Toon posts:

Apple G5 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg mijn G5 niet meer aan de praat. Ik heb wat zaakjes geinstalleert, gereboot en opeens lukte het mij niet meer om in het OS te komen. Het probleem is dat hij blijft haken bij het Mac OS X opstartscherm. Hij komt niet voorbij "Login Window Starting".

Ik heb geprobeert om het geheugen eruit te halen en ander geheugen erin te zetten. Geen verschil. Applejack heb ik ook meerdere keren volledig gestart, maar dit doet ook niks. Nou dacht ik, ik installeer OS X wel opnieuw, maar hij wil niet booten van mijn cd, terwijl ik "C" ingedrukt houd. In Safe mode wil hij ook niet opstarten.

Wat nu?

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Volgens mij moet je toch echt wel C in drukken om van cd te booten?

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, ik bedoel "c".

Verwijderd

Kan je wel in firewire target mode opstarten? (T ingedrukt houden)
Volgens mij kan je dan met via een andere mac installeren.

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:08 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Wat is een intel G5? G5 duidt op de 5e PowerPC versie... De intel versie heet Mac Pro.

Je kan nog wel in single-user mode opstarten? Of in ieder geval in verbose mode?

Command-v during startup for vebose mode
Command-s during startup for single-user mode (beide toetsen ingedrukt houden)

Doe dan een fsck om zeker te zijn dat je disk wel 'gezond' is.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:09 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
offtopic:
Een intel iMac G5 bestaat niet. G5 slaat expliciet op de PowerPC G5 processor, heeft dus helemaal niets met intel te maken. Het heeft dus niets met het Mac-model te maken, maar met de aanduiding van de processor. Dat daarnaast PowerMac G5 eigenaren hun computer als G5 aanduiden staat daar los van.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:43:
het kan ook een intel iMac G5 zijn.... jij bedoelt een PowerMac=Mac Pro.
offtopic:
Klopt niet! G5 = G5 en geen intel gedoe. Kan best een iMac ofzo zijn maar jij haalt nu alles doorelkaar!

Probeer eens met de ALT toets ingedrukt op te starten de bootCD in de drive... Ik heb ook wel eens problemen met het booten van CD en dan de C toets in te drukken.

Verwijderd

*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:09 ]

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:13:
t*ring jongens, jullie snappen wat ik bedoel. en we kunnen 10 pagina's gaan z**ken over of het een G5 intel of niet betreft. schiet de TS niets mee op! :/

heeft de TS nu al eens geprobeert wat ik zei?

ps: bij ons @ de TD noemen we het een iMac intel. >:)
Haha, kun je het niet hebben dat je ongelijk had? :P
iMac Intel of Intel iMac is de goede aanduiding ja. "Intel" en "G4" of "G5" oid gaan NIET samen in 1 productnaam bij Apple. Heel simpel. De G-serie CPU's zijn allemaal PowerPC CPU's en zelfs een handelsmerk van Motorola. Daarom heet de Mac Pro dus Mac Pro en niet PowerMac G6. Snapez vous?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

:D
Pagina: 1