Toon posts:

IBM 30GB 7200 ... alweer dood! ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word gek .. 6 januari bovenstaande hdd gekocht .. na een week vreemde geluiden en hij bleef hangen .. mechanisch defect .. omgeruild .. weer nieuwe ibm 30gb 7200rpm .. en nu heeft ook deze het gister begeven .. weer mechanisch defect .. hij zit als master aangesloten op een MSI KT7 Pro2 met een ATA66/100 kabel. Het kan toch niet dat een moederbord een hdd kapot maakt? Begin op dit moment overal aan te twijfelen .. heeft iemand een idee of ervaring met dit probleem?

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb tot twee keer toe een nieuwe DTLA 307030 gekregen en tot twee keer begon de schijf vreemde geluiden te maken en badsectors te krijgen. Ik had hem gekocht bij Takeitnow en die vonden het wel een vreemd probleem maar ik heb gelukkig wel mijn volledige aankoop bedrag terug gehad.
Heb nu schijven gekocht van WD (zijn volgens zeggen de zelfde schijven als IBM) en heb geen problemen meer. Voor mij nooit meer IBM.

btw. ik had ze hangen aan een BF6

Verwijderd

Als dat maar goed gaat: ik heb hem nu ook pas een week!

Tot op heden werkt ie prima........., hoop dat jullie 'maandagochtendschijfjes' hadden!:P

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm .. dat zouden dan 4 maandagochtendschijfjes moeten zijn .. in mijn 1Ghz met Asus A7V mb zit ook een IBM sinds begin december 2000 en die doet het gelukkig nog wel .. heb net ibm geruild voor een maxtor .. we merken het wel!

Verwijderd

Al deze gevallen zijn gewoon puur toeval, want geloof mij, als het om HD's gaat is IBM nog steeds de beste !

Verwijderd

Ik heb ook ERG weinig vertrouwen in die dingen meer! Je leest er bijna alleen positieve verhalen over van hoe snel en stil ze zijn en dat zijn ze ook....TOT DE DAG dat ze ineens kapot gaan of gaan brommen! Dat hebben ze ook vaak! Ik heb zelf een 30 gig DTLA-tje en die heb het een half jaar perfect gedaan, superstil en lekker rap uiteraard...maar die lijkt nu ook ineens zachtjes te gaan zitten brommen op de achtergrond.

Ik had eerder ook een 45 gig versie derbij geplugd maar die begon al vrij snel rare geluiden te maken, te piepen, op te spinnen om direct weer down te spinnen en andersom....daarna leek hij het weer OK te doen maar hij had nog wel steeds dat vreselijk irritante brom/zoemetje! En het vertropuwen was ik ook volledig kwijt in dat ding uiteraard. Je hoort vaker dit soort verhalen van mensen dus voor mij ook geen DTLA meer!!! Ik wacht wel effe op de 60GXP-serie en hopen dat die wel wat beter is!

Ik hoop overigens dat deze het nog wel even een tijdje uithoudt want zo niet zou dat toch best wel een ramp zijn aangezien er data van JAREN opstaat en het mijn enige schijffie is op het moment!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 16:53

Beaves

Usque ad Finem

Ik hoop overigens dat deze het nog wel even een tijdje uithoudt want zo niet zou dat toch best wel een ramp zijn aangezien er data van JAREN opstaat en het mijn enige schijffie is op het moment!
Dan maak je toch een backup :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

rij jij jezelf es gewoon lekker te pletter man

Verwijderd

Wat is dat nou weer voor een apenreactie? Lijkt me toch een vrij normale reactie. JAREN werk op dat ene schijffie.
Ik zie in je signature dat je een Plextor writer bezit, dus een backup lijkt me nou ook weer niet zo moeilijk te maken.

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afgelopen woensdag duurde het opstarten van Windows 2000 ineens langer dan normaal. De harde schijf maakte geluiden die ik het beste als 'knisperend' kan beschrijven. De PC startte verder wel normaal op. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik direct m'n data naar een tweede computer gekopieerd.

Dat was maar goed ook, want toen ik in Verkenner de D: schijf aanklikte kreeg ik na twee minuten de melding dat die niet geformatteerd was :'(. Ik had DFT 1.52 (Drive Fitness Test) van IBM een tijdje geleden gedownload en maakte de diskette aan. Dat werkte dus niet vanzelf, want de bestanden stonden niet in directories waar ze thuishoorden.

Zelf even verbeterd en toen de test gedraaid: foutcode 0x70. Ofwel één of meerdere 'bad sectors' gevonden. Toen kreeg ik de optie om de schijf te wissen, wat ik toen ook gedaan heb. Sindsdien lijkte die weer goed te werken. Ik heb nog een aantal keer de schijf getest, maar geen problemen tot nu toe. Toch vertrouw ik het nog niet helemaal... :?

Verwijderd

Het is een 7200rpm schijf, wat voor kast heb je, en heb je extra koeling voor die schijven geinstalleerd ?

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 20:10 schreef SALLY het volgende:
ZEER ONGEPAST DEZE OPMERKING!
(en dan druk ik mij nog zeer fatsoenlijk uit)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Na wat Irrelevant kort geleden is overkomen is een waarschuwing wel op zijn plaats.
Bij deze.

{een waarschuwing is eigenlijk nog te veel eer voor dit figuur maar goed, ik ben in een goede bui vandaag - Daniël}

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
Op dinsdag 30 januari 2001 20:28 schreef Jeroen.Engelen het volgende:
Het is een 7200rpm schijf, wat voor kast heb je, en heb je extra koeling voor die schijven geinstalleerd ?
misschien niet zo'n slecht idee van een hd koelertje te steken, misschien wordt de kast gewoon te warm dat ie kapot gaat

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 20:08 schreef Beaves het volgende:

[..]
Dan maak je toch een backup :?
Inderdaad! Da's een van de belangrijkste 'regels' waar je je aan moet houden. Dit leert elke beginner: rgelmatig je werk saven als je aan het werk bent en regelematig back-ups maken. Saai werk, maar o-zo-fijn als je het hebt gedaan wannneer je problemen krijgen.

Dusse... Sally gedraag je en waardeer de posts van je mede-GOT-ers. Want zo te horen kun je er nog wat van leren!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 10:07
Ik heb 4 IBM DTLA (30 GB) in RAID-0 met afzonderlijke koeling per schijf en 2 IBM DTLA (30 GB) in RAID-1 in een goed geventileerde kast, met boven en onder de schijven vrije ruimte.
Tot nu toe geen problemen gehad...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 16:53

Beaves

Usque ad Finem

'

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr