Toon posts:

PATA EN SATA samen in een systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb nu een sata schijf van 80 GB en nu heb ik nog een pata schijf ook van 80 gb liggen. Kan ik deze 2 zonder problemen combineren? dus me sata op master want daar staat me windows op en die pata op slave?

Alvast bedankt _/-\o_

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je SATA naar PATA converters hebt kan je die SATA gewoon op een PATA poort aansluiten lijkt me.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 12:19

Yucko

One clown to rule them all !

je kunt idd zonder problemen SATA en PATA schijven in een systeem hangen. Zelf heb ik hier 2x 160GB SATA in RAID 1 en een losse 120GB PATA schijf in 1 systeem hangen.

Waarom zou het niet werken dan :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Ehh ik heb geen idee. Maar nu het kan heb ik nog een andere vraag kan in die pata schijf gewoon dezelfde ide als in me sata heb ik dus geen speciale dingen nodig?of moet ik zoals gezegd een converter hebben?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:04:
Ehh ik heb geen idee. Maar nu het kan heb ik nog een andere vraag kan in die pata schijf gewoon dezelfde ide als in me sata heb ik dus geen speciale dingen nodig?of moet ik zoals gezegd een converter hebben?
De aansluiting voor SATA is physiek compleet anders dus je zal wel moeten converten lijkt me? :?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/SATA_Data_Cable.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2002/09/04/building_your_own_pc/floppykabel_oben_ide_unten.jpg

Beetje basic stuff hoor!

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 21-09-2006 08:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 12:19

Yucko

One clown to rule them all !

SATA en PATA hebben totaal verschillende aansluitingen en zullen nooit passen zonder converter.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Hebben SATA schijven een master/slave mogelijkheid? Sinds wanneer?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het is idd basic stuff maar ik twijvelde omdat ik op me pata gewoon een ide aansluiting zag netzoals op me sata schijf :?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:13:
Klopt het is idd basic stuff maar ik twijvelde omdat ik op me pata gewoon een ide aansluiting zag netzoals op me sata schijf :?
Uh wablief? Zoals al eerder is opgemerkt is een sata aansluiting totaal anders dan een IDE aansluiting (pata). Dus die kunnen niet op elkaar lijken. Je zult waarschijnlijk wel twee IDE schijven hebben.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Nu begin ik idd ook aan mezelf te twijvelen ik zit nu op het werk vandaar dat ik het niet kan controleren maar als ik dus 2 IDE schijven( wat dus waarschijnlijk zo is omdat ik uit me hoofd weet dat me eigen hdd nu een ide kabel inzich heeft zitte) heb dan kan ik die zonder converter gebruiken? gewoon master/slave?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:13:
Of 2 dezelfde voedings-aansluitingen gezien maar zeker niet de data-aansluitingen. Heb je uberhaupt al eens een plaatje geGoogled van de betreffende aansluitingen/schijven? :?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Als je nog een optische drive heb (CD/DVD speler / writer) Dan zet je 1 IDE schijf op de ene controller master, en de optische drive op slave, en op de andere controller de andere IDE schijf ook op master :) Lijkt mij geen probleem

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Djoekie schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:18:
[...]

Uh wablief? Zoals al eerder is opgemerkt is een sata aansluiting totaal anders dan een IDE aansluiting (pata). Dus die kunnen niet op elkaar lijken. Je zult waarschijnlijk wel twee IDE schijven hebben.
SATA is ook IDE ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik :X
ik snap jullie echt niet meer de een zeg pata heeft ide aansluiting en stata totaal andere aansluiting en nu zegt erkens sata is ook IDE :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan dus gewoon :) Voorts ben ik totaal niet overtuigd van jouw inzet en research. Dit topic gaat dan ook dicht. Zie verder de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.