Toon posts:

Asus V7700 + KT7 - RAID opstartproblemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds vrijdag de Asus V7700 GTS deluxe tv 32 mb ddr, 3d bril enz. - noem maar op, alls erop en eraan - in mijn computertje hangen. Hij doet het eigenlijk wel, maar alleen aan het begin van de dag (als ie aangezet wordt [=P) lijkt het wel dat ie op gang moet komen sind die kaart erin zit.

Hij piept een seconde of 2 en doet nix. Staat me iets van bij dat dat betekent dat er iets niet lekker zit met het agp-slot, zou kunnen? Kheb een Aopen HQ-08 kast met dikke voeding dus voedingproblemen kunnen het niet zijn toch? Anyway, als ik de computer een minuut of 5 aan laat staan (terwijl ie nix doet eigenlijk), zet hem dan uit en doe hem weer aan; DOET IE HET!

Zeer maf, iemand ervaring mee of weet iemand wat het kan zijn?

Mijn systeempje:

Abit KT7-RAID
Tbird 900 @ 1000 mHz
448 mb ram (133 en 100 mhz door elkaar)
Maxtor 20 gb + Maxtor 27 gb.
A-open cdrom, Plexwriter (her)fikker,
Alles in een flinke A-Open HQ-08 toren.

En oh ja, die AGP ASUS v7700 GTS deluxe tv natuurlijk!

D'r zitten wel aardig wat coolers in te blazen (op hd's van 3dfx, mobo, voeding, asus v7700), maakt dat wat uit?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
w8

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Ik heb dezelfde combo en ik ken ook dergelijke probs. Bij mij start ie bijv. erg traag op, maakt niet uit met of zonder netwerkkaart. Vaak komt ie tot een leeg bureaublad en daarna doet ie niks meer. Mijn muis en toetsenbord werk dan nog wel, maar voor de rest doet het systeem niks meer. Het enige wat dan helpt is CRTL-ALT-DEL of reset. Wel merk is dat goed drivers op het systeem een must zijn, heb je deze niet goed geinstalleerd dan werkt het systeem zeer k*t. Zelf overweeg ik ook om over een tijdje over te stappen op AMD-760 chipset based moederbord, want de kt-133 chipset sucks toch behoorlijk.

Verwijderd

Topicstarter
In principe, hij start snel op (na 5 minuten aan laten staan), en systeem is stabiel, geen windows ge-eikel. Alleen dat ik iedere keer 5 minuten of meer moet wachten voordat ik mijn computer ECHT kan aanzetten, is vreemd en eigenlijk best vervelend.

Zou het kunnen dat de kaart niet lekker contact maakt met de agp-slot, en dat ie 'op moet warmen', daardoor ietsje uitzet en daarom later het wel doet?

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

je lijkt zelf het antwoord al te geven..

Ik zelf zou onderzoeken of de kaart goed in het slot zit.. meestal is de oorzaak van het probleem wat je beschrijft een niet goed in het slot zittende kaart..

succes,

Powersoft

<typo mode> tikfouten maken is niet moeilijk herstellen kost altijd tijd grin </typo mode>

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kieken.

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
(stiekem was vorig bericht om mij undersign te testen, mwhahahaha! Ik zal de volgende keer previewen, sorry!)

Verwijderd

Soortgelijk probleem hiero.
De PC start slechts 1 op de 25 keer op.
Krijg bijna altijd de piepjes die betekenen dat er geen VGA kaart inzit.

Ik heb een Abit KT7A en V7700 Deluxe.

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Ligt dit nu aan de Asus kaart of doet ie het ook met bv een hercules gf2 kaart? Moet ik ff weten want ik ben namelijk van plan om een abit KT7A moederbord te kopen :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 17:04 schreef ^[Fr33zAh]^ het volgende:
Ligt dit nu aan de Asus kaart of doet ie het ook met bv een hercules gf2 kaart? Moet ik ff weten want ik ben namelijk van plan om een abit KT7A moederbord te kopen :)
Als ik het mag zeggen, zou ik in ieder geval geen KT7A + V7700 kopen. Als je eens wist wat ik er voorn problemen mee heb.
Maar ik weet niet hoe de KT7A reageerd op een ander merk Geforce kaartje.

Ik zit er aan te denken om hem te ruilen voor een Asus A7V133.

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Iemand al oplossing??
Want ik heb EXACT het zelfde probleem.....

En wat ik dan nog graag zou willen weten, is dit probleem alleen met een KT7 of heeft een KT7A het zelfde probleem???

Lijkt me toch een mobo probleem, en als ABIT dit weet dan kunnen ze daar toch wel iets aan doen :?

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Dit is een bekend en semi oplosbaar probleem.
V7700 heeft cold-boot problemen op een abit KT7(a).
Altijd al zo geweest.
Soms heb je mazzel en werkt het.
Tips zijn:
Driving control in de BIOS op "EA" of "CA"
En I/O voltage op 3.5volt
Maar dit lost het soms gewoon niet op en moet je of een andere kaart of een andere merk moederbord.

• Soleus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 13:58
Mijn broertje had ongeveer de zelfde problemen, het enige wat hij heeft gedaan is meer watts in de kast gegooid, van 300 watt naar 350 en toen liep ie als een trein...........

Soleus

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:31

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Het is eigelijk best wel stom dat sommig videokaarten niet samenwerken met mobo's...
Ik heb zelf nu een Viper 770 en een Asus P5a en in het begin het probleem dat m'n pc hing.

Ik heb dus echt een hele tijd moeten zoeken dat het probleem aan de combinatie lag en dat ik de Deatonator(???) drivers moest gebruiken...

flink klote dus sommig combinaties :( :(

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Dat probleem is al lang bekend.

Veel abit mobos hebben dat.

Zelf heb ik nog een abit ka7 (slot a) en die heeft dezelfde problemen...

Best wel jammer vind ik dat.... abit maakt best goede mainboards... maar die irritante bugs laten ze er gewoon inzitten..

Met een creative geforce 2 gts (bios) start ie trouwens wel altijd op. Dus als je een normale gts hebt en er helemaal ziek van wordt, dan flash je gewoon een creative bios in je geforce. Of dit altijd werkt weet ik niet, maar het is geen onzin ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ga naar www.viahardware.com
daar staat de KT7 FAQ, daarin staan oplossingen....................bekend probleem.

***zucht*** Haal die search maar weg, die wordt toch niet gebruikt...........
Pagina: 1