[Suse 10.1] - Gebruikers alleen browser laten gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Beste mensen.

Ik wil een linux client zo inrichten dat daar een gebruiker op is, die alleen een webbroswer tot zijn geschikking heeft. Verder helemaal niets. Eigenlijk wil dat als de gebruiker het browser scherm weg klikt er alleen een bureuablad zichtbaar is met daarom een icontje van (bij voorkeur) firefox.

Instellingen mogen / kunnen niet veranderd worden, en de gebruiker mag alleen toegang hebben tot 1 adres waar een website.

Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen? Icontjes weggooien en dergelijk lijkt mij geen solide oplossing. dus kan iemand mij helpen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Dat is vrij eenvoudig te regelen lijkt me, je kunt bv. alleen X starten met een gemaximaliseerd Firefox window, eventueel met een zeer basic windowmanager zodat popup-windows etc. tenminste nog beschaafd werken.

Of je kunt bv. KDE in Kiosk-mode draaien, zoek maar eens met google dan kom je daar van alles over tegen :)

Om te voorkomen dat gebruikers toch op een of andere wijze andere programma's weten te starten, zou je dit hele account (+X sessie etc.) in een chroot environment kunnen draaien bijvoorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Wilke op 20-09-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Dat is inderdaad ongeveer wat ik wil. dank voor de tip, ik ga er lekker mee knutselen :)