Toon posts:

grijs beeld NVIDIA

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, beste twaekers

Ik heb een NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM) videokaart!
Nu wil ik mijn computer op mijn tv aansluiteren maar ik krijg grijs beeld

ik heb al verschillende instellingen geprobeerd

Mijn scart blok zit in de tv en staat op INPUT
Vanuit die scart gaat er een S-VHS kabel naar mijn pc
(beide kanten S-VHS geen verloopjes dus, op scartblokje na)

Wat kan het probleem zijn.
Ik zal zelf ook ondertussen verder zoeken en zodra ik meer heb melden

Tot nu toe heb ik alleen grijs beeld!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Heb je 'm al ingesteld? want het 2de beeldscherm wordt niet automatisch aangezet

Verwijderd

Topicstarter
deze zit op mijn tv:

Afbeeldingslocatie: http://www.hartronics.info/webshop/images/Scart-56.jpg

Verwijderd

ik heb al verschillende instellingen geprobeerd
zoals?

- NTSC / PAL Instelling staat niet goed
- TV-Out niet ingeschakeld in Nvidia Control Panel

Verwijderd

Topicstarter
DEVoTi0N schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:09:
Heb je 'm al ingesteld? want het 2de beeldscherm wordt niet automatisch aangezet
Hoi

Dat wel!

via clone,
alleen bij beeldscherminstellingen via configratie beeldscherm instellingen, is het 2e scherm dat je nog wel grijs!

Tim

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:12:
[...]
zoals?

- NTSC / PAL Instelling staat niet goed
- TV-Out niet ingeschakeld in Nvidia Control Panel
Hij staat op PAL
TV-OUT? waar moet ik die instellen?

MVG

Tim

Verwijderd

zeg ik toch? Nvidia Control Panel
Maar het lijkt er dus op dat je gewoon je 2e scherm moet activeren in je Display Properties

Scherm 2 aanklikken > Extend desktop to this monitor (of zoiets)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:24:
zeg ik toch? Nvidia Control Panel
Maar het lijkt er dus op dat je gewoon je 2e scherm moet activeren in je Display Properties

Scherm 2 aanklikken > Extend desktop to this monitor (of zoiets)
Je in de control panel staat hij zo te zien goed!
Extend desktop to this monitor staat volgens mij ook aan (ik heb de nl versie)

Tim

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

2e scherm is nu active hij staat op clone

alleen ik heb nog steeds grijs op de tv :S

Tim

TOEVOEGING

Als ik op herkennen klik zeg hij dat me pc beeldscherm 1 is, door een 1 op het scherm af te drukken (compaq fd1706) en me tv 2, door een 2 op het scherm af te drukken.

Tim

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 22:44 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dit gaat niet werken. Je scartaansluiting accepteert geen S-Video signaal in dit geval; gebeurt vaker, had ik pas ook nog met mijn mediacenter. Enige oplossing is een (Hama) kabel halen met aan 1 kant een Scart aansluiting, en aan de andere kant een jack (3,5mm) en S-Video aansluiting. Hier zit tevens een switch op voor S-Video signalen, deze worden automatisch omgezet door de converter aan het einde van de kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.ise.eu.com/images/scartsvcrjackq.jpg

Kabel ziet er dus zo uit; met schakelaartje op de Scart aansluiting.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:48:
Dit gaat niet werken. Je scartaansluiting accepteert geen S-Video signaal in dit geval; gebeurt vaker, had ik pas ook nog met mijn mediacenter. Enige oplossing is een (Hama) kabel halen met aan 1 kant een Scart aansluiting, en aan de andere kant een jack (3,5mm) en S-Video aansluiting. Hier zit tevens een switch op voor S-Video signalen, deze worden automatisch omgezet door de converter aan het einde van de kabel.

[afbeelding]

Kabel ziet er dus zo uit; met schakelaartje op de Scart aansluiting.
Hoi,

ja wil ik gerust halen kost vast niet zoveel?
maar waar moet ik de jack plug op aansluiten?

en hoebedoel je: je scartaansluiting accepteerd geen s-video. op mijn scartblok zit een aansluiting voor S-video (s-vhs), of bedoel je met scartaansluiting de tv zelf (achterkant tv)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
OPMERKING!

Wat ik ook zo raar vind als ik in een keer van mij pc met een S-VHS kabel naar mijn dvdspeler ga (die een S_VHS aansluiting heeft) en dan via scart naar mijn tv krijg ik ook grijs beeld?

is dat ook niet raar

en ik kan het ook nog een keertje proberen met een videokabeltje (geel) of heeft dit geen nut?

MVG

Tim

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 23:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:19:
OPMERKING!

Wat ik ook zo raar vind als ik in een keer van mij pc met een S-VHS kabel naar mijn dvdspeler ga (die een S_VHS aansluiting heeft) en dan via scart naar mijn tv krijg ik ook grijs beeld?

is dat ook niet raar
Is die S-VHS geen ingang?
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:19:en ik kan het ook nog een keertje proberen met een videokabeltje (geel) of heeft dit geen nut?

MVG

Tim
Tuurlijk heeft dat nut !
Daarmee kan je achterhalen of je TV de SVHS input accepteerd (mag dan wel hetzelfde scartblok zijn er worden andere pinnen gebruikt)

Trouwens, groeten hoeft echt niet onder een post.

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 09-12-2009 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ja op mijn DVD zit een S-Video IN als ik van me pc daarna toe ga rechtstreeks met een S-VHS kabel en dan van de DVD speler naar de tv met een scart is het nog grijs :S

Ik ga het morgen proberen met de gele kabel met zelfde blokje kijken of ik dan kleur heb of grijs.

En als ik zo HAMA kabel zou kopen wat moet ik met die jack plug?

en met de zin "je scartaansluiting accepteerd geen s-video".bedoelde je de tv neem ik aan, dat de tv de s-video van het blokje niet zien (heel simpel gezegd)

Ik lees morgen wel verder ik ga nu platjes bedankt voor jullie hulp vanavond en ik hou iedereen op de hoogte!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 23:34 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:32:
Hoi,

Ja op mijn DVD zit een S-Video IN als ik van me pc daarna toe ga rechtstreeks met een S-VHS kabel en dan van de DVD speler naar de tv met een scart is het nog grijs :S

Ik ga het morgen proberen met de gele kabel met zelfde blokje kijken of ik dan kleur heb of grijs.

En als ik zo HAMA kabel zou kopen wat moet ik met die jack plug?

en met de zin "je scartaansluiting accepteerd geen s-video".bedoelde je de tv neem ik aan, dat de tv de s-video van het blokje niet zien (heel simpel gezegd)

Ik lees morgen wel verder ik ga nu platjes bedankt voor jullie hulp vanavond en ik hou iedereen op de hoogte!
Het mooie aan die jackplug is dat je eventueel ook geluid via de scartaansluiting kan laten lopen ;) 2 vliegen in 1 klap...

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 09-12-2009 01:12 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De grote tv-out FAQ al doorgenomen? Daar staat namelijk vanalles in over dingen die je kunt proberen. Ook is het een goed startpunt om je in te lezen over je probleem.
Ik zie dat je ook vaak binnen 24 uur na jezelf aan het posten bent; dat is _niet_ de bedoeling. Gebruik in zo'n geval gewoon de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop.
Ook zijn er veel meer mensen geweest met deze vraag, die kregen ook geen beeld icm zo'n SCART blokje. Gebruik ook de Search en zoek maar eens naar jou probleem ;)
Omdat dit een stuk beter moet kunnen maak ik dit topic dicht. Als je opmerkingen/vragen/etc hebt kun je me een berichtje sturen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.