Toon posts:

[win XP, 2000 of 2003] Welke is voor mij geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet op een pc bij iemand een windows installeren, ze weet er zelfs nog minder van dan dat ik doe.
Nu ben ik benieuwd welke versie ik moet nemen en welke versies er uberhaupt zijn, want ik heb er weinig ervaring mee.

Haar systeem:
Processor: 500 Mhz
Werkgeheugen:+- 300 mb
Onboard videokaart

Dan zou ik ook graag willen weten welke meest recente servicepacks erbij horen ( bijv. Windows XP pro sp2 )

Ik heb gelezen op het GOT forum dat xp op 2000 is gebasseerd mocht dat nog enig verschil voor de systeemeisen uitmaken?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
XP kan wel, maar draait lastig met zo weinig geheugen. Misschien beter w2k erop zetten. :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Met 300 mb geheugen draait XP prima hoor, een beetje internetten, emailen, chatten....beetje tekstverwerken enz..

Maar grote/nieuwe spellen moet je er niet opzetten, dat zal niet gaan draaien.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ligt eraan of de licentie al aanwezig is,
Heeft ze een win2k zal ik windows 2000 installeren heeft ze nou WinXp, zal ik winXP installeren.

Voor deze pc zal ik trouwens WinXp erop zetten, met de rede dat dit voor de meeste onbekende gebruikers gewoon het makkelijkste werkt.

(tegenwoordig is het handig om gewoon legale versies aan te raden, anders komen mensen alleen maar met vragen over, waarom kan ik niet updaten, ik wil dit downloaden etc. etc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor win2k gaan, zeker op een bakkie met weinig ram draait dat prima, beter dan XP vind ik zelf.
Vorkie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:04:
(tegenwoordig is het handig om gewoon legale versies aan te raden, anders komen mensen alleen maar met vragen over, waarom kan ik niet updaten, ik wil dit downloaden etc. etc.
Tja, als dat een issue is, gewoon voor win2k gaan ;)

Verwijderd

Windows 2000. XP is al snel aan de zware kant voor een dergelijk oud beestje.Heb wel eens getracht met 700MHz celeron 256 MB maar als dikke ... door dunne trechter.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan wordt het win 2000. Maar dan weet ik alsnog niet hoeveel service packs deze heeft. :>

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Je hoeft alleen het laatste service pack maar te downloaden. Ook voor Win2K zijn alle eerdere patches erbij gestopt. We zitten geloof ik op SP4 voor Win2K momenteel. De juiste drivers zoeken wordt een leukere bezigheid :)

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
ja de drivers wordt inderdaad een kwestie. Dat is dus het ideale van xp, die heeft de meeste geintegreerd. Kan ik SP4 ergens downloaden ipv autoupdate?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
http://www.microsoft.com/...icepacks/sp4/default.mspx

Wel de juiste taal kiezen.......ff downloaden en op cdtje branden voordat je hem gaat installeren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:45:
ja de drivers wordt inderdaad een kwestie. Dat is dus het ideale van xp, die heeft de meeste geintegreerd. Kan ik SP4 ergens downloaden ipv autoupdate?
Win2k is anders ook wel te vinden met SP4 integrated, net zoals dat nu met XP het geval is :)
Jouke74 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:35:
Je hoeft alleen het laatste service pack maar te downloaden. Ook voor Win2K zijn alle eerdere patches erbij gestopt. We zitten geloof ik op SP4 voor Win2K momenteel. De juiste drivers zoeken wordt een leukere bezigheid :)
Idd SP4 (die toch wel aan te raden is, vanwege dingen als USB mass storage support :P).

Verder is het zoeken van drivers waarschijnlijk geen enkel probleem, vaak zijn de 2K drivers hetzelfde als de XP drivers. Verder is het zo dat ik nog geen enkel apparaat heb op 1 na waar ik geen 2000 drivers voor kan vinden (de uitzondering is een Ati Fury Maxx2, die enkel onder win98 in staat blijkt als dualchip te fungeren).
Pagina: 1