[bandinstallatie] Versterker voor 2x Phonic Impression 15

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
He,

ik zit met het volgende probleem (vraag). Ik zit in een bandje en we hebben twee passieve Phonic Impression 15 speakers staan (400 watt, 8 ohm)Deze waren in de oefenruimte aangesloten op een mengpaneeltje van 200 watt, maar aangezien we ze nu ook tijdens optredens willen gaan gebruiken, hebben we een versterker nodig die die 400 watt @ 8 ohm ook een beetje kan benutten. We hopen hiermee dan toch wel ruimtes met ongeveer maximaal 200 man te kunnen voorzien van geluid ;).

Ik heb echter niet heel veel verstand van losse versterkerunits (en ook niet heel erg van wattages & ohm) en nu werd ons een Behringer Europower EP2500 euro aangeraden, nieuw 379 euro. We schrokken daar best wel van, gezien die speakers zelf per stuk 189 kosten. Deze unit kan 2400 watt in 4 ohm doorversterken. Is dit nu overkill of zullen we echt ongeveer aan zo'n apparaat moeten geloven als we 2x400 watt@8ohm willen gaan doorversterken? Andere (goedkopere) alternatieven zouden natuurlijk ook zeer welkom zijn :).

Alvast bedankt.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Ik zou eens online gaan kijken bij winkels als www.feedback.nl en www.new-line.nl,
verder heeft Phonic zelf ook versterkers. Welke iets goedkoper zijn en wat minder overkill.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=MAX1500

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 07:24:
Ik zou eens online gaan kijken bij winkels als www.feedback.nl en www.new-line.nl,
verder heeft Phonic zelf ook versterkers. Welke iets goedkoper zijn en wat minder overkill.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=MAX1500
Hm ons werd verteld dat als je 2x450 watt @ 4ohm versterker koopt, dat ie dan lang niet sterk genoeg is om 2x400watt@8ohm goed te kunnen weergeven.

youtube.com/@hisrep

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De behringer doet 450W op 8 ohm dus dat komt aardig in de buurt. Verder zou ik niet al te veel verwachten van deze opstelling. Kleine cafetjes met wat muziek wil wel lukken maar 200 man is toch echt te hoog gegrepen.

Verwijderd

HetWonder schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:31:
[...]

Hm ons werd verteld dat als je 2x450 watt @ 4ohm versterker koopt, dat ie dan lang niet sterk genoeg is om 2x400watt@8ohm goed te kunnen weergeven.
Eeuh... ik geloof dat ik nog wat zand in mijn oogjes had vannochtend :)

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
jadjong schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:02:
De behringer doet 450W op 8 ohm dus dat komt aardig in de buurt. Verder zou ik niet al te veel verwachten van deze opstelling. Kleine cafetjes met wat muziek wil wel lukken maar 200 man is toch echt te hoog gegrepen.
Dat doen we nu ook al met in principe hetzelfde materiaal (alleen dan gehuurd) en dat gaat goed.

youtube.com/@hisrep

• jadjong
  • Niet online
HetWonder schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:10:
[...]

Dat doen we nu ook al met in principe hetzelfde materiaal (alleen dan gehuurd) en dat gaat goed.
Wat huur je nu?

• Powermage
  • Laatst online: 12-02 23:08
vast en zeker geen phonic.

Join the club

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
2x 15" Peavey 400watt speakers (exacte type weet ik niet meer, volgens mij P15, kan dat?)

Dat zit in verkoopprijs 35 euro boven die phonic speakers (waren 189 per stuk), dat zal heus niet ineens een wereld van verschil zijn qua geluidsniveau ik denk dat je dat prijsverschil aan het merk kan toeschrijven en verder zeer weinig.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1