Bellen naar Griekse mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Een maand of 8 geleden heb ik op World of Warcraft mijn huidige vriendin ontmoet, welke ik zeer regelmatig bel.

Vroeger deed ik dat via 06internationaal.nl (internationaal bellen via een 06 toegangsnummer), maar op de een of andere manier werkt dat niet meer. Ook zijn de meeste 0900 toegangsnummers zinds kort met zo`n 5 cent per minuut verhoogd.

Haar bellen is al veels te duur voor mij, ik heb al is een rekening van 200 euro binnen gekregen, waarvoor ik heb moeten lenen om die af te betalen. (Ben slechts een student).

Nu vroeg ik me af of ik iets mis. Is er een goedkopere manier?
Helaas kan zij (om omstandigheden), geen internet verbinding / vaste lijn nemen, anders had ik die heus wel voor d`r betaald.

Heeft er iemand een goeie tip voor me? Als computernurd zijn veel technieken geen probleem voor mij (zoals voip).

De prijzen die ik nu ken zijn:
VoiP: ca 18ct per minuut
0900: ca 20ct per minuut

Een paar ideetjes, zou het werken?
- Belkaarten (de kaartjes om naar Turkije enzo te bellen?)
- Haar een nieuwe sim opsturen? Zijn er dergelijke systemen waarmee je één persoon gratis kan bellen in het buitenland ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 20-09-2006 22:45 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Begin eens te kijken naar Vriendin in New York, goedkoop bellen

Ik heb je laatste zin even verwijderd aangezien dat als werving wordt gezien :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo van die telefoonkaarten werken in ieder geval wel om de kosten te drukken. De kosten verschillen echter sterk per kaart en per land. Mijn schoonbroer belde namelijk vaak naar Senegal en de kosten konnen echt zeer sterk verschillen. Een kwestie van proberen of iemand te vinden die ervaring heeft met het bellen naar Griekenland.

Ik woon ook in de buurt van Antwerpen en daar zijn veel telefoonwinkeltjes waar je ook goedkoper kan bellen naar het buitenland. Ze adverteren vooral met Afrikaanse landen maar naar Griekenland is het misschien ook goedkoper. Je mist wel de privacy van thuis natuurlijk.

Waar ik van verschiet is dat VoIP zo duur is :/ Maar het is dan ook naar een mobiele telefoon natuurlijk.

Veel succes ermee! :)

• Nijn
SmartDoDo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:45:
Begin eens te kijken naar Vriendin in New York, goedkoop bellen

Ik heb je laatste zin even verwijderd aangezien dat als werving wordt gezien :)
Bedankt voor de tip, overigens had ik er zelf ook al gekeken. Het gaat daar vrijwel alleen over bellen via 0900 nummers, wat dus rond de 20ct per minuut is naar Griekenland.

Mijn excuses voor de laatste lijn, ik had niet in de gaten dat dat anders opgevat kon worden.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Move to IH

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik gebruike meestal Skype om met een vriendin te bellen (VS). Enige wat je er voor nodig hebt is internet, een headset en het programma, aangezien jullie elkaar via World of Warcraft hebben leren kennen zit dat wel goed. Je kunt ook via Paypal geld storten zodat je een soort beltegoed hebt, zo kun je bellen naar vaste en mobiele nummers voor:
Greece € 0.017 € 0.020
Greece - Mobile € 0.187 € 0.215
Greece-Athens € 0.017 € 0.020
(bron: http://www.skype.com/intl.../all_rates.html#listing-G)

Is dus niet zo heel veel. Kwaliteit ligt een beetje aan je internetsnelheid en wat je ondertussen aan het doen bent.

[ Voor 8% gewijzigd door 10110001 op 20-09-2006 22:57 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:33

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb hetzelfde met een vriendin in Hongarije.
Iemand in andere kant van oceaan bellen in USA op mobiel is goedkoper dan naar Nederland mobiel..
Zonder een vaste lijn en internet, blijf je gebonden aan die hofge tarieven voor mobiel.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Nijn
helaas is 20 ct per minuut toch een leuke 12 euro per uur.
1 uur per dag bellen komt dan op 360 euro per maand :(

Overigens ben ik nu aan het kijken bij United Mobile. Die schijnen een mobiel nummer in Liechtenstein te geven (bellen vanuit hier kan vanaf 5 ct per minuut daarheen). Speciaal hieraan is dat je geen roaming kosten hebt. Met andere woorden, als ik haar die sim geef, betaald zij NIET voor het aannemen van een gesprek.

Dus bellen voor 5ct per minuut. Of vergeet ik hier iets? Iemand met ervaring met United Mobile?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 13:54
door wat voor omstandigheden kan zij geen vaste lijn/internet nemen? dat is de enige oplossing. dat en telefooncellen gebruiken of haar bellen bij vrienden/familie. met voipbuster bel je zelfs gratis naar vaste lijnen in griekenland. dat komt neer op onbeperkt bellen voor 10 euro per 120 dagen. daarna moet je gaan betalen, iets van 1ct pm, dus kun je nog 1000 minuten bellen voordat je weer 10 euro moet betalen.

[ Voor 43% gewijzigd door Byte_Me op 20-09-2006 23:42 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik bel mijn vriendin in singapore (mobiel) via VoIP voor 1ct/min en via 1649.nl (010 nummer in te bellen met mobiel, vanuit huis met 1649 voorloop) voor 5ct/min.

Qua Skype, VoipBuster of via Xs4all, komt allemaal rond de 17-20cent/min terecht. Gok gewoon dat de mobiele markt in Griekenland stomweg belachelijk duur is. United Mobile snap ik niet helemaal, geen roaming kosten in Griekenland, betekend dat je dus alleen betaald om naar zo'n United Mobile nummer te bellen. Maar andere kant, de opstartkosten zijn wel weer vrij hoog (39 euro incl 15 euro tegoed), dus je moet aardig tijdje bellen wil je dat er weer uit hebben.

Lijkt me rare constructie (als zij wil bellen = nummer draaien en wachten tot ze terug gebeld wordt? :?) en verder zie ik niets wat lijkt dat het niet klopt. Maar let er wel op, als dit een Liechtenstein Mobiel nummer is, deze is nog duurder dan bellen naar een Grieks Mobiel nummer (bron: Xs4all VoIP).

Maar zoals gezegt, vaste lijn/internet/vrienden lijkt de enige (goedkope) oplossing. Daarbij, heeft zij wel gratis inkomend buitelandse gesprekken? (mijn vriendin moest hier haar abbo voor omzetten -> minder belminuten maar gratis inkomend buitenlands).

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 20-09-2006 23:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nijn
Inkomende buitenlandse gesprekken zijn daar geen probleem. Mobiele telefoonmarkt is daar net zoals hier belachelijk duur, maar helaas hebben ze daar geen samenbellen constructies als hier. Naar een United Mobile nummer kan ik bellen voor 7ct per minuut, (carrier select, zoiets als tele2 dus, www.bellen.com), dus ik denk dat ik daarvoor ga. (die tip kreeg ik vanavond :) )

• Nijn
Uiteindelijk heb ik, met behulp van de mensen op telecomvergelijker.nl de volgende oplossing bekokstoofd:

2x Vodafone Z11 simkaart , kost 10 euro (incl verzendkosten, te bestellen op de site), en er zit 10 euro beltegoed op.

Een van deze kaarten stuur ik op aan haar
Een houd ik zelf.

Op degene die ik opstuur activeer ik Vodafone Passpoort, dit zorgt ervoor dat gebeld worden in het buitenland slechts 99 cent per gesprek kost.

Op degene die ik zelf houd, activeer ik 60 halen 3 betalen, dit zorgt ervoor dat ik ieder Nederlands Vodafone nummer, dus ook de Nederlandse nummers die zich in het buitenland bevinden :P, 60 minuten lang kan bellen voor de prijs van 3 minuten. (let op, dit geld alleen voor het eerste uur van ieder gesprek!)
(Ja, dit kan ook met een Z11 sim)

Ik gebruik Z11 sims omdat ze makkelijk op te waarderen zijn via internet, en omdat ze een ander groot voordeel hebben: Gratis bellen in het weekend (alleen naar Vodafone nummers en alleen het eerste uur per gesprek).

Eenmalige kosten zijn dus 20 euro (mobieltje hebben de meeste mensen wel dacht ik zo ;) ).

Vervolgens bel ik door de weeks voor:
0,99 (van de sim die ik opstuur, vanwegen het aannemen van een gesprek in het buitenland)
0,87 (3 minuten á 0,29)
----------
1,86 PER UUR!, dat is dus 3,1 cent per minuut.

In het weekend is het nog goedkoper, dan betaal je alleen de 0,99, dus word het 1,65 cent per minuut.

Nadeel is wel dat ik ieder uur moet terugbellen, maar dat is wel te overleven.

Deze truc werkt in de volgende 19 landen:
Albanië
Australië
België
Duitsland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Italië
Japan
Malta
Nieuw-Zeeland
Portugal
Roemenië
Spanje
Tsjechië
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland

Ik hoop dat ik hiermee nog meer mensen help. Voor vragen kun je me altijd mailen.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

offtopic:
Hoe hou je het vol om iedere dag een uur (!) aan de telefoon te zitten?!?!?! Da's wel erg veel niet?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

10110001 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:55:
Ik gebruike meestal Skype om met een vriendin te bellen (VS). Enige wat je er voor nodig hebt is internet, een headset en het programma, aangezien jullie elkaar via World of Warcraft hebben leren kennen zit dat wel goed. Je kunt ook via Paypal geld storten zodat je een soort beltegoed hebt, zo kun je bellen naar vaste en mobiele nummers voor:
Greece € 0.017 € 0.020
Greece - Mobile € 0.187 € 0.215
Greece-Athens € 0.017 € 0.020
(bron: http://www.skype.com/intl.../all_rates.html#listing-G)
SinergyX schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:52:
Ik bel mijn vriendin in singapore (mobiel) via VoIP voor 1ct/min en via 1649.nl (010 nummer in te bellen met mobiel, vanuit huis met 1649 voorloop) voor 5ct/min.

Qua Skype, VoipBuster of via Xs4all, komt allemaal rond de 17-20cent/min terecht.
Om het even recht te zetten, skype naar Griekenland is dus €0.017 of 1.7 cent en niet 17 cent zoals hier wordt aangenomen.

• Nijn
2 cent om precies te zijn (belasting). Maar het gaat hier helaas om mobiel, dus komt het neer op 21,5 cent per minuut.
Hoe hou je het vol om iedere dag een uur (!) aan de telefoon te zitten?!?!?! Da's wel erg veel niet?
Waar zie jij mij zeggen dat ik iedere dag een uur met haar aan de lijn zit? :? `t zijn er meerdere per dag ;)

Hoe ik het volhou? Tja, je gaat gekke dingen doen als je je vriendin maanden achter een niet ziet :S

[ Voor 58% gewijzigd door Nijn op 22-09-2006 19:25 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

megamuch schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:58:
offtopic:
offtopic:
Jij hebt nooit een vriendin gehad misschien? Dat kan makkelijk hoor ;)

Maar even uit nieuwschierigheid, hoe heb je haar via WoW leren kennen als ze geen vaste internet verbinding heeft? Of doet ze dat vanuit een intercafé steeds?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Nijn
Inderdaad. On-line gamen in een internet cafe is vrij normaal in Griekenland.

Verwijderd

[quote]Haan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:27:
[...]

offtopic:
Jij hebt nooit een vriendin gehad misschien? Dat kan makkelijk hoor ;)

offtopic:
Ik heb veel vriendinnen gehad maar heb ze vrij snel geleerd dat we alleen bellen als er nood aan de man is.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 21:17

knakworst

Get more sats!

nijn-01 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:48:
Uiteindelijk heb ik, met behulp van de mensen op telecomvergelijker.nl de volgende oplossing bekokstoofd:

Op degene die ik opstuur activeer ik Vodafone Passpoort, dit zorgt ervoor dat gebeld worden in het buitenland slechts 99 cent per gesprek kost.
Dat gaat dus 29 cent per minuut ook kosten, zie https://www.vodafonez11.n...td_adp.php%3Fp_faqid%3D80

Het is namelijk je thuistarief plus 99 cent per gesprek!

edit: laat maar, gebeld worden is maar 99 cent zie ik 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 22-09-2006 19:49 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 13:54
hoezo kan je vriendin geen vaste lijn nemen, dan ben je van alle problemen af en kun je voor 1ct per minuut of zo bellen. je zegt door omstandigheden, maar is daar dan echt geen mouw aan te passen?

[ Voor 29% gewijzigd door Byte_Me op 22-09-2006 19:53 ]

• Nijn
Daar is echt geen mouw aan te passen. Alleen sataliet internet / telefonie is een andere optie, maar das een stuk duurder. Ook UMTS / GPRS is geen optie.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-01 20:15
nijn-01 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 01:50:
Inkomende buitenlandse gesprekken zijn daar geen probleem. Mobiele telefoonmarkt is daar net zoals hier belachelijk duur, maar helaas hebben ze daar geen samenbellen constructies als hier. Naar een United Mobile nummer kan ik bellen voor 7ct per minuut, (carrier select, zoiets als tele2 dus, www.bellen.com), dus ik denk dat ik daarvoor ga. (die tip kreeg ik vanavond :) )
hahaha nou Vodafone dus toch iets aantrekkelijker door de opstartkosten die United Mobile heeft... :P En Vodafone is ook wel wat betrouwbaarder denk ik.. Op bellen.com enzo lees je weleens van gebruikers dat het soms helemaal niet werkt...
Pagina: 1