Toon posts:

creative inspire 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal,

Ik heb een Creative inspire P5800 5.1 speaker systeem op mn PC aangesloten, maar wil deze gaan gebruiken op m'n dvd-speler , om die weer op een beamer aan te sluiten.

Nou werkt dat audiosysteem prima op een pc, maar wilde weten of ik m ook op een dvd speler kan aansluiten..er zit op de subwoofer een aux ingang..(kleine stekkeringang, zoiets als voor een koptelefoon)..en op de dvd speler zitten een rode en witte tulip stekkeringang voor stereogeluid..

werkt dit goed, als ik de juiste stekkers haal?? of zijn die boxen alleen voor pc geschikt??

groet, Niels

Verwijderd

Zelf heb ik dit setje ook. Als je je DVD speler op de aux. aansluit, pakt hij geen surround ( alleen de 2 voorste speakers. ) Is het geen optie op de dvd's op de computer af te spelen, en dan de beamer op je computer te zettten?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet mn pc in de huiskamer..ik wil dat liever apart houden. de beamer echt alleen voor films via dvd.
Maar is er geen goed audio systeem dan? die wel 5.1 kan hebben via een dvd speler? op de dvd zitten een paar ingangen, digitale aansluiting,(dts) en stereo tulip.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Heb hem ook besteld, krijg hem ook binnenkort hopelijk. Lekker goedkoop is hij op dit moment :*) want mijn oude betrouwbare Labtec speakers hebben het begeven na jaren.

Kijken wat hij allemaal kan.

[ Voor 9% gewijzigd door The Mystic op 20-09-2006 18:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:35:
ja maar dan moet mn pc in de huiskamer..ik wil dat liever apart houden. de beamer echt alleen voor films via dvd.
Maar is er geen goed audio systeem dan? die wel 5.1 kan hebben via een dvd speler? op de dvd zitten een paar ingangen, digitale aansluiting,(dts) en stereo tulip.
kan je niet heel het setje op de DVD-speler zetten?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is ook de bedoeling, maar dan wel als alle boxen werken..niet alleen de twee voorste..dat zei je toch daarnet? of heb ik t verkeerd begrepen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:44:
ja, dat is ook de bedoeling, maar dan wel als alle boxen werken..niet alleen de twee voorste..dat zei je toch daarnet? of heb ik t verkeerd begrepen?
Je kan je speakers er op 2 verschillende manieren aansluiten:

1. Via de aux. ingang van de subwoofer

2. of alle kabels ( R, L, Rear R, en R Left ) op de dvd speler zetten, alleen nu ga ik twijfelen hoe je het beste die sub-woofer erop kan zetten...... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
maar via de aux ingang krijg je toch geen surround sound toch?? alleen stereo?? of niet

en hoe kan ik die 4 of 5 stekkers achter in de DVD speler kwijt dan? er zitten maar twee stereo aanluitingen op , en dat zijn tulip stekkers..die stekkers van het audio systeem zijn veel kleiner toch??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:52:
maar via de aux ingang krijg je toch geen surround sound toch?? alleen stereo?? of niet

en hoe kan ik die 4 of 5 stekkers achter in de DVD speler kwijt dan? er zitten maar twee stereo aanluitingen op , en dat zijn tulip stekkers..die stekkers van het audio systeem zijn veel kleiner toch??
De stekker die bij de set worden meegeleverd zijn 3 mini-jacks. Aangezien je DVD speler geen surround ondersteund, kan je het beste dan toch maar gewoon de Aux. ingang gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik denk dat mn dvd dat wel ondersteund..tenminste dolby digital staat erop..
Maar die 3 mini jacks zouden dus in de dvd speler moeten passen ergens? (als t surround ondersteund?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:02:
nou, ik denk dat mn dvd dat wel ondersteund..tenminste dolby digital staat erop..
Maar die 3 mini jacks zouden dus in de dvd speler moeten passen ergens? (als t surround ondersteund?)
Dat hoeft niet. Als je DVD surround ondersteund zouden er ong. 6 tulp stekkers in moeten zitten. Ik las dat je er maar 2 had?. miss heeeft ie ook wel Mini-jacks, dat zou je ffies moeten checken

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:07
Je dvd speler ondersteund geen analoog surround alleen surround via de digitale uitgang.
Oplossing: Stereo geluid op je set of een decoder kopen zoals creative deze heeft (rond de 100 euro)

Verwijderd

Topicstarter
i see...nou, daar ga ik mee aan de slag..hart. dank!!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-01 23:57
http://www.creative.com/p...category=136&product=9468

Die dus, daarmee moet het lukken.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Pagina: 1