caviar van 250 GB op draait).

Probleem is het volgende: na het overzetten van de data heb ik de schijf weer terug gehangen in mijn oude PC. Daar wilde ie niet meer booten. Dus heb ik m even teruggeplaatst in de nieuwe en wat blijkt Windows heeft er een dynamische schijf van gemaakt, die niet via Schijfbeheer is terug te zetten naar een Basic volume (ik kan de optie wel aanklikken van terugzetten, maar er gebeurt niks).. :?

Heb alle opties binnen windows geprobeerd. En gelukkig had ik alle data al gebackupt, het enige dat ik nu nog wil .. is mijn schijf terug!

Ik draai op beide PC's Windows XP Pro..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 09:37 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet de partitie verwijderen, en dan kun je "revert to basic" kiezen als het goed is?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat dus niet via Disk storage management. Paragorn is ook geen succes (tenzij ik 100 $ wil gaan uitgeven voor pro editie)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer een lowlevel tool als fdisk en format :)

Maar waarom wil je eigenlijk geen dynamische volume :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok na wat zoeken blijkt dat mijn MBR verkloot is. Hoe dat kan weet ik niet, mischien dat de JBOD controller iets heeft gedaan. (het is gebeurd nadat ik deze schijf aan mijn nieuwe systeem hing om mijn docs&muziek over te zetten)

Hoe dan ook ik kan hem niet reverten van Dynamic naar Basic. Ik zie hem in de verkenner niet eens staan en ook in Dos (FDISK & FORMAT) is het niet mogelijk de schijf te benaderen.

Ik ben al aan de slag geweest met dmprobe.exe om zo eventueel de MBR te herschrijven. Echter laat dit programma mijn physical drives niet zien.

Any suggestions?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Dat programma moet je in DOS draaien? Misschien kun je dan SATA drivers laden, misschien dat die nodig zijn om je schijven te benaderen. Maar waarom niet gewoon met de Recovery Console van Windows je MBR repareren?
Gewoon booten van je XP CD en dan na een tijdje op R drukken (zorg dat je SATA en evt. RAID drivers zijn geladen). Dan typ je FIXMBR en/of FIXBOOT en het zou moeten werken :).

[ Voor 48% gewijzigd door The__Virus op 21-09-2006 14:51 ]

Pagina: 1