Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[staking RET in Rotterdam] hoe gaan jullie reizen?

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hoi,

De RET gaat maandag 25 september gedurende 24 uur staken. :( Ik moet die dag om half 9 in Delft Zuid zijn. Mijn probleem wordt dus om van Rotterdam Zuidplein naar station Rotterdam Centraal te komen. Normaal pak ik de metro, maar dat gaat die dag dus niet lukken.

Is er nog een handige manier om van Zuidplein naar R'dam Centraal te reizen?

NOSIG

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Fietsen?

Waarom? Omdat het kan!!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Neej ik heb geen fiets in R'dam en m'n huis is te ver weg (>20 km)

NOSIG

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
taxi ;)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

bigchristiaan schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:20:

Is er nog een handige manier om van Zuidplein naar R'dam Centraal te reizen?
Ja, door de bussen van Arriva of Connexxion te nemen ipv die van de RET.

Bijv bus 144 van Cxx op het zuidplein van 7:34, dan ben je om 7:44 op Lombardijen en kun je daar direct de trein (7:51) naar Delft-Zuid nemen.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:17:
[...]

Ja, door de bussen van Arriva of Connexxion te nemen ipv die van de RET.

Bijv bus 144 van Cxx op het zuidplein van 7:34, dan ben je om 7:44 op Lombardijen en kun je daar direct de trein (7:51) naar Delft-Zuid nemen.
Tnx :) Ik reis gewoon via Lombardijen. Hier had ik nog niet aan gedacht. Er gaat zelfs een bus vanuit mijn woonplaats direct naar dat station.

NOSIG

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
>20 km is toch nog wel makkelijk te fietsen? Fiets zelf ook 49 km per dag.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 23:49
Morgen voor het eerst sinds dat ik in Rotterdam werk maar is proberen om er met de NS te geraken. Eerst stukkie fietsen naar het station en vervolgens naar R'dam centraal en dan lopend naar kantoor (achter V&D). Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen :)

Whoop!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Normaal hoef ik alleen maar het Marconiplein over te steken (lopend dus), maar morgen moet ik toevallig naar het Beurplein. Klein stukje fietsen dan maar.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dersan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:08:
>20 km is toch nog wel makkelijk te fietsen? Fiets zelf ook 49 km per dag.
Niet als je geen fiets hebt ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe erg zal de verkeerschaos zijn morgen?

Ik heb morgen 5 adressen in hartje Rotterdam, en als het mee zit 'wil je dan ook even de 6e doen' :+

Ik moet dus met een Citroen Jumper door de stad crossen cruisen, ben benieuwd :)

Ik zit wel vaker in Rotterdam, is een onderdeel van mijn werkregio, maar in het afgelopen jaar heb ik volgens mij niets bijzonders meegemaakt, ben benieuwd.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Hou er wel rekening mee dat Connexxion-chauffeurs met de staking van RET kunnen sympathiseren, en dan geen passagiers binnen Rotterdam vervoeren. Iets soortgelijks heb ik in Utrecht meegemaakt (staking GVU). Moet je eerst naar buiten de stadsgrens reizen, en dan weer terug naar waar je moet zijn.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mag mij idd benieuwen hoe druk (of rustig :P ) het morgen op R'dam CS zal zijn. hoop wel dat de NS geen problemen krijgt met sein- en wisselstoringen, wil de laatste tijd eigenlijk uit alle richtingen nog wel eens raak zijn met alle narigheid van dien :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Resistor schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:55:
Hoe erg zal de verkeerschaos zijn morgen?

Ik heb morgen 5 adressen in hartje Rotterdam, en als het mee zit 'wil je dan ook even de 6e doen' :+

Ik moet dus met een Citroen Jumper door de stad crossen cruisen, ben benieuwd :)

Ik zit wel vaker in Rotterdam, is een onderdeel van mijn werkregio, maar in het afgelopen jaar heb ik volgens mij niets bijzonders meegemaakt, ben benieuwd.
Metro's rijden dacht ik ook niet. Reken er maar op dat het heel erg wordt :/

Wel rot voor de normale reizigers. Ik vind het ook niet kunnen dat ze dit doen. Doe het dan publieksvriendelijk. Gratis reizen raakt wel het bedrijf, niet de reiziger.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:51
Alweer? Hebben ze niet een weekje terug ofzo ook al lopen staken en dan niet eens aangekondigd? Ik mocht gvd gaan lopen van school helemaal naar huis omdat ik op de heenweg gedropt werd en terug moest met de bus.... En wie naaien ze het meest? Juist ja, de reiziger, doe het dan zoals Motrax zegt, gratis reizen oid. Dan pak je alleen het bedrijf.

Verwijderd

Coffeemonster schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:00:
Hou er wel rekening mee dat Connexxion-chauffeurs met de staking van RET kunnen sympathiseren, en dan geen passagiers binnen Rotterdam vervoeren. Iets soortgelijks heb ik in Utrecht meegemaakt (staking GVU). Moet je eerst naar buiten de stadsgrens reizen, en dan weer terug naar waar je moet zijn.
Dat zou gelul zijn want nu gaat het niet om de OV-CAO maar juist om het feit dat de RET'ers hun ambtenarenstatus gaan verliezen, zodat ze zo'n beetje hun levenslange baangarantie verliezen, het na de avonddienst thuisgebracht worden met de taxi enzo. Al met al genoeg redenen waarom de RET zo'n beetje het inefficientste OV-bedrijf van het land is.

Maar de bustak gaat fuseren met Cxx tot een nieuw bedrijf, omdat het regeltechnisch wat lastig is als de gemeente Rotterdam in 2008 de concessie aan moet besteden, terwijl het zelf eigenaar is van een OV-bedrijf.

Dat werknemers hun baan kwijt kunnen raken, lijkt me gelul, want volgens de WP2000 moet de nieuwe vervoerder bij het overnemen van de concessie al het rijdend personeel en een evenredig deel kantoorpersoneel mee overnemen. Plus dat zo'n beetje elke verleende concessie meer ritten (extreem: Arriva Waterland, Cxx Fryslan) bevat dan de vorige, zullen er in de regel eerder chauffeurs bij komen dan dat er weg moeten.

Verwijderd

cls schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:07:
Alweer? Hebben ze niet een weekje terug ofzo ook al lopen staken en dan niet eens aangekondigd? Ik mocht gvd gaan lopen van school helemaal naar huis omdat ik op de heenweg gedropt werd en terug moest met de bus.... En wie naaien ze het meest? Juist ja, de reiziger, doe het dan zoals Motrax zegt, gratis reizen oid. Dan pak je alleen het bedrijf.
Het gratis vervoeren wordt geregeld als zijnde in strijd met het stakingsrecht door de rechter in kort geding verboden.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Auto. Stuk sneller ook nog dan de trein/metro, maar om 5.30 vertrekken om om 6.30 in 't centrum te zijn, is toch wel errug vroeg.

En de koffie is hier ook al niet lekker.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• marccom
Zo met de trein in Rotterdam beland. Viel nog niet tegen, denk dat het net zo snel is als de metro eigenlijk. Moest alleen een kwartier lopen vanaf Centraal. Had nog naar Blaak kunnen gaan maar de trein sloot niet goed aan. Drukte in het centrum valt me nog wel mee eigenlijk en ook de snelweg reed gewoon. Op de Coolsingel/Weena/Meent is het rustig dus met de auto moet het ook nog te doen zijn :)

Whoop!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
marccom schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:03:
Zo met de trein in Rotterdam beland. Viel nog niet tegen, denk dat het net zo snel is als de metro eigenlijk. Moest alleen een kwartier lopen vanaf Centraal. Had nog naar Blaak kunnen gaan maar de trein sloot niet goed aan. Drukte in het centrum valt me nog wel mee eigenlijk en ook de snelweg reed gewoon. Op de Coolsingel/Weena/Meent is het rustig dus met de auto moet het ook nog te doen zijn :)
Ik ben vanochtend met de bus gereden naar Lombardijen, en van daaruit de trein gepakt. Ik merkte wel dat het vanmorgen wat drukker was in Zuid, waar de snelweg in R'dam komt zeg maar. De bus was te laat, maar de trein had ook vertraging :*) Kwam dus eens mooi uit.

Op Centraal moest ik overstappen. Toen ik uitstapte, zag ik de deuren dichtgaan van mijn trein :'( Ben blij dat ik geen kaartje heb gekocht :)

NOSIG

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The_Eagle schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:05:
Mag mij idd benieuwen hoe druk (of rustig :P ) het morgen op R'dam CS zal zijn. hoop wel dat de NS geen problemen krijgt met sein- en wisselstoringen, wil de laatste tijd eigenlijk uit alle richtingen nog wel eens raak zijn met alle narigheid van dien :/
En het was weer lekker raak vanochtend. Seinstoring tussen A'dam en den haag HS - met als gevolg een hoop vertraagde treinen naar R'dam en dus ook R'dam uit :/

* The Eagle had het kunnen weten, maandagmorgen.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-11 22:59

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Goeie grap, ik ben vanochtend nog wel vanuit Utrecht naar Rotterdam Centraal gereisd zonder problemen met de trein. Ik ben lopend naar mijn werk gegaan (Erasmus MC). Dus ik heb weinig last van de OV-stakingen hier; maar ik zag wel opvallend veel mensen lopen op de stoepen. Maar ik moet terug naar Utrecht vanmiddag, lees ik dit net :(

http://www.nu.nl/news/833...ing_treft_Utrecht_CS.html
UTRECHT - Het Centraal Station van Utrecht is maandagmiddag getroffen door een stroomstoring. "Er rijdt geen trein meer in of uit het station", aldus een woordvoerster.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjeerd op 25-09-2006 14:40 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmm ik heb vandaag geen één OV-vervoersmiddel gehad die wel of op tijd reed.

Op station Lombardijen kwam ik erachter dat Connexxion niet naar Zuidplein reed :'( :( :'(

Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Het is de RET die het niet eens is met de CAO, Connexxion heeft er niets mee te maken. Ik hield de bus nog aan, maar er mochten alleen mensen uitstappen bij Lombardijen. De chauffeur hield de voordeur gewoon dicht :( Ik werd gewoon bijna agressief. Er was namelijk nergens melding gemaakt, dat Connexxion ook zou staken op de lijnen naar Rotterdam. Niet in het nieuws, niet op de radio, niet op de site van de RET en niet op de site van Connexxion :(

*zucht* dat lucht op.

NOSIG

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Ik heb vandaag voor de zekerheid maar de auto gepakt. En dat beviel goed :P

Maar ik krijg geen stagevergoeding, dus is het wel een beetje duur (100 km per dag). Maar met de bus doe ik er 5 kwartier over, met de auto nog geen half uur.

Verwijderd

Rotterdam? Daar kom ik gelukkig nooit. Maar 20km fietsen is toch wel te doen voor 1x.

• marccom
Ik moet bekennen dat de trein niet eens verkeerd bevallen is... Qua tijd maakt het niks uit en een stukje lopen ben ik ook wel voor in. Ook zit je wat comfortabeler dan in de metro en is het rustiger. Voor herhaling vatbaar dus eigenlijk.... En dat na 1,5 jaar! Het is wel duurder mgoed, moet er wat voor over hebben natuurlijk :)

Whoop!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
bigchristiaan schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:46:
Hmm ik heb vandaag geen één OV-vervoersmiddel gehad die wel of op tijd reed.

Op station Lombardijen kwam ik erachter dat Connexxion niet naar Zuidplein reed :'( :( :'(

Dat slaat gewoon helemaal nergens op. Het is de RET die het niet eens is met de CAO, Connexxion heeft er niets mee te maken. Ik hield de bus nog aan, maar er mochten alleen mensen uitstappen bij Lombardijen. De chauffeur hield de voordeur gewoon dicht :( Ik werd gewoon bijna agressief. Er was namelijk nergens melding gemaakt, dat Connexxion ook zou staken op de lijnen naar Rotterdam. Niet in het nieuws, niet op de radio, niet op de site van de RET en niet op de site van Connexxion :(

*zucht* dat lucht op.
Precies wat ik bedoelde en wat ze in Utrecht ook flikten: geen reizigers vervoeren binnen de stad. Blijkbaar is voor hen de collegialiteit tussen de Connexxion-chauffeurs en de RET-chauffeurs groter dan het grotere belang en ergens kan ik het me voorstellen, die 'wij helpen elkaar als buschauffeurs'-mentaliteit. Bovendien is je staking (deels) zinloos als je concullega's de gedupeerde reizigers zouden helpen. Niet dat ik achter deze staking sta, integendeel...

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1