[Flash8] Externe SWF bestanden werken niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens. Ik bezig met een website en daar gebruik ik externe SWF bestanden voor. Volgens de tutorial op kirupa.com. Alleen werkt het nog niet helemaal goed. Ik denk dat dat komt omdat ik met meerdere SWF bestanden en MovieClips werk. Ik zal even de situatie uitleggen.

Index.swf is het bestand waar alles mee begint, in dat bestand staat een code om home.swf in te laden in een movieclip. Dit werkt prima.

Op home.swf staat een knop "Nederlands" als deze knop wordt in gedrukt wordt het bestand "nederlands.swf" geladen in een movieclip genaamd "screen" op de pagina "index.swf". Dit gaat ook prima.

Als het bestand "nederlands.swf" wordt geopend in het bestand "index.swf" laat het meteen het bestand "start.swf" in een MovieClip op "nederlands.swf" Dit gaat allemaal prima.

Maar nu komt het probleem. Ik gebruik deze code voor de buttons.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
on (release) { 
        if (currMovie._parent == undefined) { 
        currMovie._parent = "vakantie"; 
    screencontent.loadMovie("vakantie.swf"); 
        } else if (currMovie != "vakantie") { 
        if (screencontent._currentframe >= screencontent.midframe) { 
        currMovie._parent = "vakantie"; 
    screencontent.play(); 
} 
} 
}

Maar om één of andere reden wil het niet goed lukken, het externe bestand wordt wel goed ingeladen en afgespeeld (dus de pagina's werken) alleen wordt de outro van het al ingeladen bestand niet afgespeeld. Ik kan er maar niet achter komen waardoor dat komt.

Ik denk dat het iets heeft te maken met het feit dat de MovieClip "contentscreen" niet goed wordt bereikt en dat daardoor de variabel "midframe" niet werkt. Maar ik weet het niet zeker. Heel verveled dus. Dit is het laatste dingetje wat niet werkt en waar ik niet uit kom.

Het gaat over deze pagin, http://www.mtb-vacations.com/
En hier vind je de Fla bestanden (mocht je die willen bekijken) http://www.mtb-vacations.com/Fla/Fla.rar

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

bij mij in FF werkt de nederlands knop al niet.

misschien handiger om alles in 1 swf te stoppen?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dat is opzich wel raar, aangezien het voor een browser toch niet uitmaakt wat voor code je in Flash gebruikt?

Het is idd makkelijker om alles in 1 flash bestand te plaatsen en dan gewoon met _root.screen te verwijzen naar een instance etc. Maar dat kan niet.

Alle Flash bestanden hebben alleen de text en een banner in zich. Het bestand "nederlands.swf" heeft de layout die er om heen zit.

De reden dat dit bestand niet de index.swf is omdat home.swf dan niet goed geladen kan worden. Of de layout valt achter de geladen bestaden of home.swf staat voor alles. Vandaar dat ik vanuit "home.swf" weer terug ga naar "index.swf", want die is leeg, op 1 MC na waar dus "nederlands.swf" wordt ingeladen.

//edit. Meteen even FF gedownload en je hebt gelijk, die knop werkt niet :s.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 21-09-2006 01:53 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 21 september 2006 @ 01:50:
Meteen even FF gedownload en je hebt gelijk, die knop werkt niet :s.
Hey meisje, in Opera werkt het ook niet.

Verder vraag ik me af waarom je deze site überhaupt in Flash hebt gemaakt, alleen 'order now' knippert (erg irritant trouwens, maar dat terzijde) en dat is ook gewoon met bijvoorbeeld een .gif te realiseren. Ik zie er niet het nut van in waarom de hele site in Flash is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 16:57 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Meisje?

Anyway, raar, ik dacht dat het nooit wat uitmaakte voor een Internet Browser. Maar eens kijken of er ergens wat over te vinden is.

Anyway voor het probleem dat ik had heb ik al een oplossing gevonden, weet niet zeker of het werkt maar waarschijnlijk wel.

Ik ga vanuit home.swf gewoon een nieuwe pagina "nederlands.html" laden in _self. op die manier is "nederlands.swf" de _root. :).

//edit.

Tja klant is koning he. Als je even een IE opstart en op de site kijkt zie wel wat er verder met Flash is gedaan he,

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 21-09-2006 17:00 ]

Verwijderd

Je noemt mij 'jongen'.
Tja klant is koning he. Als je even een IE opstart en op de site kijkt zie wel wat er verder met Flash is gedaan he,
Ik heb net gekeken in IE, maar ik zie er nog steeds het nut niet van in, het lijkt me dat een klant het belangrijker vindt als de site goed geïndexeerd wordt door de zoekmachines, dan een paar nutteloze effectjes, waarvan een aantal ook op andere manieren zijn op te lossen, bijvoorbeeld JavaScript en/of .gif.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 17:05 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ah vandaar. Anyway, hey meisje }:O.

Deze layout is mij al aangeleverd hij wou graag dat ik een aantal animaties er in ga maken etc. Dus vandaar, het maakt mij niet zoveel uit wat jij er van vindt, mijn klant is er erg blij mee en dat is wat telt.

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:06:
Ah vandaar. Anyway, hey meisje }:O.

Deze layout is mij al aangeleverd hij wou graag dat ik een aantal animaties er in ga maken etc. Dus vandaar, het maakt mij niet zoveel uit wat jij er van vindt, mijn klant is er erg blij mee en dat is wat telt.
Hey jongen ;),

Je kan natuurlijk ook alleen de animaties in Flash maken en de rest gewoon HTML/CSS en de tekst gewoon statisch houden. De klant is waarschijnlijk een leek die niet weet dat zijn site straks niet te vinden zal zijn in de zoekmachines.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 17:15 ]

Pagina: 1