command line "mergen" audio file

Pagina: 1
Acties:

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Hallo,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een manier om 2 audio files samen te voegen tot 1 audio file. Dit zal dus moeten resulteren in 1 bestand die eigenlijk beide bestanden gelijktijdig afspeelt.
Ik zal dit moeten kunnen uitvoeren via een PHP script, daarom moet het programma wat dit kan via de command line aan te sturen zijn. Het liefst iets wat onder linux draait, maar onder windows zou het ook al een hoop oplossen.

Hopelijk is er hier iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen. Voor alsnog kan ik een helehoop vinden over command line audio editting, behalve het gelijktijdig samenvoegen van 2 audio files....

Koop je eigen eiland!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Methode die veel gebruikt wordt is:

MP3 -> Wave (zijn wel veel commandline progjes te vinden)

Daarna header van 2e wave-bestand af knippen met php, en de 2 bestanden samenvoegen met php.

Dan Wave -> MP3 (b.v. met lame-encoder)

Andere oplossing is:
BeSweet, http://dspguru.doom9.net/ dit programma kan mergen converteren en kan je commandline aansturen... (Ps. Zorg er wel voor dat bit-rate etc.. gelijk is, zo niet converteer eerst één van de files naar de bitrate van de andere)

'k zie dat je ze niet in één file wil plakken maar wil mixen, mixen kan je ook met php doen. Converteer eerst de mp3's naar wav 8 bits, lees dan in php byte voor byte van beide files, tel de byte waarden bij elkaar op en deel door 2 en zet de waarde dan weer om naar een byte, dan heb je ze gemixed :) ...

[ Voor 58% gewijzigd door djexplo op 20-09-2006 23:18 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• BosPiet
djexplo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:09:
Methode die veel gebruikt wordt is:

MP3 -> Wave (zijn wel veel commandline progjes te vinden)

Daarna header van 2e wave-bestand af knippen met php, en de 2 bestanden samenvoegen met php.

Dan Wave -> MP3 (b.v. met lame-encoder)
Het bovenstaande zou de audio files achter elkaar neerzetten, ipv gelijktijdig afspelen volgens mij. Hier heb ik inderdaad al veel mogelijkheden voor gevonden maar dat is helaas niet wat ik nodig heb...

Koop je eigen eiland!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 00:14
$man sox

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
SoX(1)                                                                  SoX(1)

NAME
       sox - Sound eXchange : universal sound sample translator

SYNOPSIS
       sox infile1 [ infile2 ... ] outfile

sox [ general options ] [ format options ] infile1
           [ [ format options ] infile2 ... ] [ format options ] outfile
           [ effect [ effect options ] ... ]

soxmix infile1 infile2 [ infile3 ... ] outfile

<snip>

soxmix is functionally the same as the command line program sox  expect
       that  it  takes two or more files as input and mixes the audio together
       to produce a single file as output.  It  has  a  restriction  that  all
       input files must be of the same data type and sample rates.

http://sox.sourceforge.net/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heeft weinig met [PRG] te maken. Lijkt me meer iets voor [CSA]. Dat je er vanuit PHP tegen aan schopt zijn details ;)

Wil je het toch zelf devven dan mag je gerust een nieuw topic maken, maar lees dan wel even Programming Beleid Quickstart, want we verwachten hier in PRG wel wat meer eigen inzet ;)

*Schopt*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BosPiet
tech-no-logical je bent mijn held van de dag! Ik heb me echt kappot gezocht naar een programma als dit! Enorm bedankt!

Ook djexplo bedankt voor je idee met de bytes, dit was anders ook zeker een optie geweest!

Koop je eigen eiland!

Pagina: 1