Toon posts:

Printer binnen netwerk altijd beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey mensen, ik heb even een vraagje,

ik ben bezig om een netwerk op te zetten.
het moet er als volgt uitzien:

1 Windows server 2003
3 windows xp machines
1 Hp printer ( kopieren, scannen en printen ) ben even het type kwijt.

De situatie is op dit moment dat ik een xp machinemoet opstarten om vanaf een adere pc te kunnen printen.

Ik zou graag zien dat ik die pc niet meer hoef op te starten om te kunnen printen.
Is dit te doen zonder printserver?

En dan nog een volgende vraag.

Bestaan er verloopjes van USB naar UTP?? misschien een domme vraag maar ben toch eigenlijk wel heel erg benieuwd.

alle informatie is welkom!

Alvast bedankt!

Groeten Mark

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Ik gok dat je windows 2003 server altijd aanstaat? Sluit hem dan daar op aan?

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
of je hangt een printserver tussen de printer en de router/switch/hub(old skool ;) )

Geen Ping, wel Pong

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
Dat verloop stukje van USB naar UTP waardoor je zou kunnen printen ... is dat geen printserver? :)

De printer aan de server hangen is geen optie? Zoniet, denk dat een printserver de netste manier is.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je hebt een printserver nodig.
En die heb je al staan want die heet 2003 Server.

Daar je printer op aansluiten, en die daarop delen.

Of je kijkt of je printer aan een losse pintserver kan, linksys heeft er iig een, kost rond de 70 euro.

Let wel dat sommige functionaliteit misschien niet werkt via het netwerk.
Dat hangt af van je pintermodel, en de driver.

Usb naar utp bestaat wel, maar dan heet het een (usb)netwerkkaart, en dat kun je niet gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 08:27
Het lijkt me dat die printer via de XP machine gedeelt is. Dan moet je dus inderdaad altijd de pc aan hebben staan.

Als de Windows 2003 server echt een server is (dus altijd aan) kun je hem het beste daarop aansluiten.Mocht dat niet het geval zijn bestaan er printservertjes (gewoon een kastje met netwerk en printeraansluitingen). Daarmee kun je dus ook de printer delen. Als je even zoekt op printerserver kom je er zelf best uit. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
dan wordt dat dus toch een printserver.

De printer op de server aansluiten is idd geen optie, de server staat in een apparte ruimte en de de printer centraal.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 14:06
yup als hij niet op de server kan is een printserver de enige mogeljikheid.

ik heb express en all in 1 printer gekocht met netwerk aansluiting hangt gewoon aan me hub. werkt geweldig :D

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Pagina: 1