Toon posts:

Laptop sluit af na 2 tot 15 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Compaq R3000Z-amd64-3000+-768 ddr-2700-nvidia440go/onboard
Heb hier een laptop die niet verder door de post heenkomt dan tussen de 2 en 15 seconden, daarna weer afsluit. Fans gaan evenzolang aan, dvd klikt een keer.
Krijg wel, soms, postscreen, memorycount, escape brengt me dan naar een compaq bootmenu, tot daar soms 2 korte beeps en hij slaat weer af. (Phoenix bios doen aan x-x-x aantal beeps, kort en lang combies, dus 2 beeps is me een raadsel, kan zijn dat hij gewoon de rest niet haalt).
Zo kreeg ik hem binnen, met de mededeling "accu laadt niet meer op". Maar ook zonder accu hetzelfde probleem.
Heb 'm compleet gestript, schoongemaakt, nieuwe koelpasta, de dc-connector steviger gesoldeerd (bekend R3000 probleem) en weer in elkaar gezet.
Eerste keer boot kwam ik zelfs weer wat verder dan de vorige keren, maar weer afslaan.
Geprobeerd:
--Memory, cpu, harddisk in andere pc getest = ok.
--Alles uit de pc gehaald-wireless-modem-dvd-hdd-2de geheugenstrip (zonder geheugen helemaal geen leven)
--LCD scherm gestript en lcd kabel los- en vastgemaakt (schijnt bij slecht contact post te voorkomen)
--Met een externe monitor geprobeert
--Accu is 40% vol, laptop doet echter niets op accu, (start een HP laptop wel op) zelfs geen leds.
--Bij AC wel spanning op de accu-aansluitingen van de laptop.
Zou dit er iets mee te maken hebben???
??

Ik vermoed iets in het spannigscircuit, maar ben electronisch een leek. Vraag me ook af of dit een videochip- of videogeheugen probleem kan zijn?
Iemand een idee, of bekend met een electronisch onderdeel dat de spannigswegval kan veroorzaken?
Geen slechte condensators gevonden zover, zelfs geen condensator uberhaupt (1 iets wat er op lijkt). Het is allemaal smd, en tig kleine chipjes, mosfets

Verwijderd

:) Google eens naar beebtones,dat er een electronisch circuit kapot is geloof ik niet, denk eerder aan fysiek memory een keer verwisselen , of met een module opstarten, of helaas VGA mem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, gegoogled had ik al, vandaar die x-x-x vermelding, x-aantal beeps gescheiden door een stilte van iets langer dan 1 beep voor phoenix.. Heb alleen die 2 beeps 1 keer gehoord, toen kwam de post ook het verst. Denk dat er meer beeps te horen hadden moeten zijn 8)7, maar dat de laptop dat niet haalde.
Bedoel je met een module een mini-pci error check apparaat?
Edit:
als phoenix begint met 2 beeps, zijn er mogelijkheden te over:
http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/3.htm
Heb eens naar die video chips zitten kijken, lijkt me niet vervangbaar, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Als ik de adaptervoeding aan de laptop laat, schakelt de laptop na enkele seconden weer af, ook bij herhaalde pogingen op te starten. Als ik de voeding er 10 seconden afhaal, terug aansluit, en opstart, kom ik tot en met de windowsmelding hoe ik wil opstarten (safe mode, network, normal, etcetera.)
Ook kan ik dan in het bios komen, voor een aantal seconden.
Zou ik nu de videokaart kunnen uitsluiten, qua defect zijn?

Update 2:
Net achter de dc-ingang op het mobo, zitten een aantal smd-condensators. Het lijkt wel of er een druppel cola op is gevallen, er zit een laagje bruine plak rond de dingen. Als zo'n condensator kapot gaat, ziet het er dan zo uit, loopt daar iets uit dus??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 15:31 ]