Toon posts:

kan een subnet collision en broadcastdomeinen scheiden?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is of het mogelijk is om door subnetten broadcastdomeinen van elkaar te scheiden?
en het zelfde geld voor collisiondomeinen.

volgens mij kan je broadcastdomeinen alleen scheiden via een router, en collisiondomeinen al met een switch. maar dat weet ik niet zeker

graag uw hulp hierbij, dit is een opdracht voor mijn school

Jordy

Verwijderd

iedere switchport is een collisiondomein, je kan nl op een port een collison krijgen.

om subnetten met elkaar te laten communiceren heb je een router nodig (L3 decive) die inderdaad broadcasts niet doorsturen.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Een collision domein is een layer 2 functie. Je kan een collsion domain verkleinen met alles boven een hub (dus switch, router).
Een broadcast domain is een layer 3 functie. Je kan dit dus verkleinen met alles dat boven een layer 2 device zit (router, l3 switch).

Voor de rest, huiswerkopdrachten moet je op een andere manier oplossen, niet via een forum.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is de bedoeling dat je er wat van leert, niet dat wij je huiswerk hier gaan zitten maken.
Op zich is er best ruimte voor dit soort discussie's, maar dan verwacht ik toch wel de nodige inspanning van jou kant in plaats van redelijk kwakkeloos de vraag hier neer te zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.