[Vista] GeForce Fan Control

Pagina: 1
Acties:

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Na een tijdje stof te hebben lopen happen (een maand terug voor het laatst gebruikt, daarvoor sporadisch) mocht mijn Pentium IV-systeem (specs) zich gisteren voor het eerst in tijden behoorlijk gaan inspannen. Na de Windows Vista install even aero aangezet en ik moet zeggen dat het een waar visueel festijn is. Nadeel van dit visuele festijn is de noodzaak een redelijke videokaart te hebben. Deze heb ik ook (in de vorm van een GeForce 6600 GT), maar deze maakt standaard behoorlijk veel lawaai. In X (linux) en Windows XP kon ik mijn fanspeed reguleren met programma's, maar zo'n programma blijkt in zijn geheel te ontbreken voor Windows Vista. Ntune schijnt alleen maar voor IGPU's te zijn en Rivatuner weigert dienst (ook onder XP SP2-compatibiliteitsmodus). Heeft iemand misschien nog een ander programma / idee (iets wat ik misschien over het hoofd heb gezien ?) ?

0.0

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heel simpel: fan controller kopen, en je nooit meer afhankelijk van software voor het regelen van je fan speed.

dit soort aanloop probleempjes blijven gewoon bij nieuwe OS-en.
Toen men over ging van Win9X naar 2K en XP waren er ook zat programmas die niet meer wilden meewerken.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 21-09-2006 08:35 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jungian
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:32:
heel simpel: fan controller kopen, en je nooit meer afhankelijk van software voor het regelen van je fan speed.

dit soort aanloop probleempjes blijven gewoon bij nieuwe OS-en.
Toen men over ging van Win9X naar 2K en XP waren er ook zat programmas die niet meer wilden meewerken.
Mja ik zocht eigenlijk meer naar een (gratis) softwareoplossing. Voor de rest draait alles in de XP SP2-compatibiliteitsmodus. :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 21-09-2006 13:18 ]

0.0

Verwijderd

Ik ga dit topic toch ff schoppen. Ik ben er namelijk ook een tijdje mee bezig geweest omdat het nogal storend is dat als ik een dvd af ga spelen oid (toch niet echt zwaar 3d lijkt me) m;n gforcfe 7800gs meteen vol begint te blazen.

In windows Xp kan ik dat beperken met Rivatuner, en nu zou het dus mooi zijn als het met riva tuner, of met (een) ander(e) programmatje(s) wel zou kunnen.

• Jungian
  • Niet online
KICK :Y)

Heeft er inmiddels al iemand een idee ? Windows Vista is inmiddels aardig wat maandjes uit en aangezien ik over een tijdje een nieuwe bak ga kopen heb ik dat ("de WOW") maar weer even op m´n Pentium IV gezet om een leuke setup te bedenken. Windows XP zou ook een optie zijn, maar waarom zou ik, Starcraft doet het immers perfect ? :+ Andere besturingssystemen zijn helaas geen optie aangezien die _niet_ de mogelijkheid bieden tot hardware accelerated h264, AVC en VC-1.

Via de search en het almachtige internet kom ik nog meer mensen tegen waarbij in software die fan control aanbiedt (Atitool, RivaTuner) de tabjes ontbreken die hierover gaan. Een hardware fancontroller voor alleen m´n videokaart aanschaffen vindt ik nog steeds waanzin. ;)
Afbeeldingslocatie: http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/warner_brothers/300/_group_photos/gerard_butler6.jpg
Madness ? THIS IS VISTA !

Ik heb overigens nog steeds een XFX GeForce 6600 GT en heb inmiddels twee drivers geïnstalleerd gehad : een haast antieke versie die bij Windows Vista meegeleverd wordt (97.xx gaf rivatuner aan) en 162.22.

0.0

• Jungian
  • Niet online
KICK
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/9001/sparta22tt9.jpg

Reacties van personen die _wel_ softwarematige fan control hebben en Vista (32 bits) gebruiken worden trouwens ook op prijs gesteld. :) Een idee waarom die tabs op magische wijze verdwenen zijn (overclocking is wel mogelijk bijvoorbeeld) nog iets meer ;)

0.0

Pagina: 1