Probleem:
Ik heb laatst een E6400 + een Asrock Dual_VSTA moederboard gekocht om mijn nogal gedateerde pc te upgraden. In eerste instantie leek alles vlekkeloos te lopen, totdat ik Guild Wars ging spelen met Ventrilo aan. Daardoor liep mijn PC vast en gaf het een raar piepend geluid.
Het ligt 100% zeker aan de geluidskaart (drivers), ik heb een tijdje met de kX drivers gewerkt en het veroorzaakte geen crashes. Ik kon alleen mijn microfoon niet gebruiken en ik kon ook geen gebruik maken van EAX. Waarschijnlijk de bekende VIA chipset - Creative probleem.
Wat heb ik al geprobeerd
1. Ik heb de Via Latency patch geprobeerd, dit werkte niet
2. Ik heb de computer veranderd bij Device Manager naar een Standard PC, ik had geen crashes maar Windows detecteert mijn 2e processor core ook niet
3. Ik heb het nu naar MPS multiprocessor PC veranderd en het heeft ook geen resultaat.
4. GoT forums doorgespitst, maar ik kan geen oplossing vinden.
Wie o wie kan mij helpen met mijn probleem???
Edit1:
Lijkt me ook wel handig als ik me specs erin zet:
Intel Core 2 Duo 6400
Asrock 775 Dual-VSTA
NVidia 6800 XT @ 12,6 @ 390, 895
Creative Audigy 2
Tagan 350 W
Ik heb laatst een E6400 + een Asrock Dual_VSTA moederboard gekocht om mijn nogal gedateerde pc te upgraden. In eerste instantie leek alles vlekkeloos te lopen, totdat ik Guild Wars ging spelen met Ventrilo aan. Daardoor liep mijn PC vast en gaf het een raar piepend geluid.
Het ligt 100% zeker aan de geluidskaart (drivers), ik heb een tijdje met de kX drivers gewerkt en het veroorzaakte geen crashes. Ik kon alleen mijn microfoon niet gebruiken en ik kon ook geen gebruik maken van EAX. Waarschijnlijk de bekende VIA chipset - Creative probleem.
Wat heb ik al geprobeerd
1. Ik heb de Via Latency patch geprobeerd, dit werkte niet
2. Ik heb de computer veranderd bij Device Manager naar een Standard PC, ik had geen crashes maar Windows detecteert mijn 2e processor core ook niet
3. Ik heb het nu naar MPS multiprocessor PC veranderd en het heeft ook geen resultaat.
4. GoT forums doorgespitst, maar ik kan geen oplossing vinden.
Wie o wie kan mij helpen met mijn probleem???
Edit1:
Lijkt me ook wel handig als ik me specs erin zet:
Intel Core 2 Duo 6400
Asrock 775 Dual-VSTA
NVidia 6800 XT @ 12,6 @ 390, 895
Creative Audigy 2
Tagan 350 W
[ Voor 7% gewijzigd door Cloudy op 10-12-2006 11:40 ]
Wazaa?