Probleem met BackupExec 10d

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 23:02
Hallo,

Ik loop tegen een probleem aan met Backup Exec 10d en ik kan zo met google niets vinden.
Ook de forums van BE beschrijven mijn probleem niet.

Het gaat om het volgende:

Ik heb 3 mediasets.
Mediaset 1 bevat tape 1 en tape 2
Mediaset 2 bevat tape 3 en tape 4
Mediaset 3 bevat tape 5.

Deze tapes zitten in een Robotic library waar 8 tapes in kunnen.

Job 1 moet op mediaset 1
Job 2 moet op mediaset 2
Job 3 moet op mediaset 3

Ik heb de jobs zo aangemaakt dat bovenstaande het geval zou moeten zijn.
De eerste dag gaat dit goed en pakt hij netjes bij job 1 tape 1 en 2 en bij job 2 tape 3 en 4 en bij job 3 tape 5.

Daags erna loopt dit niet meer goed en verplaatst hij uit zichzelf tapes naar andere mediasets!?
Dit is elke dag anders. Nu bv zit in mediaset 1 tape 1 en tape 4, in mediaset 2 tape 2 en een van de lege ongelabelde tapes die niet in een mediaset zat en in mediaset 3 tape 3 en tape 5?! :?

Hoe kan het dat hij zelf tapes verplaatst naar andere mediasets en dus ook elke dag de jobs op andere tapes backupped?
Is er iemand die iets soortgelijks heeft gehad of misschien een tip heeft waar ik het probleem in moet zoeken?

De server is geinstalleerd met windows 2003 inclusief alle updates etc. Ook backup exec 10d is helemaal up to date :)

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

vroeg me af waarom je meerdere mediasets maakt.
volgens mij heb je maar 1 tape unit.
een media set is alleen maar een definitie van hoelang je data mag toevoegen en hoelang hij niet overwriteable is.
Media die overwritable is kan volgens mij toegewezen worden aan iedere mediaset.

uit de help file:

The media for many jobs can be targeted to the same media set. Allocated media are media that belong to a media set. As long as the append and overwrite protection periods are current, the media are allocated to that media set. Backup Exec automatically allocates media. When the overwrite protection period expires, the media become recyclable. The media are still displayed as being in that media set, but with a status of recyclable. You do not need to move recyclable media to or from a media set; Backup Exec can overwrite the recyclable media in any media set whenever more media are needed for other jobs.

Dus: wat probeer je precies te bereiken met die media sets?
Ik denk nl dat je iets anders moet doen...

mookie

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 23:02
Ik probeer te bereiken dat hij map1, map2 en map3 op tape1 en tape2 zet, en een week later append en overschrijft als beide tapes vol zijn.

Hetzelfde wil ik met map3, map4 map5 doen, die past in principe ook op 2 tapes en die wil ik op de tapes hebben die ik in de mediaset aangeef zodat ik ook weet als bv een backup van map 4 teruggezet moet worden op welke tape ik het dan moet zoeken.

Maargoed, ik kwam een document tegen waarin beschreven werd dat wat ik wil standaard niet werkt met een robotic library. Die moest je eerst partitioneren en dan de job1 naar "partitie1" laten verwijzen en job2 naar "partite2" enzovoort.

dit heb ik gisteren nog aangepast en vooralsnog lijkt het te werken; de tapes blijven tot dusver gewoon staan waar ik ze neerzet :)