[Office 2003] ongeldig productcode

Pagina: 1
Acties:
  • 5.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matthijsvommen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09-2020
Hallo,

Ik heb lange tijd Office 2000 gebruikt, maar i.v.m. mijn nieuwe opleiding heb ik (functies van) Office 2003 nodig. Bij het installeren ervan ondervond ik een probleem:

Zodra de installatie begint zie je een balk lopen en gaat de setup voorbereiden. Vervolgens krijg ik de volgende melding: "U hebt geen geldige product code (Product Key) opgegeven. ..." Ik heb de key wel maar ik krijg niet de mogelijkheid om deze op te geven.

Ik heb Office 2000 al verwijderd. De register-sleutel "local machine>software>microsoft>office" heb ik verwijderd. Via de opdrachtprompt geprobeerd "setup.exe PIDKEY=" en een paar keer opnieuw opgestart maar geen van dit alles loste het probleem op.

Vorige week heb ik het op mijn laptop geïnstalleerd en daar had ik geen problemen ondervonden.

Als iemand mij kan helpen ben ik diegene eeuwig (of iets korter) dankbaar.

Verwijderd

unattended install :)

• Matthijsvommen
wordt dan niet gewoon de PIDKEY= waarde gebruikt? want dat werkt namelijk niet. zo nee, wil je het uitleggen?

• Matthijsvommen
Ik heb inmiddels alles van office uit het register gegooit en een andere cd geprobeerd, maar het probleem bleef hetzelfde. Daarnaast heb ik "setup.exee /a" geprobeerd maar dan zegt hij ook dat er een geldig product nummer nodig is, zelfs als ik de waarde PIDKEY mee geef.

Kan iemand mij verder nog helpen?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Het lijkt er op dat je terug moet naar je leverancier.

Staat er op de CD geen ini bestand met daar een verkeerde product key?

• Matthijsvommen
Nee, op mijn laptop installeerde hij wel normaal. Daarmee bedoel ik dat hij daar WEL om een product code vroeg. Ook de CD die ik geleent heb vertoont hetzelfde probleem, dus ik vermoed dat het aan mijn computer ligt, maar waar?

• Regman_XP
Met Office XP kon je met de volgende Registry settings de product code echt verwijderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
REGEDIT4

; ===================================
; OEM task 1)
; This section is for turning off Audit mode

; Office 10 Audit mode key
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\10.0\Common\General]
"AuditMode"=-

; OEM task 2)
; This section is to make sure EULA dialog etc comes up for the user

; userinfo and registration wizard
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{91110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9}]
"ProductId"=-
"RegOwner"=-
"RegCompany"="Company name placeholder"

; productid/digital productid registration
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\10.0\Registration\{91110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9}]

; make sure EULA shows up
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\10.0\Common\General]
"OEM"=dword:00000001

Waarschijnlijk heb je ook zo iets voor Office 2003, kijk eens op je laptop of je daar het class id < {91110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9}] > kan vinden voor Office 2003. Staat wellicht ook op de CD in een ini bestand.

• Matthijsvommen
ik kan dat id-nummer wel vinden, die staat inderdaad ook op de laptop in het register, maar ik begrijp niet helemaal wat ik ermee moet.

• Regman_XP
Je zal waarschijnlijk onderstaande sleutels of iets vergelijkbaars moeten verwijderen uit je registry.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{91110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\11.0\Registration\{90120409-6000-11D3-8CFE-0150048383C9}

Of het ID 91110413-6000-11D3-8CFE-0050048383C9 goed is voor jouw Office versie weet ik niet, hier zitten namelijk veel verschillen in.

Je kan altijd zoeken op het door jouw gevonden ID, de registry keys daarmee backuppen en verwijderen (Indien het Office keys zijn). En dan opnieuw installeren.

• Matthijsvommen
de key, zoals hij in setup.ini staat op de cd, is niet meer aanwezig in mijn register. het probleem is echter nog wel aanwezig.

kan het met de installer van windows te maken hebben? hoe kan ik dat het beste testen?

Verwijderd

Je hebt in je posts tot nu toe niet gezegd og je Office 2003 CD / key al dan niet legaal is.

Dit lijkt me relevante informatie voor dit topic, want in het eerste geval kan je ook bij MS te rade en in het tweede geval kan het topic dicht.

• Matthijsvommen
Zoals jij het brengt schiet ik er in beide gevallen niets mee op om uberhaupt hier een topic te openen, omdat het of gesloten wordt of ik wordt elders verwezen. Ik heb het overigens nergens zien staan dat je moet vermelden of de desbetreffende software legaal is bij het openen van een topic. Ook het wel of niet legaal zijn van de CD (dan wel de productcode) is niet relevant tot het probleem aangezien ik meerdere CD's geprobeerd heb (waaronder een kopie) en geen van de CD's werkte op mijn computer. Als het toch aan je geweten knaagt wil ik je er wel vanaf helpen door te zeggen dat ik gewoon een legaal exemplaar heb klaar om geïnstalleerd te worden.

Verwijderd

Het knaagt niet zozeer aan mijn geweten. Ik vind het alleen enorm grappig (let wel: niet slecht!) hoe er bij T.net met illegale software omgegaan wordt (FP wel, GoT niet, etc.), en daarom maakt ik deze enigszins cynische opmering. Omdat je al een aantal posts had in dit topic waarbij je niets over de "legitimiteit" zei, en de users hier ook geen vragen over stelden, leek het erop dat dit buiten de discussie gehouden werd om de modjes niet wakker te maken.

Het punt is ook dat het type probleem dat jij in je SP beschrijft typisch is voor een "unattended install" (zoals RolfLobker al schrijft). Dus ofwel key die niet klopt ofwel CD die niet goed gelezen wordt (gebeurt meestal niet bij geperste CD's). Overigens is een gebrande CD natuurlijk niet altijd illegaal, als je key maar goed is, maar dat terzijde.

Tenslotte vind ik de opmerking dat je in het eerste geval ook naar MS kan (als motivatie om te vermelden of e.e.a. wel/niet legaal is) wel relevant omdat andere mensen die hier misschien goede ervaringen mee hebben je met deze info naar MS kunnen verwijzen.

• Regman_XP
Matthijsvommen schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:56:
de key, zoals hij in setup.ini staat op de cd, is niet meer aanwezig in mijn register. het probleem is echter nog wel aanwezig.

kan het met de installer van windows te maken hebben? hoe kan ik dat het beste testen?
Staat er nu nog iets onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\11.0\Registration\ ?

Wellicht dat er in de log files van Windows Installer iets meer staat, deze staan in de temp folder (msi <nog wat>.log).

• Matthijsvommen
ik had voorheen al alle keys verwijderd uit het register. wat wel opmerkelijk is, is dat de registration-sleutel NIET wordt aangemaakt in het register.

het lijkt er dus op dat de key niet eens registered wordt, dus voor mij des te meer reden om te vermoeden dat het aan windows ligt o.i.d.

het enige wat ik in de logs kon vinden was dit:

U hebt geen geldige productcode (Product Key) opgegeven.

Controleer het nummer op de sticker op de achterkant van het cd-doosje of op het Certificate of Authenticity (Certificaat van Echtheid).

[ Voor 30% gewijzigd door Matthijsvommen op 27-09-2006 00:42 ]

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:44
Matthijsvommen schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:23:
ik had voorheen al alle keys verwijderd uit het register. wat wel opmerkelijk is, is dat de registration-sleutel NIET wordt aangemaakt in het register.
[..]
Probeer e.e.a. te verwijderen middels de
Windows Installer CleanUp Utility

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:43:
[...] dat dit buiten de discussie gehouden werd om de modjes niet wakker te maken.

Het punt is ook dat het type probleem dat jij in je SP beschrijft typisch is voor een "unattended install" (zoals RolfLobker al schrijft). Dus ofwel key die niet klopt ofwel CD die niet goed gelezen wordt (gebeurt meestal niet bij geperste CD's). [...] dat je in het eerste geval ook naar MS kan [is] wel relevant [...]
FYI: ze zijn wakker en als je denkt dat ze wakker geschud moeten worden is er het TR, dat jij niet kunt zien. Het is nergens voor nodig om allerlei bedoelingen achter posts te zoeken die er helemaal niet achter hoeven te zitten. Ik ben niet gek, maar ook weer niet zo argwanend dat ik uit elk vreemd gedrag van een officeprodukt de conclusie trekt dat het wel een illegale kopie zal zijn.

Een unattended installation hoeft evenmin illegaal te zijn. Omdat duidelijk vermeld is dat hetzelfde gedrag op een andere pc niet voorkomt is de kans klein dat het aan de datadrager ligt en daarmee is het topic interessant genoeg om open te blijven.

Je hebt wel gelijk dat TScontact op kan / moet nemen met MS. Als je een produkt koopt en het blijkt in jouw specifieke geval niet te werken dan ga je in eerste instantie terug naar de leverancier.

En nu weer ontopic graag. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Matthijsvommen
Het enige wat ik kan vinden wat er (volgens mij) iets mee te maken zou kunnen hebben is "(All Users) WebFldrs XP [9.50.5318]", hoewel ik nooit Office XP heb gehad. Buiten dat om kan ik niets vinden wat met Office te maken zou kunnen hebben. Ik weet niet wat WebFldrs XP voor iets is, maar misschien zou ik het moeten proberen te verwijderen? Of ga ik dan iets gigantisch verprutsen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Wellicht heb je een Volume License cd waarbij al een key is ingebakken? Dan kan ik me zoiets voorstellen.
a) Heb je bij het kopen van de licentie ook een cd gekregen?
b) En zo ja was deze origineel of een kopie?
Als het een kopie was, dan is het niet automatisch illegaal, als je maar een geldige licentie hebt.
Maar bij een media die voor andere licenties geldt, dan kan je dit soort problemen verwachten.

Niet alle media voor Office 2003 zijn namelijk gelijk, er zijn zelfs verschillen tussen diverse Office 2003 Professional versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 27-09-2006 19:26 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Matthijsvommen
Nee, de CD heeft geen voorgebakken product-code.

Ik zal het nogmaals uitleggen maar dan duidelijker:
Ik heb dezelfde CD op mijn laptop geïnstalleerd waarbij ik wel de optie had om een product-code in te voeren. Als ik diezelfde CD op mijn computer doe begint de setup en volgt enkele seconden later met de foutmelding ZONDER om een product-code gevraagt te hebben en zonder een product-code in het register te hebben.

De CD is origineel en ging bij aankoop samen met een product-code (gewoon 1 pakket dus). De andere versies die ik geleent heb waren wel (werkende) kopie's, maar ook deze vertoonde hetzelfde probleem. Dat probleem gebeurt dus alleen op mijn computer.

[ Voor 22% gewijzigd door Matthijsvommen op 27-09-2006 19:53 ]

Pagina: 1