Toon posts:

processor opblazen waarschijnlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie: wegens foute voorlichting en persoonlijke stommiteiten (waar ik me als tweaker echt ENORM voor schaam!) heb ik een core2duo (E6300) in combinatie met een Asus P5WD2-E premium. Dat blijkt natuurlijk (duh) niet samen te gaan, zoals ik ervoer toen ik het complete systeem wilde opstarten. Hij deed namelijk niet echt veel. True, de lampjes op 't frontpanel gingen aan, harde schijf begon te draaien, CPU fan deed het ook..maar er kwam geen beeld. Nadat ik had bepaald dat het kwam doordat dit moederbord helaas niet samenging met deze cpu, heb ik een nieuw moederbord besteld. Ik bedacht me juist alleen iets: 775 sockets zijn niet zo maar compatible met core2duo. Dit komt omdat de mobo's een hogere stroom leveren aan de oudere processors. De core2duo's gebruiken gewoon veel minder. Aangezien ik het niet heb kunnen testen, vraag ik me nu af: is er een kans dat m'n processor te veel stroom heeft gekregen en mogelijk is doorgebrand? er is niets dat daar op wijst, maar aangezien ik het nog niet heb kunnen testen..?

P.s. de overige onderdelen vermelden is niet van belang in deze situatie. Ik wil alleen weten hoe groot de kans is dat de cpu beschadigd is door te hoge stroomtoevoer...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat de Intel Core 2 Duo enkel VRD11 vereist. Wanneer je de processor in een moederbord met VRD10.1 zal steken zal dit niet hooguit niet werken omdat VRD10.1 de voltages enkel in te grote stappen kan leveren.
Voor zover ik weet kunnen beide VRD versies officieel voltages leveren van 0,8375V t/m 1,6V. VRD11 doet dus enkel in stapjes van 6.25mV i.p.v. 12.5mV B)

Nu moet ik wel zeggen dat dit gebaseerd is op theorie omdat ik geen ervaring heb met het insteken van een Intel Core 2 Duo processor in een moederbord met enkel VRD10.1 :z

Wellicht is het verstandig om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen en te kijken of het probleem niet ergens anders ligt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik weet zeker dat het probleem daar zit, omdat die gewoon niet compatible met elkara zijn. Het probleem moet daar wel zitten. Mij ging het er dus meer om of de cpu door dat mobo beschadigd kon zijn

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
lijkt er dudielijk op dat ding niet kapot is...

je cpu *(11) werkt gewoon niet met een mobo dat *(10.x) is...

Verwijderd

Wie denk je wel dat je bent thandor. Ik heb gekeken of het er al eerder op stond maar zag het niet staan dus heb ik zelf een nieuwe topic geopend en niet iedereen heeft een ict opleiding he :9
Thandor schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:29:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat de Intel Core 2 Duo enkel VRD11 vereist. Wanneer je de processor in een moederbord met VRD10.1 zal steken zal dit niet hooguit niet werken omdat VRD10.1 de voltages enkel in te grote stappen kan leveren.
Voor zover ik weet kunnen beide VRD versies officieel voltages leveren van 0,8375V t/m 1,6V. VRD11 doet dus enkel in stapjes van 6.25mV i.p.v. 12.5mV B)

Nu moet ik wel zeggen dat dit gebaseerd is op theorie omdat ik geen ervaring heb met het insteken van een Intel Core 2 Duo processor in een moederbord met enkel VRD10.1 :z

Wellicht is het verstandig om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen en te kijken of het probleem niet ergens anders ligt ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

offtopic:
net alsof een ICT opleiding ook maar iets te maken heeft met het in elkaar zetten van computers :z

🖥️ | 🚗

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ook al zou ie meer voltage gehad hebben is ie niet zomaar dood hoor, ik heb al 1,83v op mijn C2D gehad......niks loos

@59557
waar heb je het over man, hij legt het toch gewoon uit? je bent iedergeval goed bezig tegen een mod 7(8)7

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC heeft een laboratoriumopleiding genoten.

Maar dit is verder volkomen offtopic, evenals de kick van 59557 :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.