[PS2] Okami

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:37
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4567/blankkf6.gif
Informatie
Ik ben denk ik hier misschien vrij vroeg mee ben maar deze game is zo uniek in zijn stijl en voor een gedeelte ook in gameplay dat Okami een eigen topic verdient naar mijn mening. Het is een aanrader om hem te spelen wanneer 'ie eenmaal uit is in Europa want het is een ervaring die je niet wilt missen.

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/8426/2mq1.jpg
  • Ontwikkelaar: Clover Studio
  • Uitgever: Capcom
  • Platform: PlayStation 2 en op de Wii
  • Genre: Action/Adventure
  • Europese release: Februari 2007
  • Officiele site: http://www.o-kami.jp/
Okami is een cel-shaded action/adventure game van de makers die de originele en ontzettend gave Viewtiful Joe hebben gemaakt op de Gamecube en PlayStation 2. Nu wordt hun volgende game exclusief op de PlayStation 2 uitgebracht waar ze een hele bijzondere hoofdpersoon hebben gecreëert in een wereld gebaseerd op Japanse mythologiën.
Het verhaal, Amaterasu en de gameplay
Okami speelt zich af in het oude Japan waar een mythische demoon genaamd Orochi is teruggekeerd en de wereld heeft veranderd in een verlaten woestenij. Enkel de God van de Zon (Amaterasu) kan de wereld redden om zo een rijk van eeuwige ellende te voorkomen. Haar avatar, en die van jou, is een mysterieuze sneeuwwitte wolf.

Amaterasu is snel, behendig en bijzonder krachtig. Haar basis bekwaamheden zijn rond rennen, zijn hoofd buigen om zichzelf te laden, springen en van een muur afzetten. Kortom allemaal skills waar een gerespecteerde wolf in staat kan zijn maar er is meer wat 'ie kan waar een God van de Zon erg handig voor kan zijn. Zijn staart is eigenlijk een 'hemelse penseel' waarmee 'ie in 13 verschillende manieren de realiteit kan veranderen. Met een druk op de knop pauzeer je het spel, worden de beelden twee dimensionaal en lijkt alles alsof het op perkament is getekend…

…Dan verschijnt er een cursor in de vorm van een wolfenstaart en daarmee kun je beginnen met tekenen zoals een brug of een liaan zodat je een ravijn kunt oversteken. Als je wervelende lijnen tekent steekt er een windje op en er is een ‘dag en nacht cyclus’ aanwezig in het spel maar daar kan jij wat aan veranderen. Als je een zon tekent wordt het daglicht en kan je genieten van een prachtige zonsopgang. Hoeveel je kunt tekenen hangt van je krachten af. Je begint het spel met enkele krachten maar hoe verder je komt in het verhaal, des te meer krachten je verzamelt en in totaal zijn er 13 verschillende krachten.

Tijdens gevechten zal Amaterasu niet alleen kunnen bijten en krabben maar ook een mysterieuze bronzen Yata spiegel die Amaterasu op haar rug draagt inzetten. Deze Yata spiegel is één van de drie schatten die verbonden worden met Amaterasu in Japanse folklore naast een zwaard en een juweel. De spiegel is cruciaal voor haar gevecht tegen Orochi en zijn handlangers. Yata laat je allerlei aanvallen uitvoeren die je nooit had verwacht van een wolf.

Naast het epische verhaal (waarmee je ongeveer 30 uur mee bezig bent) die je kan volgen kun je ook tal van side quests en minigames doen wanneer je de omgeving aan het verkennen bent.

Grafische stijl
De graphics zijn zeer origineel en gebaseerd op hele oude Japanse tekeningen (Sumi-e). Dat houdt in dikke, zwarte contourlijnen, pastelkleuren en perkamentachtige texturen en het resultaat is dat het er een traditionele mystieke Japanse sfeer wordt neergezet:

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/2774/3ts0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/1228/4vy0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/2615/5ct2.jpg
Geluid en muziek
In deze trailer van Okami kan je horen dat er een prachtige soundtrack is gemaakt door onder andere Masami Ueda en Hiroshi Yamaguchi. Heerlijk sfeervolle kalme fluitinstrumenten die schitterend zijn om te beluisteren en die je doet denken aan de stijl van Kitaro. En de geluidseffecten zijn net zo goed gedaan, de aanvallen van Amaterasu klinken als een mysterieuze tintelende windvlaag en de stemmen van andere personages zijn grappige taalloze gebrabbel die voor een aparte setting zorgen. Er is een officiele soundtrack die uit vijf cd's bestaat met erop 530 nummers voor ongeveer €35,-.

Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/2163/189243589e3261861cemus7.jpg

Meer informatie over Okami
  • Reviews
Gamespot: http://www.gamespot.com/ps2/adventure/okami/review.html ( 9,0 )
IGN: http://www.gamerankings.c...eview.asp?reviewid=727292 ( 9,1 )
1UP: http://www.gamerankings.c...eview.asp?reviewid=728251 ( 9,0 )
Meer reviews: http://www.gamespot.com/p...kami/review.html?mode=web

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:12
Ik volg de game al een aardige tijd dit wordt echt een geweldige game, volgens reviews komt niks dichter bij de zelda ervaring dan Okami.
Zelfs de gfx scoorden op Gamespot een 10, en dat op een "oude achterhaalde" console :P . Zelfs een 360 game heeft dat nog niet gehaald, wel lullig dan of niet?
Ik ben alleen wel bang dat de waarde van de game in het westen niet erkend gaat worden.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot hij hier uit is.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
de stijl ziet er iig erg goed uit

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dit spel krijgt helaas zoals verwacht veel te weinig aandacht. Valt me nog mee dat er zo'n mooie grote TS over is.

Gisteren gespeeld en het ziet er zo verschrikkelijk goed uit voor een PS2, alsof ik op m'n 360 aan het spelen ben. Ook het verhaal, de sfeer en de gameplay is tot nu toe meer dan briljant. Kan niet wachten totdat ik vanavond weer verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

keldon schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:27:
Dit spel krijgt helaas zoals verwacht veel te weinig aandacht. Valt me nog mee dat er zo'n mooie grote TS over is.

Gisteren gespeeld en het ziet er zo verschrikkelijk goed uit voor een PS2, alsof ik op m'n 360 aan het spelen ben. Ook het verhaal, de sfeer en de gameplay is tot nu toe meer dan briljant. Kan niet wachten totdat ik vanavond weer verder kan.
Heb jij de japanse of amerikaanse versie gespeeld? Ik dacht dat de amerikaanse versie deze week uitkwam maar ik heb nog niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb gisteren ook de amerikaanse versie binnen getrokken, maar helaas geen tijd gehad om hem te spelen., Hopelijk vanavond eens rustig aan beginnen. Ben erg benieuwd naar de graphics, een 10 is niet niks zeker niet voor onze PS2tje. Las op IGN dat de boss battles te makkelijk waren hopelijk valt het allemaal een beetje mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113150

Spel is inderdaad fantastisch. De enige minpuntjes die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn dat er wel vaak iets geladen moeten worden, en die uitermate irritantje 'stemmetjes'/geluiden die gepaard gaan het vertellen van de storyline...

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Ik heb de Japanse versie, maar uiteraard begrijp ik er helemaal geen drol van wat er gebeurt. Maar van wat ik gezien heb ziet de stijl er echt geweldig uit.

Dat moest ik even kwijt.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Anoniem: 74288

Ik heb het spel voor het eerst op de E3 2005 gespeeld. Het was voor mij de game van de beurs (Final Fantasy XII was niet speelbaar). Wat een prachtige game. Af en toe had ik het idee dat ik naar een overactieve lavalamp aan het kijken was.

Als het goed is krijg ik maandag de US versie binnen.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 11:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Voor dit soort games zou ik willen dat ik een PS2 had. Dit, en ICO, en Shadow of the Colossus.

Ik vond het destijds een goed idee om naast mijn Cube een Xbox neer te zetten, maar die doet eigenlijk voornamelijk niks :(

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de liefhebbers:
1600×1200 Okami behang.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Anoniem: 153243

nou gister een nieuwe game gestart en shit he 17 minuten story line met kut stemmetjes zitten kijken ik vond het echt niets

Anoniem: 74288

Anoniem: 153243 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:28:
nou gister een nieuwe game gestart en shit he 17 minuten story line met kut stemmetjes zitten kijken ik vond het echt niets
Haha :D Ik heb de game gisteren ook voor ongeveer een uur gespeeld. Ik ben helemaal gek van storylines, dus ik vond het prachtig. Maar ik kan me voorstellen, dat wanneer je er niet van houdt, het heel irritant is. Maar na 17 minuten 'barst' de game los.

Heerlijk spel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb er inmiddels 17 uur op zitten en het spel blijft gewoon meesterlijk. De mini-games die je tegen komt zijn hilarisch.
spoiler:
vissen, boomstam varen, soort bomberman zit er ook nog in
en het verhaal wordt steeds interessanter.

Ik heb inmiddels verschillende wapens die ook weer te upgraden zijn dmv 'Gold Dust' en toegang gekregen tot de 'Mermaid Pools'.
spoiler:
Via mermaid pools kan je snel van de ene naar de andere pool transporten zodat je dus niet de hele map over hoeft wanneer je terug moet voor iets

Goed voor het verhaal is ook dat het redden van 'Guardian Saplings' per nieuwe area eigenlijk helemaal niet moeilijk is. Maar de side-quests in die area om verder te komen zijn dat wel, wat het stukken interessanter maakt dan elke keer alleen maar op weg zijn om een Sapling te redden.

Zeker Game of the Year dit en daarom is het ook zo jammer dat het zo weinig aandacht krijgt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Is er ook een eu versie dan?
Of kan ik de US versie op mijn eu ps2 spelen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
MaDLiVe schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:55:
Is er ook een eu versie dan?
Of kan ik de US versie op mijn eu ps2 spelen?
EU-versie komt 2 februari 2007 IIRC.
US-versie werkt standaard niet op een niet-US PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Offtopic -- jammer voor de toekomst van spellen als Okami:
Clover Studio Dissolved
Capcom to close developer of Okami and Viewtiful Joe

October 11, 2006 - The developer behind some of the most critically acclaimed titles of this generation will be closing its doors for good following a three year run. Capcom announced today that it has decided to dissolve Clover Studios, the wholly owned subsidiary responsible for Viewtiful Joe and, most recently, Okami.

As reason for this unexpected move, Capcom cited a desire to improve its overall development structure.

Clover will close its doors by March of 2007. As a result of the dissolution, Capcom will include a 400 million yen special loss on its earnings statement for the year ending that month.

The company has yet to make clear what will happen to the franchises that emerged from the studio during its short run. Seeing as how Clover was wholly owned by Capcom, we expect to see more from Viewtiful Joe and Okami from the publusher in the future, only minus the Clover name.
Bron: IGN.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

This morning we reported that Clover Studio was being "absorbed" by parent company Capcom. Now comes news, via Wired, that the studio might not be going so quietly into that night.

A source who wishes to remain anonymous is telling me that the Clover gang actually wants to split from Capcom and form their own independent development studio. So the dissolution, then, would have been caused by the developers deciding to take off.

Or perhaps the other way around. I'm sure we'll know more as this story about the makers of God Hand develops. Too bad they can't jus settl this with a round of Jimmy punching.
Bron: Kotaku

Geeft misschien weer een sprankje hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Een korte videoimpressie van Insidegamer: http://www.insidegamer.nl/playstation2/okami/videos/1359

* D. Ninjai Kan niet meer wachten tot februari 2007...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Tip: Er is een vijfenveertig minuten durende demo van Okami meegeleverd met de januari-editie van OPM2.

Ik heb die gespeeld en de graphics zijn echt prachtig. Alsof er écht perkament achter het glas van je televisie zit, zo ongelooflijk mooi. En het speelt heerlijk. :)

spoiler:
Alleen op het moment toen ik ik die sterrenbeeld moest tekenen van die draak zat ik heel lang vast omdat ik nauwkeurig de brush over de lijnen wou hebben. 8)7 Later kwam ik achter dat je alleen stipjes op de sterren moest plaatsen. |:( Kon ik weer verder met het rennen kreeg ik snel een zwart vervagende scherm dat de demo is afgelopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

D. Ninjai schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:43:
Tip: Er is een vijfenveertig minuten durende demo van Okami meegeleverd met de januari-editie van OPM2.

Ik heb die gespeeld en de graphics zijn echt prachtig. Alsof er écht perkament achter het glas van je televisie zit, zo ongelooflijk mooi. En het speelt heerlijk. :)

spoiler:
Alleen op het moment toen ik ik die sterrenbeeld moest tekenen van die draak zat ik heel lang vast omdat ik nauwkeurig de brush over de lijnen wou hebben. 8)7 Later kwam ik achter dat je alleen stipjes op de sterren moest plaatsen. |:( Kon ik weer verder met het rennen kreeg ik snel een zwart vervagende scherm dat de demo is afgelopen. :P
En hoeveel kost dat blaadje? Ik heb bij Gamekings een stukje gezien; en ik denk wel dat deze game "mijn ding" is. Je kunt 'm al pré-orderen voor E39,99 inclusief verzenden; ik wil de gok wel wagen; maar als dat blaadje nu erg goedkoop is; dan wil ik 'm wel even testen; maar E10 zou al teveel zijn omdat dat 25% van de hele game bedraagd. Wanneer de test tegenvalt heb ik uiteraard E30 uitgespaard.

Helaas staan er teveel games op mijn verlanglijstje :(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Richard schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:48:
En hoeveel kost dat blaadje? Ik heb bij Gamekings een stukje gezien; en ik denk wel dat deze game "mijn ding" is. Je kunt 'm al pré-orderen voor E39,99 inclusief verzenden; ik wil de gok wel wagen; maar als dat blaadje nu erg goedkoop is; dan wil ik 'm wel even testen; maar E10 zou al teveel zijn omdat dat 25% van de hele game bedraagd. Wanneer de test tegenvalt heb ik uiteraard E30 uitgespaard.

Helaas staan er teveel games op mijn verlanglijstje :(
Magazine kost € 6,95 inclusief de demo. Het klopt idd dat de introductie prijs rond de € 40 zit. De precieze reden weet ik niet maar ik gok omdat de Westerse markt niet voor deze game aan het springen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Ōkami beta screen shots

Ōkami is nu te bestellen bij o.a. Play.com

[ Voor 13% gewijzigd door Icelus op 05-02-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Dat is grappig om te zien. Lijkt op de engine van het PS2 game God Hand die ook door Clover is gemaakt. Ben toch blij dat Okami uiteindelijk zijn originele cell-shaded graphics heeft. Nog drie nachtjes slapen. Zijn er personen die de demo hebben gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb de game toch maar niet gekocht ondanks dat ik er zo naar uit heb gekeken. Ik wacht wel even tot een dikke prijsverlaging. Ik kreeg van de week een aanbod via de groothandel (3 stuks voor €100) uiteindelijk toch maar niet gedaan want dan moet ik wel van die andere 2 af zien te komen. Prijs was natuurlijk wel scherp.

Verder vind ik de roddels van een Okami op de Wii ook een reden tot uitstel. De kans dat CloverStudio daadwerkelijk iets voor de Wii gaat maken lijkt me overigens wel klein aangezien ze nog maar "voor de helft" bestaan.

Toch zojuist maar even het PS2 magazine gescoord voor €6,95 en die demo van 45minuten proberen.

20*350ZO45°

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

het is echt een ge-ni-aal goed spel geworden _/-\o_

de art is werkelijk prachtig, de hele speelstijd doet enorm zelda-achtig aan, wat toch ook een positief punt is.
Want ik echter het beste vind is de muziek. De japanse folklore druipt er echt vanaf en de drums tijdens de spannende stukken zijn gewoonweg af :). Dit spel komt de eerstkomende weken mijn ps2 niet uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik heb nu ongeveer dertien uur op de klok en het is inderdaad een geniaal spel. Niet alleen zijn unieke graphics maar er is erg veel variatie in wat je moet doen om je quest tegen Orochi te vervullen. Ze zijn niet moeilijk maar erg leuk om te doen. En het wordt steeds vetter, spannender en de ervaring wordt steeds sterker. Japanse sfeer is ook erg super gedaan idd en de humor is ook echt super! :D

Jammer alleen dat het niet echt storm waait in dit topic gezien we wel te maken met het spel van 2007. Veel gamers zijn blijkbaar net zoals schuchtige diertjes :P die iets nieuws zien maar het niet durven te proberen. En in dit geval met Okami, als je eraan waagt laat het je niet meer los en is het gewoon super om deze game te ervaren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Ik heb het spel naar aanleiding van de demo gekocht, al snapte ik in de demo eigenlijk niet echt waar ik mee bezig was (wat zijn die rare paarse vlekken, wat zijn die lichtgevende groene cirkels etc etc).

Heb nu een uur of vijf op de klok, eerste Sapling staat in bloei (ja, ik ben heeeeel langzaam omdat ik echt alles wil zien en dus tientallen keren terug loop om te kijken of ik echt geen kruikje heb overgeslagen :P ) en ik ben vooral bezig om die zwarte bomen met strikjes te regenereren en beestjes eten aan het geven. Storylijn komt later wel weer eens, ik vind het prachtig.

Enige wat me niet duidelijk is is dat graven,
spoiler:
ik sta dan met mijn neus bij zo'n groene lichtgevende cirkel maar er gebeurt niks als ik op driehoekje duw. Of soms komt er wel een klein blokje-achtig iets maar dat kan ik verder niet laten opbloeien als ik R1 en vierkantje gebruik om een cirkel te tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Anoniem: 44947 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:27:
Enige wat me niet duidelijk is is dat graven,
spoiler:
ik sta dan met mijn neus bij zo'n groene lichtgevende cirkel maar er gebeurt niks als ik op driehoekje duw. Of soms komt er wel een klein blokje-achtig iets maar dat kan ik verder niet laten opbloeien als ik R1 en vierkantje gebruik om een cirkel te tekenen
Je moet het driehoekje niet inhouden maar snel achterelkaar indrukken. Dan wordt er gegraven en komt er iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

D. Ninjai schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:01:
[...]

Je moet het driehoekje niet inhouden maar snel achterelkaar indrukken. Dan wordt er gegraven en komt er iets uit.
Thnx, ga ik dat morgen proberen. Dat was niet echt duidelijk uitgelegd, vind ik.
Ik ben blij dat het spel zo 'forgiving' is bij het tekenen, cirkels worden bij mij vaak eerder vierkanten of vijfhoeken maar het is gelukkig al snel goed. Ik ben niet zo handig met controllers en pookjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

even een kleine rant naar aanleiding van wat me de laatste dagen opviel in de winkels. Waarschuwing, ik trap hier waarschijnlijk wat mensen op de tenen.

FInal Fantasy 12 en Okami zijn bijna gelijktijdig uitgekomen (week verschil). Hoewel ik een heel zware rpg liefhebber ben kan de final fantasy reeks me al lange tijd niet meer bekoren door zijn lineariteit en ronduit saaie gevechten. Ik heb dan ook de indruk dat de mensen deze games kopen enkel omdat er "final fantasy" op de verpakking staat, en voor de rest enkel spelen om de cutscenes te zien. Okami daarentegen is echt wel een meesterwerk dat alleen maar beter wordt per minuut dat ik het spel speel, echt wel een van dé beste titels ooit op ps2.

Wat zien we nu in de winkels? Rekken en rekken vol met Final Fantasy 12 en mega reclameborden. En Okami? Als je héél goed zoekt zal je wel een winkel vinden waar er een exemplaar is te vinden...dat is toch te gek voor woorden?
Persoonlijk ben ik overtuigd dat de sony reclamemachine een smet werpt op de gamerswereld. Een middelmatige rpg ("whoo, final fantasy als naam en mooie cutscenes, dus het MOET wel goed zijn") wordt zodanig gehyped dat gamers het spel volledig ophemelen (hoewel de sommigen anders nooit in de buurt van een rpg game komen) en een echte cultklassieker in wording wordt zodanig in een hoekje gedrongen dat de verkoop ervan nooit goed kan lopen en dat een vervolg plots onwaarschijnlijk wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Boeboe schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:45:
FInal Fantasy 12 en Okami zijn bijna gelijktijdig uitgekomen (week verschil).
Dat was inderdaad niet slim. Maar ik denk dat het een ander publiek is dat een spel als Ōkami koopt.
Hoewel ik een heel zware rpg liefhebber ben kan de final fantasy reeks me al lange tijd niet meer bekoren door zijn lineariteit en ronduit saaie gevechten.
Heb hetzelfde maar ik denk dat dat meer eraan ligt dat je veel RPGs gespeeld hebt. FFX lijkt heel lineair door de kaart, maar vrijwel elke FF is lineair opgezet. Pas laat in het spel krijg je de mogelijkheid om hiervan af te wijken.
Ik heb dan ook de indruk dat de mensen deze games kopen enkel omdat er "final fantasy" op de verpakking staat, en voor de rest enkel spelen om de cutscenes te zien. Okami daarentegen is echt wel een meesterwerk dat alleen maar beter wordt per minuut dat ik het spel speel, echt wel een van dé beste titels ooit op ps2.
Dat is wel zeker zo. Maar dit is bij bijvoorbeeld muziek, boeken, films e.d. ook het geval. Alleen de naam FF zorgt er al voor dat er zo'n 1 miljoen exemplaren verkocht zullen worden in Europa. Daarnaast denk ik ook dat Ōkami wat te ‘vreemd’ is voor het grote publiek (qua stijl en verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb ze allebei (okami en ff12) gehaald en ben toch maar verder gegaan met FF12. Ik vind het echt een goede verbetering vergeleken met deel 10. Die vond ik wel ok, maar toch minder vergeleken met 7, 9 en toch ook wel 8 eigenlijk. Maar goed deze topic is voor okami en ik wil er nog wel even bij zeggen dat okami echt een pareltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

Okami is echt een pareltje , heb er nu zo'n 8 uur opzitten , heb gisteren lekker gevist , en zit nu in de ruine's :) er is heerlijk gebruik gemaakt van de trillfunctie , als er iets gaat bloeien , sidequest zijn inderdaad lastig , maar wel heel leuk :)

de stijl is echt betoverend, je moet gewoon weten hoe het werkt en doen. camera werk is tot nu toe ook goed uitgewerkt :)

, muziek is erg leuk , overgang van dag naar nacht en andersom is ook leuk, Oke er is heel veel gejat van Nintendo , maar het is wel goed gedaan :)

Karakters zijn leuk , humor , en het is groot : )

Ik moet zeggen ben in jaren niet meer gegrepen door zulke hoge kwaliteit van een ps2 spel (en nee ik heb het niet over gehypte spellen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Erg leuke game maar soms ietswat traag. Is het trouwens niet mogelijk de cutscene's te skippen? Ik merk dat ik Okami vaker speel dan FF12 welke mij behoorlijk tegen valt door het meer realtime vecht systeem. De art van Okami is echt heel mooi. De stemmen van de karakters vind ik daarintegen erg irritant. Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat gezien ik nog niet zo ver in het spel ben (paar uurtjes gespeeld).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

damn, ik zit 15 uur ver, en nu pas blijkt het verhaal pas echt te beginnen. Alles tot nu toe was proloog, nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Boeboe schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:10:
damn, ik zit 15 uur ver, en nu pas blijkt het verhaal pas echt te beginnen. Alles tot nu toe was proloog, nice :)
Is ook best wel grappig dat Issun een beetje de draak ermee steekt met games die wel binnen 15 uur zijn uit te spelen. ;) Ze zei iets in de trend van "It would be silly if the adventure would be over right now".
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:33:
Erg leuke game maar soms ietswat traag. Is het trouwens niet mogelijk de cutscene's te skippen? Ik merk dat ik Okami vaker speel dan FF12 welke mij behoorlijk tegen valt door het meer realtime vecht systeem. De art van Okami is echt heel mooi. De stemmen van de karakters vind ik daarintegen erg irritant. Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat gezien ik nog niet zo ver in het spel ben (paar uurtjes gespeeld).
Sommige cutscene's zijn niet te skippen omdat de spraak gebonden is aan de animatie.

[ Voor 41% gewijzigd door D. Ninjai op 04-03-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe lang duurt de game in totaal ongeveer dan? Ik verwacht zelf zo'n 40 uur oid maar lees daar niet echt veel over terug.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Bor de Wollef schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:59:
Hoe lang duurt de game in totaal ongeveer dan? Ik verwacht zelf zo'n 40 uur oid maar lees daar niet echt veel over terug.
Gamespot zegt minstens ± 30 uur. OPM2 was geloof ik er ± 60 uur mee bezig om alles te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Issun wordt er alleen maar beter op. In het begin vond ik het maar een vervelend insect, maar zijn humor kan ik wel apprecieren :)

Issun: "woah..look at those melons!"
priestess: "..melons?"
Issun: "nothing, please continue"
priestes: "you see, the princess herself trusted me with this important task"
Issun: "just amazing Ammy, she's really stacked!"
priestes: "...stacked?"
Issun: "just talking to myself, do go on"

*edit* god ik lig strijk
spoiler:
de god die je je "slow" brushtechniek leert met zijn (haar?) drunken style matrix dodgemoves

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 06-03-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Een hint voor degenen die het spel spelen: Op een bepaald moment vraagt iemand je een patroon te ontwerpen voor de kledij die hij maakt. MAAK HIER IETS MOOIS VAN. Na een tijdje lopen er plots een heleboel mensen met jouw ontworpen kledij rond, en kinderen kladden jouw logo op de grond en op gebouwen, heel leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/boe2-okami.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Boeboe schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:57:
Een hint voor degenen die het spel spelen: Op een bepaald moment vraagt iemand je een patroon te ontwerpen voor de kledij die hij maakt. MAAK HIER IETS MOOIS VAN. Na een tijdje lopen er plots een heleboel mensen met jouw ontworpen kledij rond, en kinderen kladden jouw logo op de grond en op gebouwen, heel leuk :)

[afbeelding]
Haha, hoe gaaf! :P

Ik ben op het moment in die ene stad waar een groene mist hangt en heb net een oude man geholpen om te graven naar water. Ben reuze benieuwd wat voor kwaad er nu aan de hand is, heerlijk spel dat rustig aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

uitgespeeld *O* Teller staat op 42 uur.
Zeer leuke eindcredits, en wanneer je het uitspeelt krijg je enkele héle leuke extras ;)

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 24-03-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:12
Ik heb de game ook sinds een week en hij is echt zooo knetergoed. Samen met FFXII heb ik m'n XBOX360 nu zo'n 3 weken niet aangeraakt, en als je hem aanzet sterft hij direct... (vannacht issie overleden, maar dankzij Okami en FFXII kan ik me er niet druk over maken :P ).
De kwaliteit van o.a. die games ligt zoooo hoog, dan kun je wel de vetste gfx e.d. neerzetten maar dat maakt een game echt nog niet goed.

T'is zelfs de eerste keer dat ik een Zelda type game speel die daadwerkelijk net zo goed, zo niet beter, is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mutatie schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:22:
Ik heb de game ook sinds een week en hij is echt zooo knetergoed. Samen met FFXII heb ik m'n XBOX360 nu zo'n 3 weken niet aangeraakt, en als je hem aanzet sterft hij direct... (vannacht issie overleden, maar dankzij Okami en FFXII kan ik me er niet druk over maken :P ).
De kwaliteit van o.a. die games ligt zoooo hoog, dan kun je wel de vetste gfx e.d. neerzetten maar dat maakt een game echt nog niet goed.

T'is zelfs de eerste keer dat ik een Zelda type game speel die daadwerkelijk net zo goed, zo niet beter, is. _/-\o_
Heb de game en speel nu op en af FFXII en Okami, het zijn heel andere games. Bij FF heb ik het gevoel dat het allemaal heel volwassen is, ik mis niets in de menu's en ben bekend met de interface en het lineaire verhaal, daar kies je voor :) .

Okami is echt gaaf! Ik vond het maar een wazig spel op de reviews, maar het is erg verslavend :D .

De beste graphics op de PS2 zijn voor mij: FFXII, God of War 2 en Okami (mocht iemand toevoegingen hebben en het is ook nog een vet spel, lemme know :D !)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Ōkami is nu officieel aangekondigd voor de Wii en zal in de lente 2008 uitkomen.

Bronnen
Kotaku
Eurogamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mooi, haast spijtig dat ik hem al uitgespeeld heb. De brush is echt ZO veel gemakkelijker te gebruiken met de wiimote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Eerste breedbeeldscreenshots van Ōkami voor de Wii.
Toch ander effect dan de niet-breedbeeld versie op de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57

SD5k

>4&X

Fantastische game, maar omdat ik de PS2 versie al heb liggen wacht ik af tot de Wii versie is afgeprijsd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
De Wii-versie van Ōkami komt 13 juni uit in Europa.
Nieuw zijn de 480p en semi-16:9 (links/rechts kleine randen) ondersteuning i.v.m. de PS2-versie.

Helaas is het grafische filter (papier) in de Wii-versie aangepast en zijn de kleuren helderder gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/da/Okami-ps2-wii-comparison.jpg

Pagina: 1