Toon posts:

Asus P5B Green = Gewone P5B ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleempje. Hier in België spreken verschillende leveranciers over een ASUS P5B "Green" (Tones.be, Bigtower.be). Ik heb me rot gezocht op de Asus website en via Google naar die "Green" maar ik vind nergens een betrouwbare bron die me kan zeggen of dit al dan niet hetzelfde is als de gewone P5B met de P965 Chipset.

Uit Asus-bron weet ik dat ze 6 verschillende P5B mobo's hebben:
P5B/V & P5B/VM (hebben de G965 Chipset (Integrated Graphics Controller))
P5B, P5B-e, P5B Deluxe en de P5B Deluxe/Wifi (hebben de P965 chipset)

Ik vermoed heel sterk dat de P5B en de P5B Green hetzelfde zijn, maar kan iemand dit bevestigen?

Thx Dudes!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het niet zo dat dit moederbord voldoet aan de RoHS richtlijnen en dat het daarom "Green" ofterwel beter voor het milieu zou zijn?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Jah dat "Green" slaat hoogswaarschijnlijk op RoHS compliancy.
RoHS staat voor "Reduced usage of Hazardous Substances".
Mijn M2N-E had ook een labeltje er op geplakt waar ergens klein "Green" op stond en ergens verder "RoHS".

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
:o Aha-Erlebnis!

Dat zou het wel eens kunnen zijn. Dat ik daar zelf niet aan dacht. Was al aan het denken aan de kleur van de PCB en zo .... 8)7

Merci gasten!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51
Het gaat hem inderdaad over die RoHS standaard. Onder andere daarover want ze hebben zelfs een volledige site over GreenASUS: http://green.asus.com/english/
Ik denk dat ze gewoon niet extreem veel reclame willen maken voor hun "Recycling Service". :P

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 20-09-2006 22:52 ]