[PHP/MySQL] Upload functie is niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Hoi,

Ik beheer een website, waar een aantal functies weg schrijven naar de server.
Op de virtual server waar we de applicatie getest hebben en op de server daarvoor, waarop deze ontwikkeld is, werkten deze functies probleemloos.
Dit betreft een foto upload functie en het aanmaken van PDF bestanden. Ook werkt het toevoegen van producten niet meer.

Na de verhuizing van de site naar de dedicated server waar productie gedraaid moet worden, werkt het echter allemaal niet meer.
Onderzoek heeft uitgewezen dat de configuratie van Apache, MySQL en PHP identiek is. Dus de enige reden die ik kan verzinnen waarom het niet meer werkt, is "iets met rechten". De accounts die access moeten hebben, zijn hier echter allen van voorzien. Ik ben niet de programmeur van de site, maar kan jullie wel van gegevens voorzien op verzoek. Inmiddels is de programmeur hier al twee dagen mee bezig geweest, evenals de provider en ikzelf. Daarom heb ik ten einde raad besloten hier een bericht te posten, omdat ik hoop dat hier iemand rondloopt die me aan een oplossing kan helpen. Als je meer gegevens van me nodig hebt, alsjeblieft aangeven wat.

In ieder geval al vast bedankt dat je de moeite hebt genomen tot hier te lezen ;)

gr,

Erik

[ Voor 5% gewijzigd door MrBaggins op 20-09-2006 22:06 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je moet tijdelijk even de errorlogging van PHP aanzetten en kijken welke error je krijgt. Daar moet vast iets uit te halen zijn.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:11
je weet cker dat de instellingen exact gelijk zijn? ik heb zelf namelijk in het verleden nog al ruzie gehad met safe-mode on/off.

Verder inderdaad even de errorlog aanzetten. Hierin moet je precies kunnen zien wat er mis gaat.
Tevens even de maprechten controleren van de mappen waarin geupload wordt.

Strava

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
De map waarin geupload wordt heeft momenteel 777
dus dat mag geen probleem zijn.
Die errorlogging zal ik de programmeur vragen, dat moet hij doen denk ik ?
Ik weet zoals boven aangegeven namelijk niet precies hoe dat allemaal werkt ;)

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 20:14

hamsteg

Species 5618

Wie is de owner van de map? Moet dat niet de gebruiker 'apache' zijn?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 18:09

MBV

nope, errorlogging staat in je php.ini. error-reporting o.i.d. op E_ALL zetten, display_errors = off, en ergens dat hij ze in je logfile moet zetten. Dan komen ze in apache's errorlog, en kan je dus 'veilig' je errors uitlezen :)
Pagina: 1