De situatie: wegens foute voorlichting en persoonlijke stommiteiten (waar ik me als tweaker echt ENORM voor schaam!) heb ik een core2duo (E6300) in combinatie met een Asus P5WD2-E premium. Dat blijkt natuurlijk (duh) niet samen te gaan, zoals ik ervoer toen ik het complete systeem wilde opstarten. Hij deed namelijk niet echt veel. True, de lampjes op 't frontpanel gingen aan, harde schijf begon te draaien, CPU fan deed het ook..maar er kwam geen beeld. Nadat ik had bepaald dat het kwam doordat dit moederbord helaas niet samenging met deze cpu, heb ik een nieuw moederbord besteld. Ik bedacht me juist alleen iets: 775 sockets zijn niet zo maar compatible met core2duo. Dit komt omdat de mobo's een hogere stroom leveren aan de oudere processors. De core2duo's gebruiken gewoon veel minder. Aangezien ik het niet heb kunnen testen, vraag ik me nu af: is er een kans dat m'n processor te veel stroom heeft gekregen en mogelijk is doorgebrand? er is niets dat daar op wijst, maar aangezien ik het nog niet heb kunnen testen..?
P.s. de overige onderdelen vermelden is niet van belang in deze situatie. Ik wil alleen weten hoe groot de kans is dat de cpu beschadigd is door te hoge stroomtoevoer...
P.s. de overige onderdelen vermelden is niet van belang in deze situatie. Ik wil alleen weten hoe groot de kans is dat de cpu beschadigd is door te hoge stroomtoevoer...