Online foto-albums

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede (snelle, niet al te dure) optie om foto's online op te slaan, voor familie, vrienden, etc. Nu heb ik even in het rond gekeken, en verschillende diensten gezien.

De verschillende opties zijn:

* open-source gallery-pakketje op mijn eigen hosting-account bij m'n hostingprovider
* een dienst als www.flickr.com
* een abo op tweakers.net

Ik neig ernaar om voor $ 24,95 een account te nemen bij flickr.com, maar die vind ik niet de snelste. Je hebt echter wel 2 gb upload limiet (maar onbeperkte opslagruimte)
Een account bij tweakers.net kost 29,50, en heeft 500 mb fotoruimte.
Eigenlijk vind ik zo'n php-pakketje niet erg handig, en ook het dataverkeer is niet onbeperkt.

Ik neig dus naar óf tweakers.net óf naar www.flickr.com. Ik vraag me echter af of er nog andere mogelijkheden zijn?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens bij google met picassa kan je 250 mb gratis neergooien, snel en makkelijk.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Godaddy.com krijg je 5GB voor 3 dollar per maand, icm coppermine photogallery, al vele jaren prima tevreden, maar niet een van de snelste.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe is de snelheid van Picasa eigenlijk?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Sinds kort heb ik een eigen website bij sylconia (1000MB opslag en 5Gb verkeer per maand) kosten zijn niet hoog. 3,49 ex per maand. En dat is inclusief een domeinnaam. Nadeel is dat je zelf gallery2 of coppermine moet installeren. Maar dat is niet zo heel moeilijk.

Het is redelijk snel en ik ben nog niet ofline geweest met de site. (http://www.hroling.nl). Als je de snelheid wilt bekijken moet je even het fotoalbum op mijn site openen en door de foto heen klikken.

[ Voor 13% gewijzigd door bolke op 21-09-2006 10:54 ]

http://www.hroling.nl

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

Galois

1811 - 1832

Bij Bluehost krijg je 30 gig per maand, redelijk stabiel, niet supersnel helaas voor 6 dollar per maand.

Maar ik ben ook al een tijdje op zoek naar een mooie user friendly manier voor een online fotoalbum.

Wat ik tegenwoordig gebruik, wat helaas niet erg mooi is, is een PHP script die een map uitleest en de foto's hieruit onder elkaar plakt en laat zien. Met een breedband verbinding is dit een paar seconden werk voor je verbinding en de foto's zijn goed en makkelijk te zien.

Ik heb nl een hekel aan die zogenaamd mooie tools waar je continu iets aan moet klikken en het weer te lang duurt. Thumbnails aanklikken is ook niet echt snel. Maar ja, deze oplossing is weer niet echt mooi...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25
Ik heb ooit een gratis account genomen bij fotopic.net, 250 MB om te vullen.
Heel makkeliijk werken met readymade sjablonen.
Mocht je na verloop van tijd meer fotoruimte nodig hebben, dan kun je dat uitbreiden door een one-time fee te betalen. Die bedragen vallen mij reuze mee.
Uploaden gaat via web-interface of (uiteraard) ftp.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je gelijk de mogelijkheid wilt, om fotos (in NL) te bestellen moet je naar mijnalbum.nl gaan. Andere albums, van retailers als Hema, kruidvat, Blokker zijn ont-zet-tend traag.

==
hoi

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05
Ik heb een gratis account bij 110mb.com. In plaats van 110 Mb heb je nu 2 Gb ruimte plus alle features zoals php en mysql. Als je 100 % uptime wilt hebben raad ik deze server niet aan. Vorige week heb ik een enkel keer last gehad van een downtime.
De software die ik gebruik ik Gallery 2. Een programma met veel verschillende mogelijkheden en aanpasbaarheden.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

KNIP (Was een beetje in de verkeerde draad aan het posten.)

[ Voor 219% gewijzigd door bolke op 04-10-2006 15:24 ]

http://www.hroling.nl

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik gebruik hier al bijna een jaar naar volle tevredenheid http://www.phanfare.com voor. Werkt erg doordacht en snel.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 10:03
10min geleden toevallig tegengekomen :

http://www.fotki.com/

Is dat niets voor jouw ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1