HDD bracket vol, andere oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hallo medetweakers,

Ik heb een Fujitsu Siemens computer waar een uitneembaar bracket inzit waar twee hardeschijven in kunnen en deze zit vol. Mijn vraag is eigenlijk, zijn er universele brackets waar 3 of meer harde schijven in kunnen en in mijn kast passen? Of maakt Fujitsu Siemens zelf ook grotere brackets? Ik heb zelf al op google gezocht en kan hier niks over vinden.

Ik heb ook de search gebruikt hier, maar dat leverde weining relevants op omdat ik totaal niet geintresseerd ben om het op te lossen met Mecano of iets in die richting.

Alvast bedankt,

Mastasidaz

Verwijderd

4 in 3 modules van coolermaster :O

dat wil zeggen je stopt zo'n ding in 3 5.25" bays, als je die hebt en dan heb je 4 HD plekken met fan ervoor.

als je niet genoeg bays heb is het tijd voor een nieuwe kast

ow trouwens: google is your friend ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Maar daar heb je dus 3 5.25 bays voor nodig ;)
Er zijn ook 3 in 2 brackets. Weet niet of die ook van Coolermaster zijn... weet wel dat Procase ze heeft.
Met Mecano kan je opzich ook wel wat in elkaar flansen tho... wel beetje tweaker oplossing :P maar we zijn niet voor niks tweakers hier :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

firewire PCI kaartje erin (als je die nog niet onboard hebt) en een firewire behuizing pakken?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:30:
firewire PCI kaartje erin (als je die nog niet onboard hebt) en een firewire behuizing pakken?
Of nog beter met eSATA :) Of een nieuwe behuizing natuurlijk, als je geen zin hebt in het aanpassen van je huidige behuizing of in het kopen van (andere) nieuwe spullen.

[ Voor 23% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-09-2006 22:32 ]

Verwijderd

Ik had een oude kast waarin van die uitneembare brackets zitten, deze eruit gesloopt en met parkertjes aan mijn kast vastgezet.(klein beetje tweaker-mod-bloed vereist)

Of 20 eurie voor zon 3/4 module van coolermaster, heb je wel drie 5,25 brackets onder elkaar over?

Anders kun je ook nog beugels kopen waardoor een 3,5 hdd in een 5,25 bracket past(goedkoopste oplossing)

Los in de kast leggen is geen oplossing als je het bij een winkel met matige/slechte rma koopt.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
De floppydrive eruit slopen en hem daar in proppen? :P

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Je kan ook converters kopen voor een paar euro waarmee je een 5.25 omzet in 3.5. Niet erg efficiënt voor de ruimte maar als dat voldoet aan je eisen dan is dat natuurlijk prima.

• Mastasidaz
Heb een cardreader in me pc gaat niet lukken. :P

Ik denk aan dit http://www.graficall.nl/P...-3-1-2-Bracket~menu~.aspx, omdat ik nog een 5.25 inch slot over heb. Maar kan ik hier gewoon me had in bevestigen en dan bij de voorkant van me kast erin schuiven? Heb geen zin om m'n hele mobo etc eruit te halen :P

En zijn er ook nog dichte versies van dit bracket? Ik hoef me hdd niet te zien:P of kan ik het klepje wat daar nu zit in de kleur van me kast er weer overheen doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Mastasidaz op 20-09-2006 22:44 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:05
Na bijna 1 jaar met 3 gevulde coolermaster 4-in-3 modules gedraaid te hebben heb ik die vandaag vervangen door grotere disks.

Voorheen 6x160 + 120 + 80 + SCSI (OS), nu 2x500 + SCSI.

Stroomverbruik, vooral bij 24/7 gebruik, van meerdere schijven is iets om mee te nemen. (server deed eerst met 10 disks in power-safe mode (na half uur uit enz) nog altijd zo'n 140kWh per maand...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

http://www.mycom.nl/Products/View/73904.aspx <-- die misschien? is enigzins dicht van voren... ventilatortje dan... koelen je schijven meteen netjes af.

• Mastasidaz
Ziet er nice uit, Moet je perse 3 vrije 5.25 bays hebben of kan ik dat ding ook gewoon onder mijn bestaande 3.5 inch bracket vast maken?

[ Voor 130% gewijzigd door Mastasidaz op 20-09-2006 22:59 ]

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik bedoelde meer zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.adsysgroup.com/rack/html/images/525t35bk-z.jpg
Die kun je gewoon in een willekeurige 5.25 bay monteren.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mastasidaz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:54:
Ziet er nice uit, Moet je perse 3 vrije 5.25 bays hebben of kan ik dat ding ook gewoon onder mijn bestaande 3.5 inch bracket vast maken?
daar heb je idd 3 stuks 5.25 bays onder elkaar voor nodig.
Voor zover ik weet heeft ProCase ze ook in 3 in 2 versie (3 disks in 2 bays)

edit: natuurlijk valtie vast wel onder je drivebay te hangen... daar is mecano voor uitgevonden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 21-09-2006 09:04 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

McKaamos schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:29:
Maar daar heb je dus 3 5.25 bays voor nodig ;)
Er zijn ook 3 in 2 brackets. Weet niet of die ook van Coolermaster zijn... weet wel dat Procase ze heeft.
Met Mecano kan je opzich ook wel wat in elkaar flansen tho... wel beetje tweaker oplossing :P maar we zijn niet voor niks tweakers hier :P
http://chieftec.de/?page=..._id=4&item=36&language=uk

pricewatch: Chieftec SNT-2131SATA Harddisk Rack (3x 3.5" in 2x 5,25")

[ Voor 11% gewijzigd door John2B op 21-09-2006 10:26 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Mastasidaz
cyspoz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:52:
Ik bedoelde meer zoiets:
[afbeelding]
Die kun je gewoon in een willekeurige 5.25 bay monteren.
Sorry dat ik dit topic nog kick, maar deze oplossing leek mij ook het beste, maar nu zit ik met een ander probleem. Zegmaar aan de rechterkant heb ik gewoon de mogelijkheid om zo'n plaatje vast te schroeven. Maar aan de linkerkant is het screwless. Kan je het daar ook op vast maken?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Ik denk dat het niet zo'n probleem is. Aan de linkerkant zit die bracket dan mss wel niet zo vast, maar als er lipjes zitten die het hele boeltje in plaats houden is er niks aan de hand. Frontpaneel eraf, hd in de brackets schroeven, brackets (aan een kant) vast schroeven, front er weer op en klaar is Mastasidaz!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Zelf gebruik ik mecano voor dit soort pc problemen.

Grutte Pier fansels

Pagina: 1