EA Modlight: elke maand een nieuwe BF2 mod

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://lighteye.whyz.nl/GoT/BF2/20060221/bf2_logo_6.jpg

Om het Battlefield 2 patchtopic vrij te houden van mod nieuws en -posts is dit nieuwe topic aangemaaakt. Dit topic behandelt Modlight en alle mods die in deze serie worden uitgebracht.

EA, DiCE en enkele Trusted partners starten een nieuw initiatief om de beste Battlefield 2 mods extra aandacht te geven. Elke maand wordt een nieuwe mod uitgekozen, de makers hebben een interview met de ontwikkelaars bij DiCE, de mod wordt door een groep gamehosters gratis online geplaatst, de files komen op snelle downloadmirrors en de nieuwssites berichten speciaal over de mod. Op deze manier wilt EA de mod community een steun in de rug geven na de moeilijke periode met de eerste patches (en bijzonder patch 1.3).

Als eerste mod is gekozen Operation Peacekeeper, deze mod zal vanaf morgen een maand lang in de schijnwerpers staan. Na deze maand wordt een nieuwe mod in de spotlight gezet, we weten nog niet welke, dat hangt mede af van de gamers!
Intro
The mod community has been a major part of the Battlefield games and we have always been eager to see what these talented teams do with our games after we release them. We here at DICE and EA wanted to provide an opportunity for all of our players to become more familiar with the mods and mod teams that exist in the Battlefield World. Every few weeks we will be reviewing a different mod and inviting all Battlefield Players to join us in gaming sessions on the "ModLight Community Servers" that will be hosted after each review. Tune in for each update and then login in for each gaming session.
Het interview met de makers van OPK:
Interview

1. Where are the members of your mod team located?

Most of them live in Europe, many in Germany, some in Poland, Austria and Switzerland. Some of our Betatesters are from the United States.

2. How long have the members of your mod team been involved in the Battlefield community?

Many since BF1942 (Desert Combat), some coming from other games like Operation Flashpoint, Day of Defeat or Counterstrike. We also have one Modeller from the Sim City Community[/b]

3. What is the average age of the members of your mod team?
Most oft the Member are between 16 - 40 Years, the average age is 20-something (hab das 20-something aus dict.leo.org, ich hoff das geht so)

4. What was your inspiration in creating the idea for your mod?

We want to play the modern german army, and there was no Mod for BFV or BF2 who included germany. And we needed an good opponnet, so we found serbia as powerful army with tons of new euipment, like the BOV-3, the modified Black Hummers and the Zastava Arms Handweapons linecard.

5. What are your teams’ favorite aspects of making Battlfield Mods?

More realism in BF, but a good level between realism and arcade in the game. Another point is to create high detailied maps, a try to show more or less real places. but with correct buildings, correct build villages or cities.
The third point is to give all weapons and vehicles as much details as we can and BF2 handle. Real Euqipment, with a little bit freedom for upcoming equipment parts in the future. It's also a target to create interesting and unique new gameplay modi and other coding stuff that will make our modification different to all the other mods.

6. Which part of the Battlefield community do you feel would be most interested in playing your mod? (i.e vehicle centric player, infantry centric players, competitive players, etc.)
OPK is trying to develop a mod with teamwork. The idea of creating a map is to make it unique like all the others are. We don't want to create a scenario wich is a copy of a copy of a copy of a map. It's also important for us to give everybody a chance to "survive" on the maps . It doesn't matter if you are a pilot, a tankdriver or an infantryman. You always have the chance to change the ending of the battle for the benefit of your team.
Bogovina is a tankmap, but you have good chances to survive as soldier too. Airfield is more or less an infantrymap. Our idea is to include different parts of gameplay on every map. so we try to make it more specific on the maps.

7. What aspect of Battlefield game play do you feel your mod highlights?

High detailed vehicles & weapons. Including to give every map their own scene. A more realistic gameplay with a better teamwork. Another point is the nice BF2- squadsystem. The commander is more or less removed, because this position killing the gameplay on many server. We will try to give him more function in later releases.

8. What was a major challenge your team faced when creating your mod?

we try to upgrade the teamplay, on maps and for squads. What we did in the past is only the beginning. Another point is to tweak the weapons more realistic.

9. Does your mod utilize any alternative ranking system? If not why did you choose to not pursue this aspect of Battlefield 2?

We working on it, we will test some ideas. The community like the ranking and many ask us if we can do it. And everbody can see, that already all maps inlcude the ABR Code. Since we released the first version. Wink

10. What aspect of your mod are you most proud of?

We're not proud of skins, models or coding stuff. We're proud that we're a team what survived many bad situations and got thrilled together about all the good situations. We are an officially sworn in team, we met us many times in real life and every time we see us you can feel that there's a friendship between us. We have good contacts to other teams and we think... or hope Wink ... that they also like and respect us as colleagues and not as competitors. and that's what we're really proud of. We are not a bunch of modders who only make a mod. We are ONE team, who works together, plays together, laughs together. And that's our most precious manor. You can create a good skin in photoshop or a stunning map in the editor, you can all learn it by and for yourself. But it's harder to get a camaraderie that we have in OPK.
Download

File download om Operation Peacekeeper te spelen:
http://files.i3d.nl/downl...keeper/&file=opk_0.15.exe

De download is 577 MB groot :w

Servers
84.244.171.69 : 16567 - ModLight Community Server OPK i3d.net #1 64
84.244.171.70 : 16567 - ModLight Community Server OPK i3d.net #2 64
84.244.171.71 : 16567 - ModLight Community Server OPK i3d.net #3 32
84.244.171.72 : 16567 - ModLight Community Server OPK i3d.net #4 32
How do I participate in ModLight?
In order to play along with us on each mod that we review you will first need an updated install of Battlefield 2. Then you will need to download the mod from either the Mods Website (which can be found in each review) or from one of our promotional partners:
www.multiplay.co.uk
www.eliott-ness.com
www.krawall.de
www.i3d.nl

I installed the mod. Now what?
Now all you need to do is launch the game. Login as you normally do and search for servers named "ModLight Community Servers".
Agenda:
21 september 2006: Operation Peacekeeper:
21 oktober 2006: ????

Kleine lettertjes:
* Feedback op de gameservers (kicked of gebanned), feedback op de modselectie of feedback die je bij DiCE wilt neerleggen is welkom op ons forum: http://forum.i3d.nl/showthread.php?t=9163
Alle feedback zal worden meegenomen en besproken met ea/dice.
* Topic svp vrijhouden van flames en andere ongein.

Verwijderd

screens/features (wat maakt de mod het speciaal/bijzonder om als speler uberhaupt in te willen verdiepen)/website(s) van mod en ea/hoe groot is de community als in servers/spelers die beschikbaar zijn etc etc etc? zullen maar weinig mensen zijn die de moeite nemen google.com in te tikken om iets te vinden op basis hiervan, laat staan zomaar zo'n grote file te downloaden.

Ik heb een zoveelste suggestie voor ea/dice: maak een 3rd party applicatie ala the all seeing eye om gameservers te kunnen zoeken, desnoods speciaal alleen voor bf games, zonder malware en andere ongein die er tegenwoordig mogelijk zijn. Het tegenovergestelde van de gamespy troep dus.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Als ze er de naam van de mod niet bij hadden gezet had ik gezegt dat ze de makers van Point of Existence aan het interviewen waren :? :P Okee, Oekraine ipv Servie, maar verder? Duitsland, realisme etc, het zit er allemaal in :)

Volgens mij zijn er meer mods met hetzelfde idee :P Geeft toch wel aan de EA en Dice de plank wat mis hebben geslagen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

om eerlijk te zijn heb ik sinds 3 of 4 weken de POE2 mod draaien, en heb geen enkele pot BF2 meer gespeeld, nu was OPK een aardige mod op bf1942 terwijl ik van POE(1), wat een mod op BF Vietnam was, niet eens onder de indruk was.. Ga em toch eens downen en kijken hoe het is, maar of het aan POE2 kan tippen, laat ik nog wel horen ;)

Officiele site, staat ook een filmpje op, ziet er ook aardig uit...

[ Voor 17% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-09-2006 12:14 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Is dit misschien een zet van ea om sneller hun servers te kunnen lozen? Net zoals ze schaamteloos hun generals servers eruit hebben gegooit.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
evilpin0 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:22:
Is dit misschien een zet van ea om sneller hun servers te kunnen lozen? Net zoals ze schaamteloos hun generals servers eruit hebben gegooit.
DaMorpheus schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:31:
Kleine lettertjes:

* Topic svp vrijhouden van flames en andere ongein.
:N

Als EA zelf de gameservers zou hosten zou je flame misschien nog enig raakvlak met de realiteit hebben.

1) Ze "lozen" geen servers aangezien er geen servers offline gaan, maar ONLINE
2) De servers zijn niet van EA

• Olaf van der Spek
  • Niet online
evilpin0 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:22:
Generals is toch nog gewoon online?

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

net ff snel getjeckt, erg leuke mod, wat meer urban (enkel een map getest) maar ook zeker t proberen waard!

some screens van een even snel geteste map:
http://img182.imageshack.us/img182/8739/opk1oc7.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/2062/opk2lc5.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/5053/opk3hl4.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/9452/opk4nn1.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/9758/opk5wz7.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/6761/opk6sy9.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 18:24 . Reden: Maak ik het vervolg echte thumbnails ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sain onez schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:02:
net ff snel getjeckt, erg leuke mod, wat meer urban (enkel een map getest) maar ook zeker t proberen waard!

some screens van een even snel geteste map:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke map is dat? Die ga ik ook spelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar eh... ik heb OPK geinstalleerd en nu wordt ik geweigerd op alle andere (normale) servers. En bovendien kan ik geen 1 server vinden waar ik OPK kan spelen. Wat heb je dan aan zo'n mod...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:33:
Allemaal leuk en aardig, maar eh... ik heb OPK geinstalleerd en nu wordt ik geweigerd op alle andere (normale) servers. En bovendien kan ik geen 1 server vinden waar ik OPK kan spelen. Wat heb je dan aan zo'n mod...? :?
Even bij filters kijken, daar staat het fout.

Zo zijn er tientallen OPK servers online, meeste leeg, blijkbaar hebben mensen geen interesse in het spelen van mods maar wel in het spelen van bf2 ranked nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

morpheus dont kiss to much ass met EA he ;)

die mods zijn stuk voor stuk leuke afwisselingen, er zijn altijd wel paar servers te vinden, teamplay is vaak stukken beter en niet zo van die smacktards aanwezig..

tis gratis en buiten HDD space toch maar beter op je pc te hebben, altijd leuk omeens samen te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
sain onez schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:14:
morpheus dont kiss to much ass met EA he ;)

die mods zijn stuk voor stuk leuke afwisselingen, er zijn altijd wel paar servers te vinden, teamplay is vaak stukken beter en niet zo van die smacktards aanwezig..

tis gratis en buiten HDD space toch maar beter op je pc te hebben, altijd leuk omeens samen te doen....
Vertel mij dan waarom er 12 servers speciaal hiervoor zijn opgezet en er wereldwijd 0 spelers op komen. Is EA namelijk ook een raadsel.

Eerst heb je mensen zoals Ace/cyrsisnab/whatever zn name is, die om mods roepen. Dan zijn er mods en wilt niemand het spelen (en nog belangrijker: bijna niemand download de mod uberhaupt! Zijn gamers dus wel geinteresseerd in leuke mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen want ik heb wel zin in OPK. De standaard maps van BF2 zijn eigenlijk niet mijn ding (teveel Midden- en Verre Oosten). Ik heb BF2 nauwelijks gespeeld sinds ik het vorig jaar gekocht heb...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

mvds

Totally awesome!

Het is wel opvallend (en niet te vergeten zonde) van de tijd die de mensen erin steken om zo'n mod te maken om te zien dat niemand hem speelt. Ik zal hem eens proberen om te kijken of ik het wat vind..

• evilpin0
DaMorpheus schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:41:
[...]

Vertel mij dan waarom er 12 servers speciaal hiervoor zijn opgezet en er wereldwijd 0 spelers op komen. Is EA namelijk ook een raadsel.

Eerst heb je mensen zoals Ace/cyrsisnab/whatever zn name is, die om mods roepen. Dan zijn er mods en wilt niemand het spelen (en nog belangrijker: bijna niemand download de mod uberhaupt! Zijn gamers dus wel geinteresseerd in leuke mods?
Ik denk dat het antwoord een volmondige nee is :)
Bf2 in zijn huidge vorm is in mijn ogen een zeer goed spel waar weinig aan verbeterd kan worden, laat het spel dan ook nog eens meer dan een jaar oud zijn en er veel andere goede spellen zijn uitgebracht.

Ik denk simpel weg dat er geen animo ervoor is, in bf1942 waren mods misschien populair omdat er weinig alternatief was voor zon massief online oorlog als bf. Nu is dat alternatief erwel, en voldoet bf2 in mijn ogen nog gewoon goed. Tel daarbij op dat 75% van de mensen geilt op de rankings.

Met games quakewars in voorzuitzich kan ik niet warm lopen voor de bf2 mods, dit heeft persoonlijk ook met de kwaliteit te maken, als ik aan mods denk, denk ik aan weinig wapens/ voertuigen, bugs, slechtere graphics dan bf2 zelf. (hoeft niet ofcc)

• Paul
evilpin0 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat het antwoord een volmondige nee is :)
Ben ik het niet mee eens :) Ik denk dat ModLight had moeten beginnen met een mod die al een redelijk grote userbase heeft :) Bijvoorbeeld PoE2 wordt genoeg gespeeld, voornamelijk conquest en minder Frontline of Nuke objective, maar mijn serverbrowser staat iedere keer vol met servers, waar nog driftig op gespeeld wordt ook.

Misschien slaat OPK wle helemaal niet aan. Dat wil niet zeggen dat spelers niet geinteresseerd zijn in mods, maar dat ze niet geinteresseerd zijn in _die_ mod :)

Met betrekking tot je laatste alinea: probeer PoE2 eens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 27-09-2006 11:53 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• evilpin0
Persoonlijk heb ik bf2 wel gezien, heel af en toe speel ik nog een potje. Heb het meer dan een jaar gespeelt en mijn intresse in bf2 is zon beetje weg nu, de mods zijn gewoon veel te laat uitgekomen naar mijn mening!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]
......Zijn gamers dus wel geinteresseerd in leuke mods?
Mijn ervaring (CoD, UT2K3) is dat de massa (kuddedieren) altijd de vanilla versie van een spel zal blijven spelen.
Daarnaast heb je ook de liefhebbers van een bepaald spel, die graag een mod willen uitproberen. Als een mod dan goed genoeg is, zal een vaste groep gamers zeker die mod blijven spelen.
De fantastische mod PoE2 wordt nog dagelijks door honderden liefhebbers gespeeld.

Dus zijn gamers geinteresseerd in mods? De kuddedieren niet, de liefhebbers wel. :+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Verwijderd

[...]

Moet je me er weer is bij halen :P

Maar vergeet even niet Damorpheus veel oude bf1942 spelers spelen geen bf2 meer, omdat het gewoon niet aan de verwachting voldoet. ( en dat zijn een paar dingen)

Support is gaar als wat. En kom niet met het antwoord waarom geven ze dan nu nog patches uit. Ze zijn nu gewoon nu een half jaar/langer bezig om hun eigen patches fixen :X
dit omdat ze zo veel haast hadden voor addons en boosterpacks uitgeven.
Ook het ranking gebeuren heeft het geholpen voor dat.
want ik weet zeker dat er meer teamplay in bf1942 was dan in bf2.

Sinds EA, Dice heeft overgenomen is gewoon bergafwaarts gegaan.
want sinds dien luisteren naar de whiners die niet genoeg punten kunnen krijgen (kuch ranking systeem) die mensen hebben niet gewoon door dat met een beetje teamwork gewoon veel punten kan behalen met sommingen wapens, als je weet hoe je erom moet gaan.

Ik durf eigenlijk wel me hand op te wedden dat bf2142 gewoon een flop wordt en snel vergeten.

En trouwens ik ben maar 1 persoon niet de hele community.
ik roep gewoon dat de mods beter zijn, en dat voor me gevoel ook zeker is. dat was in bf1942 met DC en FH zeker.

Battlefield 2 heeft gewoon een nieuw publiek aangetrokken (CS kiddie's noem ik ze)
nu maar wachten op Frontlines.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 16:40 ]

• Indy91
evilpin0 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:02:
[...].......dit heeft persoonlijk ook met de kwaliteit te maken, als ik aan mods denk, denk ik aan weinig wapens/ voertuigen, bugs, slechtere graphics dan bf2 zelf. (hoeft niet ofcc)
Dat hoeft idd niet. Er zijn natuurlijk legio voorbeelden te noemen waarbij de mods kwalitatief beter zijn dan de vanilla versie.
De makers van deze (vaak grotere) mods, hebben wél gedegen onderzoek gedaan. Deze mods hebben vaak meer realistische wapens, betere skins. En de custom maps zijn vaak net zo goed als de vanilla maps.
Wat voorbeelden:
CoD: GermanFrontMod 1.0 en Barbarossa
UT2K3: RedOrchestra 1.0
BF2: PoE2 (en straks FH2?)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Heb het al eerder gevraagd in het bf2 topic. Maar ben toch nog niet helemaal tevreden en misschien zijn er hier wat meer mensen die modjes aan het proberen zijn.

Ik zoek een mod die je goed met 2 a 3 personen kan spelen. We houden er niet zoveel van om op public te gaan omdat we gewoon niet goed genoeg zijn maar spelen wel graag af en toe een potje. Alleen velen mappen zijn te groot. We blijven maar aan die vlaggen hijzen maar zien elkaar nooit.

Is er een mod met een leuke mode? Of mappen met maar 1 overneempunt dat je toch wel altijd daar moet zijn.

Ik heb PoE2 al geprobeerd. Daar is bv Highway to hell (16) erg geschikt. Maar toch nog 2 punten teveel. Alleen dat tankstation had al veel beter geweest.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Verwijderd

Ik lees niets over modlight op de official EA BF2 site, dus als dit topic er niet geweest zou zijn nou ik uberhaupt nooit wat vernomen hebben van de naam modlight. En zoals eerder gezegt is de topicstart ook niet de beste reclame om een mod uit te proberen.

Battlefield franchise is te verzadigt geworden, er is teveel keus en de vele informatie is moeilijk tot niet te filteren. De (te) grote community boards die er zijn (totalbf2, planetbattlefield/eauk forums) hebben allemaal zoveel keus aan verschillende BF titels tot aan console toe (en die hebben vaak ook weer elk hun eigen subcategoriën) waarin het gepost moet worden dat het onduidelijk wordt. De gebruikte forumsoftware maakt het ook niet makkelijker erop leuk daar rond te hangen en informatie uit te wisselen (heb je het nog niet eens gehad over de signatures van de users).

CS kiddies is inderdaad het juiste woord denk ik bij de gemiddelde bf2 speler, kijk alleen al naar de (oude) zogenaamde dolphin truuks e.d. het is allemaal minder strategie geworden en meer actie/snelheid georiënteert. Het geeft een unreal tournament/quake achtig gevoel als je die acties bekijkt in bf2, het is dat de engine van BF het niet toelaat om 'zuiver' te schieten ala de genoemde shooters.

Sommige modmakers waren al bezig met bf1942 en overgegaan op Vietnam, slechte support bij vietnam en toen daar alles een heel klein beetje liep kwam bf2 alweer op de proppen en zijn sommige modmakers gestopt en sommige overgestapt op bf2. De meeste modmakers nu zijn nog lang niet klaar voor bf2 en bf2142 komt er alweer aan. En bij een nieuwe titel verlies je sowieso publiek bij de oude en heeft het niet veel zin meer om verder te gaan werken. Strategie van EA is niet bepaald vriendelijk voor de modders.

En je moet ook niet vergeten dat de modders een half jaar tot een jaar besteden voordat ze iets publiek releasen wat imho vrij snel is en DICE gemiddeld 1-2 jaar heeft met een team professionals (voor de mensen die kritiek hebben over zogenaamde slechtere graphics/bugs etc).

oooooooow ja vergeet ik nog te zeggen dat EA beloofd heeft tools uit te brengen voor modders voordat BF2 released zou worden en anders sowieso tijdens release (wie heeft het toen gezien?), nu met bf2142 beloven ze NOG betere support voor modders... right... over 6 maanden of minder gaan ze bf3 aankondigen :z

• Paul
H3llsing schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:20:
Heb het al eerder gevraagd in het bf2 topic. Maar ben toch nog niet helemaal tevreden en misschien zijn er hier wat meer mensen die modjes aan het proberen zijn.

Ik zoek een mod die je goed met 2 a 3 personen kan spelen. We houden er niet zoveel van om op public te gaan omdat we gewoon niet goed genoeg zijn maar spelen wel graag af en toe een potje. Alleen velen mappen zijn te groot. We blijven maar aan die vlaggen hijzen maar zien elkaar nooit.

Is er een mod met een leuke mode? Of mappen met maar 1 overneempunt dat je toch wel altijd daar moet zijn.

Ik heb PoE2 al geprobeerd. Daar is bv Highway to hell (16) erg geschikt. Maar toch nog 2 punten teveel. Alleen dat tankstation had al veel beter geweest.
Aangezien een heleboel dingen gewoon in textfiles staan kun je die gewoon aanpassen :) Als je in %Battlefield 2%\mods\poe2\Levels \Highway_to_Hell\server.zip\GameModes\gpm_cq\16 het bestandje GamePlayObjects.con aanpast en zorgt dat iedereen dezelfde aanpassingen doet (of server.zip kopieren naar de rest) dan kun je gewoon SpawnPoint(templates) en ControlPointTemplates weghalen en toevoegen (vrijwel aan het einde van het bestand) GPM_CQ is conquest, met 2 of 3 man wil je denk ik ook geen frontline doen, dan blijf je alsnog op en neer rennen.
Je hebt kans dat je Punkbuster uit moet zetten vanwege de modified content, maar ja, tis toch maar met 2 bekenden :)

Wel eerst een backup maken :) En ik lees in die bestanden ook iets over een editor, daar is het misschien nog wel simpeler mee te doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 28-09-2006 17:48 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:23:
Ik lees niets over modlight op de official EA BF2 site, dus als dit topic er niet geweest zou zijn nou ik uberhaupt nooit wat vernomen hebben van de naam modlight. En zoals eerder gezegt is de topicstart ook niet de beste reclame om een mod uit te proberen.

Battlefield franchise is te verzadigt geworden, er is teveel keus en de vele informatie is moeilijk tot niet te filteren. De (te) grote community boards die er zijn (totalbf2, planetbattlefield/eauk forums) hebben allemaal zoveel keus aan verschillende BF titels tot aan console toe (en die hebben vaak ook weer elk hun eigen subcategoriën) waarin het gepost moet worden dat het onduidelijk wordt. De gebruikte forumsoftware maakt het ook niet makkelijker erop leuk daar rond te hangen en informatie uit te wisselen (heb je het nog niet eens gehad over de signatures van de users).

CS kiddies is inderdaad het juiste woord denk ik bij de gemiddelde bf2 speler, kijk alleen al naar de (oude) zogenaamde dolphin truuks e.d. het is allemaal minder strategie geworden en meer actie/snelheid georiënteert. Het geeft een unreal tournament/quake achtig gevoel als je die acties bekijkt in bf2, het is dat de engine van BF het niet toelaat om 'zuiver' te schieten ala de genoemde shooters.

Sommige modmakers waren al bezig met bf1942 en overgegaan op Vietnam, slechte support bij vietnam en toen daar alles een heel klein beetje liep kwam bf2 alweer op de proppen en zijn sommige modmakers gestopt en sommige overgestapt op bf2. De meeste modmakers nu zijn nog lang niet klaar voor bf2 en bf2142 komt er alweer aan. En bij een nieuwe titel verlies je sowieso publiek bij de oude en heeft het niet veel zin meer om verder te gaan werken. Strategie van EA is niet bepaald vriendelijk voor de modders.

En je moet ook niet vergeten dat de modders een half jaar tot een jaar besteden voordat ze iets publiek releasen wat imho vrij snel is en DICE gemiddeld 1-2 jaar heeft met een team professionals (voor de mensen die kritiek hebben over zogenaamde slechtere graphics/bugs etc).

oooooooow ja vergeet ik nog te zeggen dat EA beloofd heeft tools uit te brengen voor modders voordat BF2 released zou worden en anders sowieso tijdens release (wie heeft het toen gezien?), nu met bf2142 beloven ze NOG betere support voor modders... right... over 6 maanden of minder gaan ze bf3 aankondigen :z
Over dat verzadigen wil ik niet zeggen.

Meer uitmelken zonder vernieuwing en goeie support leveren wordt de doodsteek voor de community.
Vernieuwing als Raders voor AA voertuigen en planes.

:9~ O+ Wat ben ik blij dat makers van Frontlines toevallig DC zijn.
die weten wel hoe de community in elkaar zit, door hun ervaring ipv EA.
het enige wat ik op hoop dat Frontlines dat ze goeie balance vinden en niet alles nerfen omdat sommigen mensen geen punten kunnen halen.

Misschien heeft er iemand zin om alvast een frontlines topic aan te maken, ook al duurt het nog een goeie 8 maanden voor het uitkomt, maar de makers van Frontlines zijn actief op de community forums en ze luisteren en posten op het forum ( En de game is nog niet eens uit)

En over die mod support heb je gelijk: mech aussalt iemand? een van de eerste mods maar een stuk van de engine was gehardcode, raad is! en toen kwam bf2142 :/

• Indy91
H3llsing schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:20:
.....
Probeer eens de map Fallen (16 player) van PoE2. Mooie infantry only map met alleen maar bos, en is prima te doen met een paar man.

Pagina: 1